Zavirite u PRVI SALON AUTOMOBILA U BEOGRADU: Evo kad je održan, ko je sve učestvovao, ali i kako su PRODAVCI VEŠTO UBEĐIVALI MUŠTERIJE!
Prvi auto kupljen je u Srbiji 1903. godine, i tada je koštao kao kao solidna kuća na sprat u boljem delu Beograda. A samo 35 godina kasnije održan je kod nas Međunarodni sajam automobila, koji je po zatvaranju mogao da se pohvali odličnom posetom i neočekivano dobrim poslovnim rezultatima.
Srpska prestonica dobila je svoj sajamski prosror 1937. godine.
U septembru je već održan Jesenji sajam, a u jedna paviljon tada je bio izdvojen za automobilsku industriju. Izlagali su Dženeral motors, Opel, Adler, Dodž, Sitroen, Harli-Dejvidson, Bjuik i drugi... A već u proleće naredne godine, od 5. do 15. marta, održan je Prvi međunarodni salon automobila u Beogradu, sa izlagačima iz SAD, Nemačke, Francuske, Engleske, Italije, Čehoslovačke, Austrije i Belgije.
Otvaranju priredbe beogradske novine posvetile su po dve i po tri stranice. Opširno su citirani govornici - pokrovitelj Salona bio je maloletni kralj Petar II - ali su do detalja opisivani i modeli. "Pogled naročito zaustavlja elegantni Sport-Rodster-Krajsler, pa vrlo fini Sport-Pakar... Paviljon br. 3 krase Vilis tipičan po svome kukasto izbočenom hladnjaku sa gornjim čeonim delom jako istaknutim, a Studebeker impozantan u svojoj ozbiljnoj i mirnoj liniji".
Ukupno je bio zastupljeno 108 proizvođača, a uz putnička vozila bili su izloženi i kamioni, traktori i motocikli, a specijalnu atrakciju predstavljao je zglobni autobus - "dva autobusa spojena harmonikom, jedan ima snažan motor a drugi predstavlja prikolicu" - čiju je kupovinu od fabrike "Alfa-romeo", i uvođenje u gradski saobraćaj optimistički najavio gradonačelnik Beograda.
Ova izložba poslužila je kao dobar povod entuzijastima među novinarima da se još jednom založe za modernizaciju zemlje. "Vreme" piše: "Ispred Jugoslavije sa 12.000 automobila, daleko su Danska, Autrija, Poljska, Madžarska, Grčka. Koliko je ovo mala cifra automobila za Jugoslaviju najbolje ćete osetiti kad vm kažem da cela naša zemlja ima man je automobila negograd Bukurešt u susednoj nam i prijateljskoj Rumuniji."
"Politika" je, opet, bila okrenuta sličicama iz života: "Pred jednim luksuznim kolima cdela jedna porodica čita sat zagleda svaki deo automobila. Mama po nekoliko puta seda za volan, a deca cupkaju na sedištima, dok otac znalački otvara i zatvara poklopac na motoru. Zatim počinje pogodba, duga i teška, pošto u njoj i žena učestvuje.
- Ipak ste skupi.. Toliki novac, to su pare. Kuću mogu da sazidam.
- Ali ne možete u njoj da se vozite. Kuću kupite docnije, kad ostarite. A sad, dok ste mladi, za vas su kola.
Gospođa je pobeđena, posao je sklopljen!"
Prvi međunarodni salon automobila u Beogradu posetila je i kraljica-majka Marija sa sinom Petrom. Na posebnom štandu "Ford" je izložio "linkoln zefir", napravljen "po Njenoj želji i delimičnoj koncepciji za Njeno lično rukovođenje". Udovica ubijenog kralja Aleksandra Karađorđevića, naime, bila je strastveni automobilista. Često je vozila i muža, bila je poznata po maratonskim vožnjama od Beograda do Bukurešta, a u nekoliko navrata je iz jugoslovenske prestonice autom odlazila u Pariz!
(Kurir.rs / Momčilo Petrović)
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
(VIDEO) SUPERMOĆNI AUTO, PA JOŠ U ZLATU! Samo oni mogu da voze ovo kič čudo!
"VIDE DA SRBIJA NAPREDUJE BRŽE OD NJIH" Predsednik Vučić o napadima iz Zagreba: "Srećan sam što mi nemamo tu vrstu frustracije i kompleksa kako oni imaju prema"