A SADA NA POSAO! Vozili smo sitroen berlingo, što ste VREDNIJI biće vam bolje, evo i zašto!
K'o juče da je bilo, setili smo se davne 2010. godine i Kurirovog testa "sitroen berlinga"! To su ista ona zadnja, ogrooomna vrata - dobro se mora odmeriti prostor da bi otvorili prtljažnik. Još ako opalite glavom o karoseriju, memorija još bolje radi...
Sedamo za volan, a prvi utisak nas ne vara. Položaj je visok, sedište mekano, a oduševljava nas palica menjača koja ja baš tamo gde treba. Ne smeta nam što je instrument tabla, klasična, zastarela i dosadna, jer ovo je ipak radno mesto. "Berlingo" je radnik - udarnik, dostavljač, trkač. A ne smeta nam jer, sledi ono najbolje, vožnja. Fanovi transportera biće oduševnjeni ovim "sitroenom". Jer on stvara robustan osećaj, poput terenaca, kombija ili minibusa.
Nismo se nadali da ćemo posle nekoliko sati uživati u vožnji "berlinga". Da se vratimo u davnu prošlost. Te 2010. godine, sem što Kurirova test-ekipa nije imala sede dlake, stari "berlingo" se vozio kao laki teretnjak tog doba. Zato nas je ovaj model osvojio time jer se vozi baš kao putnički auto, odnosno kao mini SUV. Iako nismo sve vreme povezli auto pun putnika, on tera šofera da se oseća korisno, kao delatnik javnog transporta.
Sem položaja za volanom, plus faktori su dobar motor, 1,5 dizel sa 102 konjske snage, menjač da se uvek radujemo promeni stepena prenosa, preglednost i glad za kilometrima.
Razvoj ovog malog trkača traje od 1996. godine. Tek 2008. izašla je "dvojka", a sada i 3 generacija. "Trojka" je, logično, najbolja. Ovaj vredni "sitroen" je kreativan, pa je recimo u vrhu "neba" velika i veoma korisna polica, kao i veliki broj kutijica. Svih pet sedišta mogu da se nezavisno pomeraju, mogu da se ugrade i dva dodatna sedišta, a može da se naruči u dve dužine - M i XL verzija.
Predmet dugačak 2,7 metara pakuje se u ovo vozilo ukupne dužine 4.403 mm. Prtljažnik od čak 775 litara samo je zaključak praktičnosti.
Sem upotrebljivosti, dobro je to što su i ovde ugrađene takozvana Airbump bočna ojačanja na vratima, što je adut gotovo svih "sitroena" poslednje pola decenije. Dizajn je privlačan, napred ima tri "kocke" umesto farova, a zadnji deo visok je poput kombija. Kada je reč o bezbednosti, "berlingo" ima čak 19 sigurnosnih tehnologija, kao i asistencija u vožnji. Tu je 4 tehnologije za konektivnost, a u opcionim je i bežično punjenje za mobilni telefon, sistem Mirror Screen...
Nerviralo nas je ipak to što parking senzori nisu standardni, što bi bilo pun pogodak u klasi, gde zadnji deo ne možemo da vidimo. Naravno, opšti utisak je prevazišao očekivanja. Ako ga registrujete na firmu, u osnovnom, ali bogatom paketu LIVE sa testa košta 14.492 evra, bez PDV. "Berlingo" je spreman za sve zadatke.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
SITROEN BERLINGO 1,5 BLU-HDI LIVE
Motor: 1.499 ccm
Snaga: 102 KS pri 3.500 o/min
Moment: 250 Nm pri 1.750 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,3 s
Maksimalna brzina: 171 km/h
Dužina / širina / visina
4.403 / 1.848 / 1.880 mm
Međuosovinski razmak: 2.785 mm
Prtljažnik: 775 l
Masa: 1.398 kg
Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km
Cena: 14.492 evra, bez PDV
OSNOVNA OPREMA
ESP+ASR+ABS+REF+AFU
Vazdušni jastuci za vozača, suvozača, bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese
Klima
Radio RD6 + USB + Bluetooth + Jack
Pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici
Daljinsko centralni zaključavanje
Automatsko zaključavanje vozila pri brzini iznad 20km na sat
Elektropodesivi grejani spoljni retrovizori
Elektropodizači prednjih stakala
SIGURNOSNI PAKET (zvučno upozorenje nenamernog prelaska vozne trake, prepoznavanje znakova upozorenja, ASB)
Limitator i regulator brzine
Vozačevo sedište podesivo u 3 ose sa podesivim naslonom za glavu
Individualno putničko sedište podesivog nagiba sa naslonom za glavu
Podizna zadnja vrata sa brisačem i grejačem
Leva i desna klizna vrata pozadi
16" čelični točkovi
Rezervni točak normalnih dimenzija
Kontrola pritiska u pneumaticima
Deljiva zadnja klupa 1/3-2/3
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore