VOZILI SMO NOVI PEŽO 2008! MALI KROS JE FATALNI OSVAJAČ: Kurir na svetskoj premijeri novog lava!
Nigde veze sa starim modelom! Ovo je glavna performansa novog "pežoa 2008", koga je ekipa Kurira vozila na svetskoj premijeri organizovanoj u okolini Marseja, u raskošnom okruženju regije Provansa.
Lav ponovo osvaja na prvi pogled. Nova kros-osmica je pun pogodak. Dizajn je zapravo glavna snaga naslednika, koji izgleda vrhunski, poput 3008 u smanjenom obliku. LED napred i nazad, svetla u obliku linija, podignuta hauba, efektan kockasti oblik sa ukrasima preko cele karoserije.
Najveći problem, jer ostalih problema nema, jeste kako ga razlikovati od spomenutog brata. "Pežo" ističe da na delu imamo hrabar, snažan, skulpturalni i smeli dizajn. To je istinita priča, ali sa modelom 3008 već je ispričana. Uspeh je sada samo preslikan, a novi kockasti kros napada ženska srca. Odlikuje ga prepoznatljivi stil, sa trostrukim kandžama na prednjim svetlima (u zavisnosti od verzije) i zadnjim izrezbarenim svetlima, kao i crnom trakom na vratima prtljažnika. Proporcije jasno poručuju da je ovo SUV, sa ponosnim i jasno prorezanim prednjim krajem, velikim 18-inčnim felnama, velikodušnim branikom i profilisanim bokom.
Dugačak je 4.300 mm, što je 15 centimetra kraće od 3008, ali 14 duže od starog 2008. Širok je 1.770 mm, visok 1.550 mm, a dok je međuosovinski razmak od 2.605 mm obezbedio pregršt prostora na zadnjoj klupi, gde je "osmica" u vrhu segmenta. Prtljažnik od 434 litra (405 za električni model) takođe je iskoristiv. Klirens je 16 cm, kao i kod prethodnika, što znači da nije terenac, ali svakako pripada velikom B segmentu.
Sofisticirani dizajn samo je početak priče o prefinjenom enterijeru, koji će vozača osvojiti na prvi metar. Harizmatični kokpit sa kvalitetnim materijalima, sportskim volanom opšivenim rupičastom kožom, gradi savršeno okruženje. Radost će okupati vozača i putnike kadgod sednu za volan dvehiljadeosmice. Čak 30 litara polica je unutar kabine obezbeđuje lako odlaganje sitnica. U full modelima koje smo vozili po vrhunskim putevima u okolini Marseja, na raspolaganju smo imali i klackalice za manuelnu promenu stepena prenosa, ali i veoma luksuzni paket sa sedištima od alkantare. Sve je moderno, stilizovano i elektrifikovano. Tasteri ispod ekrana na centralnoj konzoli dodaju adrenalin, kao i u svim poslednjim "Pežoovim" bestselerima, kojim francuski lav nemilosrdno osvaja puteve.
U modelu 2008 debituje nekoliko modernih sistema. Na sredini kabine je 10-inčni tač-skrin ekran, ali glavne informacije stižu sa digitalne instrument table, kako bi vozač sve vreme gledao napred. Premijera je i-Cockpit 3D, koji osnovne informacije projektuje poput hed-ap displeja, a inžinjeri "Pežoa" tvrde da to skraćuje vreme reakcije vozača za čak pola sekunde.
Zameramo to što centralni displej nema manuelne tastere, ali su prekidači na volanu jasni. Bitnije je to da se telefoni Android i Apple lako mogu povezati na ekran putem „Mirror Link" funkcije, preko programa Apple CarPlay™ i Android Auto™. Inžinjeri su mislili na sve, pa su na raspolaganju čak 4 USB priključka. Ni tu se priča ne završava. Naime "pežo 2008" opremljen je audio sistemom Fokal (Focal), kompanije koji je u ovaj model ugradila 20 zvučnika, posle razvoja akustike koji je trajao čak 3 godine.
Novi model pod haubom ima dve zapremine, ali i tri goriva - benzin, dizel i struju. Oktanac 1,2 PureTech "navijen" je na 100, 130 i 155 konja, svi po u Euro 6d standardu. Francuzi se ne odriču ni nafte. Pravi se 1,5 BlueHDi, takođe po Euro 6d standardu, u verzijama od 100 i 130 KS. Pogon na četiri točka nije u ponudi, ali na raspolaganju su tri moda vožnje - Eko, Normal i Sport, sve to preko ATN8 osmostepenim menjačem.
Na magistralama Provanse vozili smo najjači benzinac. Bez štednje pedale gasa potrošnja je bila oko 7 litara. Dobro se snalazi u visokim obrtajima, ima snagu za obilaženje, a nije ni bučan. "Pežo 2008" je upravljiv i predvidiv po krivinama, i nije ga lako izbaciti iz putanje.
Isprobali smo i verziju "pod naponom", što je i prvi "Pežoov" 100% električni kros. Ima 100 kW (136 KS) sa 260 Nm momenta. Autonomiju od čak 310 kilometara obezbeđuje baterija od 50kWh, što su vrhunske performanse. Baterija ima čak 8 godina garancije, odnosno 160.000 km za 70% kapaciteta za punjenje.
Sem što zrači stilom, opremljen je aktivnim sistemima poslednje generacije. Tu je „Drive Assist plus" sa adaptivnim tempomatom i zadržavanja vozila u traci, automatskim kočenjem u opasnim situacijama, funkcijom prepoznavanja pešaka i biciklista ( od 5 do 140 km/h), automatskom kontrolom dugačkih svetla, tu je polu-automatsko parkiranje... U ponudi su četiri paketa opreme - Active, Allure, GT Line i GT.
U Srbiji stiže u prvom kvartalu godine, a u salonima uvoznika za Srbiju, "Euroimpex Autogroup", biće i električna varijanta.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!