DVOSTRUKA SVETSKA PREMIJERA TOJOTE: Novi ajgo X-style i X-cite zvanično će debitovati u Ženevi
Spoljni dizajn verzije X-style u znaku je bele karoserije, čiji je dinamičan karakter naglašen detaljima tamno narandžaste i narandžastim platnenim krovom sa Twist patentom otvaranja
Nastupajući Salon automobila u Ženevi obeležiće dvostruka svetska premijera modela AYGO. Upoznajte specijalne edicije X-cite i X-style.
Kombinujući prepoznatljivi prednji deo karoserije i impresivne mogućnosti personalizacije, druga generacija modela AYGO preporučuje se vozačima koji žele automobil originalnog dizajna i prvoklasnog kvaliteta - model koji više ne bira isključivo razum.
Prodajni rezultati nisu izostali, pa je Toyota AYGO prethodne godine bila u samom vrhu A-segmenta, sa 7,4 procenta tržišnog udela, sa čak 91.700 primeraka koji su isporučeni kupcima širom sveta.
Inženjeri i dizajneri japanske kompanije obnovili su vitalnost AYGO linije 2018. godine, istovremeno učinivši da pogonske jedinice postanu još efikasnije. Takođe, posvećenim radom usavršene su performanse i upravljanje, pa je AYGO postao zabavniji nego ikada za vožnju.
Dizajn
Karakteristična prednja maska u obliku dvodimenzionalnog slova X je primetno modernija, pa sada nudi moćniji i atraktivniji trodimenzionalni prikaz.
Prepoznatljivi dizajn prednjeg dela karoserije dodatno ističu i veoma dinamične, takozvane Keen Look svetlosne grupe s integrisanim DRL dnevnim svetlima (Daytime Running Lights), koje grafikom već na prvi pogled dodatno naglašavaju karakter modela AYGO.
Ramovi na donjem delu prednje maske naglašavaju kompaktnu pojavu i agilnost koja odlikuje kompaktne automobile. Dizajneri su na bočnim stranama prednjeg branika upotrebili vešto rešenje X siluete, koja na diskretan ali i efektan način vizuelno širi prednji deo japanskog bestselera.
Na zadnjem delu karoserije LED svetla ostavljaju sofisticiran dizajnerski potpis i modelu AYGO daju originalnu formu. Jedinstveno rešenje stvara utisak istaknute širine i stabilnosti zadnjeg dela, s kabinom koja dominira iznad nisko postavljenog odbojnika.
U enterijeru, u zavisnosti od verzije dominiraju jedinstvene kombinacije boja i detalji opreme, pa je stvorena prijatna atmosfera i pozitivan ambijent naglašen ventilacionim otvorima koji su uokvireni atraktivnim bojama.
Specijalne verzije X-style i X-cite
Nove X-style i X-cite edicije predstavljaju najnovije verzije u okviru ponude AYGO modela. Osmišljene s idejom isticanja originalnosti i izdvajanja u neretko monotonom saobraćaju, obe verzije radoznale će poglede privlačiti interesantnim kombinacijama boja karoserije i unutrašnjosti.
Spoljašnost modela AYGO X-style u znaku je bele boje s električnim krovom jarko narandžaste boje, koji je izrađen od platna. Zahvaljujući dimenzijama krova od 785x730 mm narandžasta boja dominira kao atraktivan kontrast, primetan i na detaljima karoserije poput bočnih lajsni i retrovizora. Paket opreme obuhvata svetla za maglu, praktična zadnja stakla s efektom privatnosti i crne alu naplatke od 15 inča sa 10 paoka i centralnim poklopcem prepoznatljive narandžaste nijanse.
U unutrašnjosti AYGO X-style prezentuje tamne elemente sa Piano lakiranim efektom na centralnoj konzoli i instrument tabli, hromirane detalje na elegantnom menjaču i jedinstvene dekore bočnih ventilacionih otvora u Pure Orange tonovima. Toyota AYGO X-style opremljena je i praktičnim patosnicama, uokvirenim narandžastom bojom i sedištima koja su oplemenjena delovima od kože.
Druga, ništa manje atraktivna X-cite verzija u znaku je dvobojne karoserije. Skladno kombinujući Pure Orange narandžastu boju i crni krov, dizajneri brenda Toyota kontrast vešto ističu crnim retrovizorima i detalja prednjeg spojlera u tonovima jarko narandžaste. Privlačna pojava zaokružena je praktičnim svetlima za maglu, zadnjim staklima s diskretnim tretmanom koji omogućava privatnost i sjajnim aluminijumskim naplacima dijagonale 15 inča, sa 10 krakova.
