Kompanija koja prizvodi dve trećine francuskih automobila pretrpela je gubitke zbog recesije u Evropi, svom glavnom tržištu. Od marta meseca, vrednost njenih deonica opala je za više od 50 odsto

PARIZ - Francuski proizvođač automobila PSA Pežo Citroen imao je gubitke od 819 miliona evra u prvoj polovini 2012, a trenutno je i na udaru vlade zbog plana restrukturiranja.

Kompanija koja prizvodi dve trećine francuskih automobila pretrpela je gubitke zbog recesije u Evropi, svom glavnom tržištu. Od marta meseca, vrednost njenih deonica opala je za više od 50 odsto.

Vrednost deonica Pežoa skočila je na otvaranju pariske berze u očekivanuju da će se kompanija pridržavati kontroverznog plana smanjenja troškova, kao i zbog najava da bi vlada mogla da podrži posrnulu autoindustriju.

Predsednik kompanije Filip Varen danas je, međutim, priznao novinarima da je plan smanjenja troškova bio na snazi za vreme pregovora sa sindikatima.

Vlada je saopštila da bi njen plan pomoći zahtevao da kompanije ne zatvore ni jedan proizvodni pogon, dok je Varen rekao da Peržo ispituje mogućnosti da se bar neka radna mesta sačuvaju u Olneu, fabrici u blizini Pariza koju je kompanija želela da zatvori.

Vladin plan predviđa olakšice za kompanije koje ulažu u zelenu tehnologiju, međutim, izgleda se da je novčana pomoć koju nudi manja nego sto se činilo. Američka agencija za kreditni rejting Fič danas je toj kompaniji spustila rejting sa BB+ na BB i upozorila na moguće dalje spuštanje.

Pežoovi gubitci iz prve polovine ove godine predstavljaju veliki kontrast u odnosu na isti period 2011. - kada je kompanija imala zaradu od 805 miliona dolara. Kompanija ne očekuje da će se potražnja povećati u zemljama Evrope u dogledno vreme i očekuje pad tržišta od još osam odsto do kraja ove godine.

Pežo je početkom meseca objavio da će zatvoriti glavnu fabriku u Francuskoj i ukinuti 8.000 radnih mesta, u okviru plana kojim nastoji da do 2015. uštedi 2,5 milijarde evra. Deo tog novca doći će i iz saradnje sa Dženeral Motorsom.

Oko polovine te sume obećano je samo za ovu godinu. Kancelarija francuskog predsednika Fransoa Olanda osudila je Pežoove mere kao neprihvatljive i saopštila da će naterati tu kompaniju da sačuva neka od radnih mesta koja želi da ukine. Vlada je danas otkrila svoju strategiju za pomoć autoindustriji. Franuski kupci koji se budu opredelili za ekološka vozila dobiće popust, dok će kompanije koje budu ulagale u te tehnologije imati olakšice.