Kao atomska bomba je prošle godine odjeknula vest da je "ford fijesta" najprodavaniji automobil u Evropi! U prvom kvartalu 2017. je sa 47.263 prodata modela smenila sa trona neprikosnoveni "golf". A zašto? Evo i odgovora.

Na testu Kurira sada je bila nova "fijesta" koja je pre mesec dana zvanično počela da se prodaje u Srbiji. Upoznavanje na prvi pogled najbolji je indikator novog modela. A ovde sve funkcioniše na prvu loptu. Udobno se smeštamo u odlično projektovanu kabinu, u kojoj mesta ima za četvoro gabaritnih vozača.

img-9683.jpg
Kurir/Mladen Radulović 
img0072.jpg
Kurir/Mladen Radulović 

Mesnati volan savršeno leži u rukama, komande su odlično raspoređene, a kokpit je dinamičan u sportskom stilu, gde se vozač nalazi okružen oštrim grebenom. Sem toga za veliku pohvalu je prijatno osvetljenje, gde dominira plava boja u kombinaciji sa crvenom. U sredini je ekran putem koga se upravlja komandama vozila, ali i audio sistemom i svim bitnim funkcijama. Za veliku pohvalu je i to što su za glavne komande radija, pojačavanje tona i promena stanica manuelne, što je postala prava retkost u vladavini tač-skrina.

img0069.jpg
Kurir/Mladen Radulović 
img0077.jpg
Kurir/Mladen Radulović 

Dakle, sve odlično funkcioniše već na prvu loptu, pa je jasno da je "ford" napravio skok ka vrhu!

img-9674.jpg
Kurir/Mladen Radulović 

Enterijer je atraktivan. Iako nova "fijesta" nije ponovila estetski bum prethodnika, dizajn je unapređen pa je i dalje jedan od najlepših vozila u B-segmentu. Novina je prednja trapezoidna maska, kao i novi i znatno ulepšan dizajn svetala. Bokovi su sada znatno naglašeniji u atletskom smislu. Pozadi su masivnija svetla, koja su sada položena. Originalnost zadnjeg dela se izgubila, ali DNK atraktivnog prethodnika je veoma prisutna.

img-9680.jpg
Kurir/Mladen Radulović 

Pod haubom je odlični i raspoloženi dizelaš 1,5 TDCi sa 86 konjskih snaga, zasad jedini dizel u ponudi na našem tržištu. Performanse su veoma dobre. Ima snage u svakom momentu, a odličan je i šestostepeni manuelni menjač sa testa. U gradu nam je sve vreme trošio manje od šest litara, a pri pažljivim rukovanjem sa pedalom gasa nije problem da "pije" i manje od pet litara.

img0075-1.jpg
Kurir/Mladen Radulović 
img-9688.jpg
Kurir/Mladen Radulović 

Veoma je okretan u gradskim gužvama, ali odlično se snalazi i na otvorenom putu gde mu prijaju i velike brzine, kada se po performansama nalazi u samom vrhu klase.

Jedini problem je to što se u "fijesti" brzina "ne oseća", pa ne treba olako ulaziti u oštra skretanja pre nego što bacite pogled na brzinomer. Odlično upija neravnine, poput automobila francuske škole.

Novi model je, u odnosu na stari duži 71 milimetar, 12 milimetara je širi, što je obezbedilo dodatni prostor u kabini.

img-9686.jpg
Kurir/Mladen Radulović 


Zanimljivo je i to što "fijesta" ima četiri paketa opreme, a svaki ima potpuno drugačiju masku hladnjaka. U ponudi su „titanijum", „ST-lajn", luksuzni „vinjale" i bazni „trend". Sem izgleda, veoma je sofisticirana. Može da se naruči i sa 12 ultrazvučnih senzora, sa 360 stepeni pokrivanja.

img0070.jpg
Kurir/Mladen Radulović 
img-9677.jpg
Kurir/Mladen Radulović 
img-9673.jpg
Kurir/Mladen Radulović 

Ima 10 odsto čvršću platformu, elektronski sistem za upravljanje obrtnim momentom i upravljač sa 20 odsto manje trenja za bolji osećaj vožnje.

Osnovna cena nove "fijeste" u Srbiji je 11.600 evra, a najjeftiniji model sa dilezašem 1,5 a testa košta 13.830 evra. To je veoma korektno jer se nova "fijesta" smestila u sam vrh klase!

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

FORD FIJESTA 1.5 TDCI

Motor: 1.499 cm3
Snaga: 86 KS pri 3.600 o/min
Momenat: 215 Nm, od 1.750 do 2.500 o/min
Menjač: šestostepeni ručni
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,5 s
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dužina / širina / visina:
4.040 / 1.734 / 1.476 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.490 mm
Prtljažnik: 292 / 1.093 l
Masa: 1.207 kg
Rezervoar: 42 l
Potrošnja na testu (grad): 5,7 l
Osnovni model: 11.600 evra