Avantura dobija sasvim novi oblik ako se u rukama vozača nalazi volan "renglera" poslednje, četvrte generacije. Sloboda kretanja mu je u genima, sada stiže još dalje, a vaš foto-aparat postaće alat za hvatanje kadrova koji oduzimaju dah

Uopšte ne preterujemo. Na prste jedne ruke mogu se nabrojati prava of-roud vozila koja se nalaze u gamama svega nekoliko proizvođača. Među njima se stilom i mogućnostima izdvaja američka legenda "džip rengler", koji korene vuče još iz Drugog svetskog rata i kultnog vojnog modela "vilis MB".


Kurir je imao priliku da među odabranim medijima iz Srbije testira novi "rengler", koji je poneo fabričku oznaku JL. Nezaboravna vožnja bila je organizovana u Austriji, kod mesta Špilberg u Štajerskoj, gde se nalazi i ovogodišnji "Džipov" kamp.

img-0113.jpg
Aleksandar Bečić 
img-0121.jpg
Aleksandar Bečić 
img-0139.jpg
Aleksandar Bečić 


Od samog starta zanimalo nas je samo jedno - da li je nova zver i dalje sposobna za ekstremno teške terene. Odgovor smo dobili posle dva puna kruga po brdskim stazama, gde smo testirali najmoćniju terensku verziju "rubikon" sa četvora vrata, a odmah potom i kratki "rengler" u srednjem nivou opreme "sahara". Oba modela ostavila su sve prisutne novinare bez daha. Ne samo da je "rengler JL" i dalje sposoban za vožnju po bespućima nego to čini ubedljivije nego ikada, dok su komfor, izolacija i opšte ponašanje u vožnji podignuti na znatno viši nivo, pa se s pravom može reći da je novi "rengler" najsposobniji do sada i savršen spoj svakodnevne upotrebljivosti i izleta van asfalta.

img-0245.jpg
Aleksandar Bečić 
img-0261.jpg
Aleksandar Bečić 
img-0265.jpg
Aleksandar Bečić 
img-0268.jpg
Aleksandar Bečić 


Za verziju "rubikon" odabrana je najteža staza na testu, delom blatnjava, sa dosta uspona i padova, kao i rupa i ostalih neravnina. Prošli smo je u dahu, bez ikakvih problema! Tome su najviše doprineli dorađeni vrhunski 4x4 sistem, u okviru kog smo tokom vožnje koristili 4WD Low range režim (4L na manjoj ručici pored ručice menjača), sa odnosom niskog opsega od 2,72:1, koji povećava obrtni momenat motora. Zbog veoma izazovnog terena i brojnih nagiba upotrebili smo i deaktivaciju balans štangle, koja je omogućila da se prednji točkovi opuste i vozilo dobije najbolji mogući kontakt sa podlogom. Pored toga, "rubikon" dolazi i sa elektronskim zaključavanjem diferencijala samo zadnjeg ili zadnjeg i prednjeg. To, međutim, nije bilo potrebno koristiti, jer se "rengler rubikon" suvereno izborio sa terenom i bez tih opcija. Treba napomenuti da se "rengler" za svakodnevnu vožnju u normalnim uslovima koristi u 2H režimu vožnje, gde se 100 odsto snage prebacuje na zadnju osovinu, dok su u 4x4 režimu dostupne još dve opcije - 4H AUTO (kompjuter detektuje proklizavanje i snagu po potrebi šalje i na prednje točkove) i 4H Part-Time (4x4 pogon u svim uslovima gde se snaga konstantno šalje na sva četiri točka). Takođe, "rubikon" verzija serijski dolazi i sa velikim of-roud točkovima od 33 inča i snažnim prednjim i zadnjim osovinama "dana 44", dok se uz doplatu mogu dobiti i čelični branici. Zanimljivo je da se na takvom čeličnom prednjem braniku krajevi mogu skinuti radi još bolje prohodnosti, a na njega se može montirati i vitlo.

img-0294.jpg
Aleksandar Bečić 
img-0281.jpg
Aleksandar Bečić 
img-0284.jpg
Aleksandar Bečić 


Odličan utisak ostavio je i regularni "rengler" sa dvoja vrata u "sahara" verziji, koja nema mogućnost zaključavanja diferencijala i deaktivaciju balans štangle, ali poseduje sve druge prethodno navedene 4x4 sisteme. Iako dolazi sa klasičnim pneumaticima, "sahara" je plesala po stazi takođe bez ikakvih problema kao i moćni "rubikon". Istina, staza je bila lakša, ali to ne umanjuje izuzetne terenske mogućnosti "sahare". Da bi smo se u to uverili, na jednom blatnjavom usponu namerno smo se zaustavili da vidimo da li će moći da se izvuče. Uočili smo manje proklizavanje na startu, ali je posle sve išlo kao po loju!

interiorsclose-up-23.jpg
Jeep 
interiorsclose-up-10.jpg
Jeep 
interiorsclose-up-9.jpg
Jeep 


Zaključak je da je novi "rengler" impresivno terensko vozilo koje je podjednako kul za svakodnevnu upotrebu, jer je u svakom smislu otišao najmanje dva stepenika ispred modela kog nasleđuje. Da ne pominjemo gotovo bezbrojne mogućnosti dorade i personalizacije. Ukoliko zaista želite da uživate u životu, onda je "rengler JL" obavezan na listi za kupovinu budućeg partnera na četiri točka.

U Evropi u septembru
Prvo dizelaš sa 200 konja


"Rengler JL" dolazi u Evropu tokom septembra ove godine. Cene zasad nisu poznate, ali je potvrđeno da će se u ponudi prvobitno naći novi MultiJet II turbodizel motor od 2,2 litra radne zapremine, koji oslobađa 200 konjskih snaga pri 3.500 obrtaja i ima 450 Nm obrtnog momenta pri 2.000 o/min. Odmah zatim ljubitelje benzinaca očekuje prava poslastica u vidu modernog dvolitarskog četvorocilindraša. Potpomognut turbopunjačem, on oslobađa čak 272 KS pri 5.250 o/min i odličnih 400 Nm obrtnog momenta pri 3.000 obrtaja. Svi modeli će biti dostupni sa odličnim novim osmostepenim automatskim menjačem. Upravo takav setap (sa dizel-motorom) našao se i na našem testu, a za njega imamo samo reči hvale. Menjač vrlo dobro obavlja posao i odlično je sinhronizovan sa dizelašem, koji je vrlo kultivisan, a potrošnja je na kraju celodnevnog testa "rubikon" verzije, uključujući i of-roud vožnju, iznosila pomalo neverovatna 12,2 litra!

(Kurir.rs/Aleksandar Bečić/Foto: Aleksandar Bečić/Jeep)

DŽIP RENGLER JL
2.2 DIZEL RUBIKON

Motor: 2.143 cm3
Snaga: 200 KS pri 3.500 o/min
Momenat: 450 Nm pri 2.000 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,3 s
Maksimalna brzina: 160 km/h
Dužina / širina / visina:
4.882 / 1.894 / 1.901 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3.008 mm
Klirens: 252 mm
Dubina vodene prepreke: 760 mm
Prtljažnik: 533 / 1.044 l
Masa: 2.207 kg
Rezervoar: 81 l
Potrošnja na testu: 12,2 l