PRVA VOŽNJA: HJUNDAI ELANTRA SEDAN 2019. Moderan dizajn, odličan motor i poboljšana bezbednost!
Kompanija "Hjundai" predstavila je novu, restilizovanu verziju modela "elantra sedan 2019", a Kurir je imao priliku da ga testira na vožnji od Rovinja do Opatije.
"Elantra", koju smo vozili na regionalnoj prezentaciji, dolazi s motorom od 1,6 litara, sa 127 konjskih snaga koje pruža 150 Nm obrtnog momenta, što je bilo više nego dovoljno za vožnju po putevima Istre. Automobil je lak za kontrolu čak i po uskim ulicama Rovinja i Opatije. Važno je pomenuti da postoje dve verzije menjača - automatski ili ručni, oba sa šest stepeni prenosa, dok smo bili za volanom potonje verzije.
NOVA PREDNJA MASKA
Kad je reč o dizajnu, on je dosta izmenjen u odnosu na raniji model. Poklopac motora, prednji blatobrani, rešetka, farovi i zadnja maska, prtljažnik i zadnja svetla redizajnirani su kako bi "elantra sedan" bila još privlačnija. Na zadnjem delu vozila registarska tablica premeštena je na donju masku zbog isticanja nove linije vozila. I prednja i zadnja sedišta su veoma udobna, a kod prednjih je moguće i podešavanje po visini. "Elantra sedan" ima i veliki gepek, a za slučaj potrebe može biti još veći - dovoljno je oboriti zadnja sedišta.
Ipak, ono što je posebno važno je primena "Hjundai smart sens" tehnologije. Ona nudi niz naprednih funkcija za konstantnu bezbednost koje uključuju pomoć pri izbegavanju sudara, pomoć pri održavanju u traci, pomoć pri održavanju budnosti vozača i sigurnosnu pomoć pri izlasku iz vozila.
AKTIVNA BEZBEDNOST
Pomoć u izbegavanju čeonog sudara (Forward Collision-Avoidance Assist) dizajnirana je da pomogne u uočavanju i nadziranju vozila ispred, a sistem pokreće i automatsko kočenje kad se ispred detektuje usporeno ili zaustavljeno vozilo.
Pomoć pri održavanju u traci (Lane Keep Assist) detektuje traku kojom se vozilo kreće i može uticati na položaj volana ukoliko vozilo skrene iz svoje trake pri brzini većoj od 40 kilometara na sat.
Upozorenje vozača (Driver Attention Alert) sistem je koji zvukom i svetlosnim signalima budi osobu za volanom ako kod nje primeti umor.
Pomoć za siguran izlaz iz vozila (Safe Exit Assist) daće upozorenje putnicima da se iza približava drugo vozilo i da nije bezbedno otvoriti vrata.
Pomoć pri izbegavanju sudara s detekcijom pešaka je tehnologija koja objedinjuje korišćenje prednjeg radara i kamere, upozorava vozača i po potrebi koči.
Dodatne funkcije "smart sense sejfti" uključuju funkciju nadzora mrtvog ugla (Blind-spot), koji pazi na saobraćaj sa zadnje strane vozila, i funkciju pomoći kod promene trake kretanja (Blind-Spot Collision Warning with Rear Cross-Traffic Alert and Lane Change Assist).
"Elantra 2019" ima i novu generaciju info-zabavnog sistema AVN 5.0. sa ekranom od osam inča, a dostupne su i pogodnosti kao što su "infinity premium audio" sa Clari-Fi, Apple CarPlay, Android Auto i bežičnim punjenjem pametnog telefona.
IZMENE DIZAJNA
U dosadašnjih šest generacija, od prvog lansiranja u SAD 1991. godine, prodato je više od tri miliona "elantri", a ovaj model je dobio brojna priznanja, uključujući najnoviju IIHS Top Safety Pick Plus za model iz 2018. "Elantra" je napravljena u pogonu "Hjundai Montgomeri" u Alabami i objektu Ulsan, u Južnoj Koreji.
Restilizovana "elantra 2019" biće dostupna na tržištu tokom ove jeseni.
ŠTA JE PROMENJENO:
Spoljni dizajn:
- Nova hauba, prednji branici, prednji deo, rešetka i prednja svetla
- Novi prtljažnik, zadnja svetla i zadnji deo
- Novi dizajn točkova od 16 i 17 inča
- Novi 15-inčni dizajn točkova od legure na eko nivoima opreme
Unutrašnji dizajn:
- Nova središnja konzola
- Otvori za vazduh
- Kontrole za AVN, audio i temperaturu
- Kaseta za odlaganje
- Nova instrument tabla i kućište
( Kurir.rs / Andrija Ivanović / Foto: Promo)
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta