Kurir na premijeri u Amsterdamu
Vozili smo jaris hibrid: Gradska strujalica
Prvi put u B-segment stiže hibridni pogon. Naravno, iza ove električne revolucije ponovo stoji „Tojota“
„Tojota“ iz zezanja može da napravi hibrid!
Zašto onda ne bi „jaris“ dobio elektro-benzinski pogon, pitao je neko. Odgovora nije bilo, ali nastao je novi model - „jaris hibrid“. To je velika premijera u B-segmentu. Ovo nije gradska zujalica, nego gradska strujalica.
„Tojota“ je danas neprikosnoveni lider na ovom polju, i jedina je fabrika koja pravi prave „hibride“. Kada se krajem prošlog veka pojavio „prijus“, bio je čudo tehnike, ali to je i dan-danas. Sličan je osećaj kada sednete za volan hibridnog „jarisa“. Na naše tržište dolazi u avgustu, a pre toga vozili smo ga na premijeri u Amsterdamu.
Iako je karoserijski isti kao kod standardnog modela, izgleda mnogo prefinjenije i elegantnije. Jedna mala, ali u stvari velika razlika su svetlosne grupe, koje su pojačane kružnim LED-lampicama. One samo naglašavaju električno doba. Za „Tojotu“, to doba je danas.
Osećaj za volanom je isti kao na standardnom „jarisu“, dakle, odličan. Mekane komande, odlična ergonomija. Dobri materijali, s ponekom površinom od jeftine plastike. Ipak, to je ekološki, zbog recikliranih materijala. Kabina je lepša od starog modela, zbog brojnih detalja u plavoj boji, pre svega dugmeta za startovanje motora.
Auto se vozi u potpunoj tišini, što je ekskluziva u B-segmentu. Iako fabrika obećava prosek od 3,5 litara, bez štednje na gasu potrošnja je bila 4,5 litara u mešovitom režimu.
Svi podaci o potrošnji mogu da se prate na grafiku displeja. Pod haubom je 1,5 benzinac sa 74 KS, dok prednje točkove pokreće elektromotor od 60 KS. Sve zajedno, oko 100 konjskih snaga, dovoljno za korektna ubrzanja.
„Tojota“ očekuje da će dogodine svaki peti „jaris“ biti hibrid. Cena od 17.900 evra je recipročna dizel-verziji sa start-stop sistemom, parking senzorima i ostalom „ful-opremom“. Možda u Srbiji neće biti tako, ali na Zapadu vrlo verovatno hoće.
Zašto onda ne bi „jaris“ dobio elektro-benzinski pogon, pitao je neko. Odgovora nije bilo, ali nastao je novi model - „jaris hibrid“. To je velika premijera u B-segmentu. Ovo nije gradska zujalica, nego gradska strujalica.
„Tojota“ je danas neprikosnoveni lider na ovom polju, i jedina je fabrika koja pravi prave „hibride“. Kada se krajem prošlog veka pojavio „prijus“, bio je čudo tehnike, ali to je i dan-danas. Sličan je osećaj kada sednete za volan hibridnog „jarisa“. Na naše tržište dolazi u avgustu, a pre toga vozili smo ga na premijeri u Amsterdamu.
Iako je karoserijski isti kao kod standardnog modela, izgleda mnogo prefinjenije i elegantnije. Jedna mala, ali u stvari velika razlika su svetlosne grupe, koje su pojačane kružnim LED-lampicama. One samo naglašavaju električno doba. Za „Tojotu“, to doba je danas.
Osećaj za volanom je isti kao na standardnom „jarisu“, dakle, odličan. Mekane komande, odlična ergonomija. Dobri materijali, s ponekom površinom od jeftine plastike. Ipak, to je ekološki, zbog recikliranih materijala. Kabina je lepša od starog modela, zbog brojnih detalja u plavoj boji, pre svega dugmeta za startovanje motora.
Auto se vozi u potpunoj tišini, što je ekskluziva u B-segmentu. Iako fabrika obećava prosek od 3,5 litara, bez štednje na gasu potrošnja je bila 4,5 litara u mešovitom režimu.
Svi podaci o potrošnji mogu da se prate na grafiku displeja. Pod haubom je 1,5 benzinac sa 74 KS, dok prednje točkove pokreće elektromotor od 60 KS. Sve zajedno, oko 100 konjskih snaga, dovoljno za korektna ubrzanja.
„Tojota“ očekuje da će dogodine svaki peti „jaris“ biti hibrid. Cena od 17.900 evra je recipročna dizel-verziji sa start-stop sistemom, parking senzorima i ostalom „ful-opremom“. Možda u Srbiji neće biti tako, ali na Zapadu vrlo verovatno hoće.
Najjači „jaris“
Hibridni pogon „jarisa“ lakši je za 42 kilograma od „prijusa“. Zbog cene je, umesto savremene litijum-jonske baterije, ugrađena jeftinija hibridna nikl-metal baterija. Samo na struju „jaris hibrid“ može da pređe dva kilometra. Inače, ovo je najjači „jaris“ na tržištu, pošto je za jednu konjsku snagu snažniji od modela 1.33 sa 99 KS.
JARIS HIBRID
Benzinski motor: 1,5, 74 KS
Elektromotor: 60 KS
Ukupna snaga: 100 KS
Menjač: automatski
Masa: 1.565 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,8 km/h
Maksimalna brzina: 165 km/h
Dužina / širina / visina: 3.905 / 1.695 / 1.510 mm
Međuos. razmak: 2.510 mm
Rezervoar: 36 litara
Prtljažnik: 286 litara
Potrošnja (fabrički): 3,5 litara
Cena sa subvencijom: 16.900 evra
"DANAS SU POKUŠALI DA SPREČE DA PENZIONERI U SRBIJI DOBIJU POVIŠICU U DECEMBRU" Vučić o opoziciji: Možete misliti kakva bi to katastrofa bila