SKOK KA VRHU: Vozili smo ford fijestu! I miris i ukus u B segmentu!
Kao atomska bomba je prošle godine odjeknula vest da je "ford fijesta" najprodavaniji automobil u Evropi! U prvom kvartalu 2017. je sa 47.263 prodata modela smenila sa trona neprikosnoveni "golf". A zašto? Evo i odgovora.
Na testu Kurira sada je bila nova "fijesta" koja je pre mesec dana zvanično počela da se prodaje u Srbiji. Upoznavanje na prvi pogled najbolji je indikator novog modela. A ovde sve funkcioniše na prvu loptu. Udobno se smeštamo u odlično projektovanu kabinu, u kojoj mesta ima za četvoro gabaritnih vozača.
Mesnati volan savršeno leži u rukama, komande su odlično raspoređene, a kokpit je dinamičan u sportskom stilu, gde se vozač nalazi okružen oštrim grebenom. Sem toga za veliku pohvalu je prijatno osvetljenje, gde dominira plava boja u kombinaciji sa crvenom. U sredini je ekran putem koga se upravlja komandama vozila, ali i audio sistemom i svim bitnim funkcijama. Za veliku pohvalu je i to što su za glavne komande radija, pojačavanje tona i promena stanica manuelne, što je postala prava retkost u vladavini tač-skrina.
Dakle, sve odlično funkcioniše već na prvu loptu, pa je jasno da je "ford" napravio skok ka vrhu!
Enterijer je atraktivan. Iako nova "fijesta" nije ponovila estetski bum prethodnika, dizajn je unapređen pa je i dalje jedan od najlepših vozila u B-segmentu. Novina je prednja trapezoidna maska, kao i novi i znatno ulepšan dizajn svetala. Bokovi su sada znatno naglašeniji u atletskom smislu. Pozadi su masivnija svetla, koja su sada položena. Originalnost zadnjeg dela se izgubila, ali DNK atraktivnog prethodnika je veoma prisutna.
Pod haubom je odlični i raspoloženi dizelaš 1,5 TDCi sa 86 konjskih snaga, zasad jedini dizel u ponudi na našem tržištu. Performanse su veoma dobre. Ima snage u svakom momentu, a odličan je i šestostepeni manuelni menjač sa testa. U gradu nam je sve vreme trošio manje od šest litara, a pri pažljivim rukovanjem sa pedalom gasa nije problem da "pije" i manje od pet litara.
Veoma je okretan u gradskim gužvama, ali odlično se snalazi i na otvorenom putu gde mu prijaju i velike brzine, kada se po performansama nalazi u samom vrhu klase.
Jedini problem je to što se u "fijesti" brzina "ne oseća", pa ne treba olako ulaziti u oštra skretanja pre nego što bacite pogled na brzinomer. Odlično upija neravnine, poput automobila francuske škole.
Novi model je, u odnosu na stari duži 71 milimetar, 12 milimetara je širi, što je obezbedilo dodatni prostor u kabini.
Zanimljivo je i to što "fijesta" ima četiri paketa opreme, a svaki ima potpuno drugačiju masku hladnjaka. U ponudi su „titanijum", „ST-lajn", luksuzni „vinjale" i bazni „trend". Sem izgleda, veoma je sofisticirana. Može da se naruči i sa 12 ultrazvučnih senzora, sa 360 stepeni pokrivanja.
Ima 10 odsto čvršću platformu, elektronski sistem za upravljanje obrtnim momentom i upravljač sa 20 odsto manje trenja za bolji osećaj vožnje.
Osnovna cena nove "fijeste" u Srbiji je 11.600 evra, a najjeftiniji model sa dilezašem 1,5 a testa košta 13.830 evra. To je veoma korektno jer se nova "fijesta" smestila u sam vrh klase!
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
FORD FIJESTA 1.5 TDCI
Motor: 1.499 cm3
Snaga: 86 KS pri 3.600 o/min
Momenat: 215 Nm, od 1.750 do 2.500 o/min
Menjač: šestostepeni ručni
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,5 s
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dužina / širina / visina:
4.040 / 1.734 / 1.476 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.490 mm
Prtljažnik: 292 / 1.093 l
Masa: 1.207 kg
Rezervoar: 42 l
Potrošnja na testu (grad): 5,7 l
Osnovni model: 11.600 evra
"PONOSAN NA ČINJENICU DA U PREMIJERU ORBANU IMAMO ISKRENOG PRIJATELJA" Predsednik Vučić se oglasio iz Budimpešte posle sastanka s mađarskim premijerom (foto)