NOVI X FAKTOR U PAKTU NEMACA I FRANCUZA: Vozili smo opel grandlend X!
"Opelova" porodica "Iks" dobila je vođu! Posle "moke X" i "kroslenda X" sada imamo i najvećeg igrača... U Srbiju, i odmah na test Kurira, stigao je moćni "grandlend X".
Jasno je čim ga "snimimo" spolja, a zatim kada se smestimo za komande. Novi terenac sa "munjom" na nosu spreman je da pomrsi račune igračima u moćnom SUV segmentu.
Spoljašnje linije su veoma ozbiljne, elegantno upadljive i skladne. Znak, s novim dizajnom, smešten je na širokom grilu hladnjaka, između sve srebrne lajsne u obliku krila. Sa strane su stilizovane LED svetlosne grupe. Za robustnost su zadužeme plastične obloge koje okružuju bokove. C-stub je masivan, u obliku strele, a linija krova ovde se susreće sa ostatkom karoserije. Točkovi od 18 cola samo dopunjuju sportski karakter.
Nije čudno da je vođeno računa da linije budu elegantnte i smirene jer je "grandlend X" udarna pesnica "Opelove" ofanzive nazvane "7 u 17", a trenutno poslednji model s oznakom "X". Važno je spomenuti da je ovaj model razvijen u saradnji sa PSA grupacijom. Deli istu platformu s "pežoom 3008", ali i agregate i menjače.
To se i te kako oseća u vožnji. Naime, ovaj "Opelov" SUV je veoma udoban, gotovo u francuskom modu. Lagano prelazi preko rupa, "pliva" odlično po svim terenima, veoma je prijatan u na duže destinacije. Veoma je prostran jer je širok čak 1.856 milimetara. Petoro putnika ima dovoljno mesta da uživa u gradskim i međugradskim destinacijama. Sem toga, prtljažnik od 514 litara, odnosno 1.652 l sa oborenim sedištima je korektan.
Pod haubom je odlični 1,6 dizel, ali sada pod oznakom BlueHDi. Dakle, motorizacija stiže iz Francuske, ali to uopšte nije loše. U modelu sa testa "navijen" je na 120 KS. Kultivisan je, dobro izolovan zvučno, a povrh svega ima 300 Nm momenta. Odlično sarađuje sa šestostepenim automatskim menjačem, takođe iz "Pežoa".
Sve zajedno, ovo je odlična kombinacija i veoma nam se svidela. Pored veoma dobrih performansi, u gradu nam je trošio oko 6,5 litara bez štednje na gasu. Ubrzanje do 100 na sat traje veoma korektnih 11,8 sekundi što je dobro s obzirom na masu i klasu vozila.
Enterijer je dobro organizovan, a "Opel" po tradiciji vodi računa da ima mesta za velike stvari, ali i za sitnice. Međutim, zameramo monoton dizajn instrument table, ali i ekrana. Iako je digitalan, to je moglo i moralo mnogo bolje da se odradi. Na sreću, vozaču je na raspolaganju kompletan elektronski paket. Tu je radar, koji motri ispred automobila, kamera je pozadi, tu je asistencija održavanja u traci, zatim upozorenje na mrtav ugao, čitač saobraćajnih znakova, auto-adaptivni tempomat... Pomažu i nagrađivana AGR sedišta, ali i brojni opcioni dodaci, poput grejanja i hlađenja sedišta.
Takođe, vožnja "grandelenda X" proizvodi zadovoljstvo, posebno za vozača. U gradu je čigra i vozi se veoma lako, spretan je na zemljanim terenima, ali i pri velikim brzinama.
Sve ukupno, "grandlend X" je prvo, pa muško nemačko-francusko čedo.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
OPEL GRANDLEND X 1,6 DTH
Motor: 1.560 cm3
Snaga: 120 KS pri 3.500 o/min
Obrtni moment: 300 Nm, pri 1.750 o/min
Masa: 1.433 kg
0-100 km/h 11,8 s
Maks brzina: 188 km/h
Dužina / širina / visina:
4.477 x 1.856 x 1.609 mm
Međ. razmak: 2.675 mm
Prtljažnik: 514 - 1.652 l
Rezervoar: 53 lit
Potrošnja na testu (grad): 6,6 l
Cena: Od 21.790 evra
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!