KONA-ČNO! NA VELIKA VRATA U MINI KROSOVER SEGMENT: Vozili smo hjundai konu, ovde se nisu štedeli ni dizajneri, niti inžinjeri!
Skakavac-zelena boja je pun pogodak! "Hjundai kona" kao magnet privlači poglede na ulici, čak i kada nije u drečavoj nijansi kakvu smo vozili na testu Kurira. S obzirom na klasu, veoma dobro se drži za asfalt, a boja skakavca ukazuje i na prvi, ali veliki skok u klasi malih kompaktnih krosovera, gde Korejci debituju upravo sa ovim modelom.
Zato su i dali sve od sebe. Pre svega dizajn je originalan, a opet ne odstupa od "Hjundaijeve" filozofije. Tanki i dugački farovi sa LED diodama odmah unose dinamiku. Veoma vešto su ugrađeni farovi oko kojih su plastične srebrne lajsne, kao i maglenke iznad donjeg spojlera u istoj boji.
Potentni bokovi sa strane, zadnji krovni deo koji prekriva staklo, sa atraktivnom svetlosnom grupom čine skladan i vrhunski dizajn. Zli jezici, odnosno tragači za dlakom u jajetu su do skora "Hjundaiju" zamerali nijanse kao što je npr. oblik felni, ali sada ni najgori hejteri nemaju zašta da se uhvate, pogotovo što je u ponudi i 10 boja karoserije. Sve ukupno, spoljni izgled je čista pobeda!
Kabina je moderna i mladalačka, sa brojnim utičnicama za USB, 12V i ostale gedžete. Kao što se vidi, unutra su radili "skakavaczeleni" konci. Proštepovane su linije sedišta i volana, obojeni su i ventilacioni krajevi... Osvetljenje je korektno, za pohvalu su i jasni tasteri na volanu. Ali, da ne bi bilo sve kako treba tu su i delovi od jeftinije plastike, čisto da podsete da je ovo ipak klasa od 15.000 evra (što je inače za pohvalu). S druge strane, hvalimo organizatore ergonomije koji su postavili dugmeta za manuelnu kontrolu osnovnih funkcija kao što su jačine tona muzike, i ostale osnovne komande. Danas, kada svi to "zaboravljaju", nikad ne treba zaboravimo da pohvalimo koncentrisane inžinjere. Uz sportski volan, sve zajedno enterijer je za visoku ocenu.
Mesta ima sasvim dovoljno u oba reda sedišta, a primenjen je stari trik visokog sedenja. "Kona", naime, ima dvostruki pod i zadnje nezavisno oslanjanje, pa je udobnost veoma dobra i pozadi. Prtljažnik od 361 litar je skroz korektan s obzirom na klasu. Udobnost nije slučajna jer "Hjundai" nije pao na prvom ispitu. Za razliku od pojedinih proizvođača, koji su pakovali svoje mini krosovere na platforme iz B segmenta, "kona"je konstruisana kao potpuno poseban model.
Takođe, ovaj "hjundai" ima toliko bogatu i sofisticiranu opremu, koja je do skora bila rezervisana samo za premijum modele. Test auto ima, sem ostalog, sistem za prepoznavanja prepreka i automatsko kočenje, upozorenje i asistencija prilikom promene trake, detekciju vozila u mrtvom uglu, grejač upravljača, grejanje i hlađenje prednjih sedišta...
Pod haubom smo imali najjači benzinac od 177 konjskih snaga, koji se prenose uz pomoć sedmostepenog automatskog menjača. Pošto je masa praznog vozila 1.477 kilograma, "kona" stiže do stotke za odličnih 7,7 sekundi, a maksimalna brzina je "kona-čnih" 205 kilometara na sat. Dakle, u rukama imamo sportistu, koga najpre vidite u retrovizoru, ali vrlo brzo mu gledate u leđa. Prelepu "konu" i tako svi vole da gledaju, pa će je učesnici u saobraćaju veoma brzo razgledati, prvo napred (u ogledalu), a veoma brzo otpozadi.
Šalu na stranu, ovaj "hjundai" smo tokom testa Kurira vozili lagano, jer je veoma zabavan za vožnju. Servo je lepo pojačan, sedi se dobro, preglednost je na nivou, motor tih. Svi preduslovi za uživanje.
Iako su mišljenja podeljena u vezi sa cenom, osnovni model, trocilindrični 1,0 benzinac sa 120 KS je na sajamskom popustu i košta 15.890 evra (redovna cena je 16.490). Naravno on nema pogon 4x4 kao verzija sa testa koji, uz svu moguću opremu i snažan motor košta oko 25.000 evra. Dakle ako vam ne treba 177 "konja" i ne nameravate na of-roud sa 4x4, a ništa od toga naravno vam ne treba, prelepa "kona" nije nedodirljiva.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
HJUNDAI KONA 1,6 T- GDI 4WD
Motor: 1.591 ccm
Snaga: 177 KS pri 5.500 o
Moment: 265 Nm pri 1.500-4.500 o
Ubrzanje 0-100 km/h: 7,7 s
Maksimalna brzina: 205 km/h
Masa: 1.477 l
Dužina / širina / visina:
4.165 / 1.800 / 1.565 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.600 mm
Prtljažnik: 361/1.143 l
Klirens: 170 mm
Potrošnja na testu (grad): 10 l
Garancija: 5+2 godine, bez ograničenja kilometraže
Osnovni model (1,0 /120 KS): 15.890 evra
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore