VOZILI SMO NOVI MERCEDES A KLASE LIMUZINA: Dizel čarolija, neprolazna silueta i rapsodija u kabini!
Fešta počinje odmah! Jedan dodir "start" dugmeta dovoljan je da ispunite svoje snove! Sve što ste hteli od "mercedesa", a niste mogli da imate...
Pred vozačem je prizor iz bajke, prepliću se tirkizno plava, sa osvetljenim lajsnama koje menjaju boje, tu su hromirani izduvi ventilacije modernog dizajna, kvalitetni materijali, vrhunska ergonomija... "Mercedes" ima najjači kokpit i trenutno je za koplje ispred konkurencije. Ono što smo pre nekoliko godina gledali u S klasi, gotovo isto pred sobom imamo, ali sada u A klasi.
Enterijer je luksuzan i veliki je faktor uživanja u vožnji, ali sada na testu Kurira vozimo model A180 sa odličnim pogonom. Doduše na papiru ne zvuči kao favorit, jer 1,5 dizel sa 116 konja ne obećava sportske momente. Odmah nas demantuje jer na putu oduševljava agilnošću. U stiskanju gasa nam pomaže i 7DCT stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, koji u svakom momentu odlučno reaguje na komandu papučice. Ubrzanje do stotke od oko 10 sekundi je za svaki respekt s obzirom na masu vozila, ali još bolja je elastičnost, kao i to što u svakom momentu dobro poteže. Maksimalna brzina od 206 km/h samo je potvrda snage koja nam ne manjka.
Zvučna izolacija je solidna, a i pri velikim brzinama do putnika stiže tek neki akord viška. Sve je ovde dobro, jer smo tokom testa prešli više od 350 kilometara magistralom, a pri prosečnoj brzini od oko 100 km/h trošio nam je oko 4,5 litara dizela. U gradu "pije" oko 6,5 litara, ali bez štednje, što znači da štedljiv vozač može i bolje.
Kada pričamo o dizajnu, postavlja se pitanje: zašto A klasa limuzina, kada je već tu CLA. Poznato je da "Mercedes" godinama nudi sve varijacije u svim segmentima i uklapa želju vozača u centimetar. Od CLA se razlikuje po tome što vrata imaju okvire, ali je i cela spoljašnjost "smirena". Prednji deo ima klasičnu i mirnu šestougaonu masku, LED linija na farovima takođe je umerena. Zadnji deo trozapreminske limuzine je klasičan, ali tu upravo mnogi zameraju što dizajneri nisu uneli više stila. Ipak, limuzinski oblik je evergrin, a upravo tu se traže konzervativni kupci koji i dalje ne odstupaju od "Mercedesove" decenijske filozofije.
Što se tiče dimenzija, sedan je duži za 13 cm od "originalne" A klase, ukupno 4.549 mm. Platforma je naravno ista, pa je i međuosovinski razmak od 2.729 mm nepromenjen. Ipak, kada se visoki vozač "opruži", iza njega ne ostaje mesta kako to zamišljamo u jednom "mercedesu".
Udobnost i stabilnost ovde su gotovo idealno uklopljeni. A180 plovi čak i po lošim putevima, ali kada u krivinu krenemo "hrabro", čuvaju nas svi pasivni i aktivni sistemi.
Oslanjanje nove A-Klase ima zadnju osovinu sa četiri spoja, elektromehaničko upravljanje i ESP sistem sa "Extended Traction Control" (proširenom kontrolom prianjanja) (XTC). Tokom razvoja, stručnjaci za oslanjanje su koristili simulacije i simulatore vožnje u Mercedesovom razvojnom centru u Zindelfingenu u sklopu takozvanih digitalnih testova vožnje i upravljanja.
A-Klasu krase odlični preduslovi za postizanje dinamične upravljivosti zbog toga što je u poređenju sa prethodnikom centar gravitacije niži za 24 mm, a položaj sedenja je spušten za 174 mm.
Zadnja osovina apsorbuje silu sa tri uporne i jednom vučnom sponom po točku. To znači da su uzdužna i bočna dinamika praktično nezavisne jedna od druge. Nosači točka i opružna spona su od aluminijuma kako bi se smanjila masa. Cilj je bio da se postigne visoka bočna okretnost uz odličnu stabilnost vozila zahvaljujući manjem uglu proklizavanja na zadnjoj osovini.
Dostupna su tri moda podešavanja šasije i oslanjanja: komforno oslanjanje, dostupno kao dodatna oprema, sportsko oslanjanje za sportski način vožnje (u kombinaciji sa paketom Dynamic Handling (dinamično upravljanje) ili sa AMG Sport linijom opreme).
Nova A-Klasa je podvrgnuta rigoroznom programu testova na sudar. Pomenuti testovi ne samo da obuhvataju 30 različitih konfiguracija udara utvrđenih propisima o bezbednosti i međunarodnim odobrenjima, već obuhvataju i devet testova na sudar koje smo namenski razvili, kao što su testiranje krova ili udarac šipkom.
Možda najbolje u svemu je cena. Naime, A180 sa odličnim dizelom sa testa, u osnovnoj verziji košta 25.200 evra, dok za dobru opremu treba dodati još 3-5 hiljada evropskih novčanica.
Na kraju se pitamo zašto baciti dobar stan na visoki segment vozila, kada je tu A klasa.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
MERCEDES A180D 7DCT
Motor: 1.461 cm3
Snaga: 116 KS pri 4.000
Moment: 260 Nm pri 1.750-2.750 o/min
Masa: 1.450 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,6 s
Maksimalna brzina: 206 km/h
Dužina / širina / visina: 4.549/ 1.796/ 1.446
Međuosovinski razmak. 2.729 mm
Prtljažnik: 410 l
Rezervoar: 43 l
Potrošnja na testu (mešovito): 4,7
Osnovni model A 180D: 25.200 evra
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega