NAJBOLJIH 5 METARA ŠVEDSKOG ČELIKA: Vozili smo volvo S-90!
Torov čekić „Volvo“ tradicionalno nudi ekscentrični imidž, a uz to su ugrađeni i moćan motor, pogon na svim točkovima i prefinjeni sistemi
Najboljih pet metara švedskog čelika spakovano je u S-90! U toku je veliki napad na nemačko trojstvo, u ovom slučaju na „mercedes E-klase“, BMW 5 i „audi A6“. Vrhunski kvalitet, moćan motor, jaka oprema, ali pre svega ekscentični imidž rezervisani su za svakog vlasnika „volva“.
Na testu Kurira bio je S-90, naslednik modela S-80. Samo 37 milimetara je kraći od pet metara, pa je limuzinska silueta u punom izražaju. Siva metalik, uz srebrne lajsne sa strane i LED svetla napred i pozadi, grade savršenu skulpturu nad asfaltom. Enterijer je prefinjen i prostran. Šveđani, odnosno Kinezi (vlasnik „Volva“ je „Džili“ iz grada Hangdžou) nisu žalili aluminijum za kabini.
Moćan dizelaš
Rukohvati i lajsne prožete su kroz obloge vrata i delove centralne konzole. Završna obrada i materijali su kvalitetni, a odličan utisak kvare manje površine od jeftine plastike. Sve se to zaboravi kad odvrnete vrhunski audio-sistem „Bouer end Vilkinsa“.
Agregat se startuje efektno, potezanjem „start“ tastera na desnu stranu, i magija počinje. Pod haubom je snažan dizel D5, 2,0 sa 235 konjskih snaga. Više nego dovoljno za moćno ubrzanje do stotke koje traje samo sedam sekundi. Svaki D5 je uparen sa pogonom 4x4, a snaga se prenosi uz osmostepeni automatski menjač. Stabilnost na putu je veoma dobra, a S-90 moćno pegla gradske i međugradske destinacije.
Auto-pilot do 130 na sat
Performanse su na visokom nivou, a naš „volvo“ je uvek gladan kilometara. Zameramo, međutim, to što bi S-90, uprkos vazdušnom oslanjanju, morao ubedljivije da savlada loš asfalt, s obzirom na visoku klasu kojoj pripada.
Snaga ipak vadi situaciju. Maksimalnih 480 Nm momenta dostupni su već od 1.750 obrtaja u minutu. Dizel sa dva turba radi kultivisano i u svakoj sekundi nudi raskošnu snagu.
Sem performansi i luksuza, S-90 je krcat sofisticiranom opremom. Sem pogona 4x4 i vazdušnih opruga (kod zadnjeg oslanjanja), na spisku je adaptivni tempomat, zatim autopilot koji može da upravlja umesto vozača pri brzinama do 130 km/h, kao i još mnogo luksuznih dodataka.
Cena od 67.000 (s popustom) nije mala, ali S-90 pruža vrhunsko iskustvo i performanse!
VOLVO S-90 D5 AWD
- Motor: 1.969 ccm, twin-turbo
- Snaga: 235 KS pri 4.000 o
- Momenat: 480 Nm, 1.750-2.250 o
- Masa: 1.798 kg
- Ubrzanje 0-100 km/h: 7 s
- Maks. brzina: 240 km/h
- Dužina / širina / visina: 4.963 / 2.019 / 1.443 mm
- Među. razmak: 2.941 mm
- Prtljažnik: 500 l
- Pneumatici: 225/45 R20
- Potrošnja na testu (grad): 8 l
- Cena: 57.914 evra
- Testirani model: 67.000 €
Kurir / Mladen Radulović
Foto: Volvo
"OVO JE SAMO POČETAK OSTAVKI" Vučić: Težak psihološki udarac za zemlju, mi 14 ljudi ne možemo da vratimo, VAŽNO JE DA USLEDI KAZNA