Enterijer promoviše tamnije tonove i crne elemente centralne konzole i instrument table, hromirane detalje na ručici menjača i narandžaste okvire za okrugle ventilacione otvore. Verzija X-cite biće prepoznatljiva i po funkcionalnim patosnicama sa Pure Orange siluetom, kao i po udobnim sedištima sa Manhattan presvlakama.
Toyota ponosno ističe da obe verzije AYGO noviteta postavljaju nove standarde po pitanju opremljenosti u klasi. Obe edicije u standardnoj opremi nude klima uređaj, komande audio uređaja na upravljaču, vozačevo sedište podesivo po visini i prilagodljivu funkciju ograničenja brzine na M/T verzijama.
Da su nove AYGO edicije u potpunosti prilagođene generaciji savremenih vozača potvrdio je i multimedijalni sistem dijagonale 7 inča, koji je moguće povezati putem Apple CarPlay i Android Auto sistema integracije s mobilnim telefonima. Takođe, u sklopu osnovne opreme Toyota nudi i prikaz kamere za vožnju unazad.
Emitovanje DAB signala je na spisku opcija, poput smart entry&start sistema za samostalno otključavanje vozila i pokretanje motora pritiskom na dugme i programa Toyota Safety Sense.
Toyota Safety Sense
Toyota Safety Sense grupiše sisteme aktivne bezbednosti i tehnologije koje su dizajneri namenili za prevenciju ili ublažavanje posledica saobraćajnih nezgoda.
U rasponu od 10 do 80 km/h reaguje napredni Pre-Collision sistem (PCS), koji će uočiti vozilo u istoj traci ispred Toyota vozila i smanjiti rizik od neposrednog kontakta. U situacijama u kojima postoji realna opasnost od sudara, savremeni sistem upozorava vozača na kočenje vizuelnim i zvučnim signalima.
Kao dodatnu sigurnost Toyota promoviše PCS sistem koji omogućava dodatnu kočnu silu u trenucima kada vozač upotrebi kočnicu. Ako reakcija vozača ne bude u optimalno vreme, sistem automatski aktivira kočenje smanjenjem brzine za približno 30 km/h ili čak potpunim zaustavljanjem, kako bi se izbegle posledice sudara ili umanjila sila kontakta sa drugim učesnicima u saobraćaju.
Treći sistem unapređenja bezbednosti koji koriste Toyota automobili uključuje Lane Departure Alert (LDA) - sistem održavanja automobila u saobraćajnoj traci. Napredni patent detektuje linije na putu i daje vozaču zvučno i vizuelno upozorenje ako vozilo izađe iz svoje trake, a da pre toga nije uključen pokazivač smera - na osnovu čega vozač može da pravilno i pravovremeno reaguje, čime su situacije čeonih sudara svedene na minimum.
Motorizacija
Kompanija Toyota poverenje je ukazala nagrađivanom agregatu zapremine 998 kubnih centimetara, sa 3 cilindra i 12 ventila, DOHC konstrukcije i Dual VVT-i tehnologije varijabilnog otvaranja ventila. Rezultat je motor idealnog balansa snage, unapređene isporuke obrtnog momenta na nižim brzinama i efikasnije potrošnje goriva.
Motor raspolaže snagom od 53 kilovata, odnosno 72 KS (DIN) pri 6000 obrtaja, uz 93 Nm obrtnog momenta na 4400 obrtaja. Ubrzanje 0-100 km/h iznosi 13,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 160 km/h.
Specijalne edicije modela AYGO obuhvataju standardnu i Eco verziju, koja raspolaže produženim četvrtim i petim stepenom prenosa, Stop&Start sistemom i poboljšanjima aerodinamike.
Standardna verzija beleži potrošnju od 4.1 litra/100 km i CO2 emisiju od 93 grama po pređenom kilometru (WLTP: 112 g/km).
Eco verzija nudi još impresivnije rezultate na polju ekonomičnosti, koji postavljaju standarde u klasi potrošnjom od svega 3.8 l/100 km i CO2 emisijom od 86 grama po kilometru (WLTP: 110 g/km).
Opremljen X-shift automatizovanim manuelnim menjačem, AYGO beleži prosečnu potrošnju od 4.2 litra/100 km, uz generisanje CO2 emisije od 95 g/km (WLTP: 117 g/km).
(Kurir.rs / Toyota)
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega