OPEL INSIGNIJA GSI ULEĆE U 2020. GODINU! Za naslednika ikone 230 KS!
• Opel Insignia GSi sa novom vrhunskom pogonskom jedinicom i Twinster pogonom na svim točkovima
• Nove Insignia Grand Sport i Sports Tourer već dostupne za porudžbine u Belgiji
• Agregati nove generacije sa do 18 procenata manjom potrošnjom
RISELSHAJM - Nova Opel Insignia ima svoju svetsku premijeru na Salonu automobila u Briselu koji se održava od 9. do 19. januara. Pored Grand Sport limuzine i Sports Tourer karavana, posetioci će na Salonu u Briselu po prvi put moći da vide i oštre dizajnerske linije sportske GSi verzije: vertikalni prednji otvori i dinamičan izgled prednjeg dela nepogrešivo otkrivaju o kakvom se dizajnu radi. GSi uleće u novu godinu sa novim dvolitarskim turbo benzinskim agregatom koji u paru sa devetostepenim automatskim menjačem razvija 169kW (230 ks). Tu su još i elektro-hidraulični kočioni sistem, FlexRide vešanje i Twinster pogon na sva četiri točka sa sistemom vektorisanja obrtnog momenta. (potrošnja goriva limuzine prema NEDC-u1: grad 8,9 l/100 km, otvoreni put 5,8 l/100 km, kombinovana vožnja 6,9 l/100 km, 161 g/km CO2, potrošnja goriva prema WLTP-u2: kombinovana vožnja 8,5-8,3 l/100 km, 198-193 g / km CO2).
Do 18 procenata manja potrošnja goriva: Nova Opel Insignia u vrhunskoj formi
Perjanica nemačkog brenda bogatog tradicijom debituje kao GSi, Grand Sport i Sports Tourer sa novorazvijenim, vrlo efikasnim benzinskim i dizel agregatima. Pored toga, novi menjači na niskim koeficijentom trenja još više smanjuju potrošnju goriva i u isto vreme doprinose komforu.
1 Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa i relevantni podaci su pretvoreni u NEDC kako bi se omogućilo poređenje sa drugim vozilima, prema regulacijama (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 i R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.
2 Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.
Kupci Insignije mogu odabrati vrlo ekonomičan šestostepeni manuelni menjač, bezstepenu transmisiju i osmostepeni ili devetostepeni automatik. Aerodinamika nove Insignije je još više unapređena aktivnom maskom hladnjaka. U poređenju sa prethodnikom, potrošnja goriva po NEDC-u je smanjena za do 18 procenata, dok su emisije CO2 vrlo niske i iznose oko 100 g/km. Nova Insignia je na taj način jedan od najefikasnijih automobila u svom segmentu što se potrošnje tiče.
Dizajneri Opela su još više unapredili vrlo kvalitetan enterijer Insignije. Ergonomski sertifikovana AGR sedišta sa mnogim funkcijama komfora su sada dostupna u raznim presvlakama od tkanine, kože ali i Alkantare. Za one koji cene komfor i klasičan izgled, Elegance i Ultimate paketi opreme su idealan izbor. Vozači koji imaju entuzijazma u vožnji će biti oduševljeni novom Insignijom GS Line i GSi.
Pored toga, tu su i najmoderniji sistemi bezbednosti i asistencije, a pre svega nova adaptivna IntelliLux LED® Pixel svetla. Sada imaju ukupno 168 LED elemenata – 84 po jednom svetlu! Oni pružaju vozaču Insignije ultra tanka prednja svetla sa najboljim pregledom, a reaguju brže i preciznije nego ikada pre, sve to bez zaslepljivanja drugih vozača.
„Ponosni smo na našu novu perjanicu. Insignia izgleda fantastično, donosi vodeće tehnologije u klasi kao što su IntelliLux LED® Pixel svetla, efikasne benzinske i dizel agregate, adaptivno FlexRide vešanje i izvanredna sedišta. GSi je ponovo vrhunski model u ponudi i osećaj u vožnji je kao da vozite pravi sportski automobil֨”, rekao je izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller).
Vrhunsko prijanjanje i agilnost za maksimalnu zabavu u vožnji
Nova Opel Insignia GSi je za one koji cene nešto stvarno specijalno. Sportski pogon na sva četiri točka sa sistemom vektorisanja obrtnog momenta je jedinstven u ovom segmentu. U AWD modu, dva kvačila menjaju konvencionalni zadnji diferencijal i pružaju idealan transfer između točkova u svakoj situaciji prilikom vožnje. Sa ovom tehnologijom, nova Opel Insignia GSi je agilnija u krivinama, nudi najbolje skretanje i izdvaja se sa odličnim prijanjanjem. Za još aktivnije iskustvo u vožnji, novim devetostepenim automatskim menjačem može da se upravlja putem poluga na volanu.
Opel Insignia GSi dobila je svoje završne detalje na legendarnoj stazi Nürburgring “Nordschleife”. Dinamično podešena šasija nudi odlično prijanjanje. Moćne Brembo kočnice sa četiri klipa (sa crvenim čeljustima) i direktno upravljanje su još više unapređeni.
Sa svojim elektro-hidrauličnim kočionim sistemom, Insignia je već danas platforma za tehnologiju koja će biti neophodna za autonomnu vožnju u budućnosti. Integrisani „eBoost” sistem je komponenta za „kočenje putem žice” koji izostavlja potrebu za zasebnim ABS/ESP modulima, vakumskim pumpama itd. Kako elektromotor stvara vakum umesto agregata, potrošnja goriva je još manja. Pritisak se stvara brže i osećaj prilikom kočenja je bolji. Takođe, kada se aktivira ABS, „eBoost” funkcioniše dosta tiše nego kod konvencionalnih sistema kočenja.
Insignia GSi već u standardnoj opremi ima mehatronski FlexRide sistem vešanja, koji podešava amortizere i upravljanje u deliću sekunde. Pored toga, FlexRide menja karakteristike pedale gasa kao i trenutke promene brzina devetostepenog automatika. Vozač može da bira između nekoliko modova vožnje: „Standard”, „Tour”, „Sport” i ekskluzivno za GSi – „Competition”.
Novi agregati i menjači: štedljivi ali živahni
Sa novom Insignijom, Opel je smanjio kompleksnost i istovremeno unapredio ponudu za kupca. Dok je prethodnik imao benzinske i dizel agregate iz tri različite porodice motora, svi trocilindarski i četvorocilindarski motori sada pripadaju jedinstvenoj novoj generaciji. 1,4-litarski benzinski agregat sa 107kW (145 ks) i 1,5-litarski dizel sa 90kW (122 ks) čine osnovu ponude (pogledajte tabelu za sve podatke o potrošnji).
Trocilindarske jedinice su do 50 kilograma lakše od njihovih prethodnika u prošlom modelu i takođe se koriste u novoj Astri. Iznad njih u gami Insignije dolaze dvolitarski četvorocilindarski dizel (koji će biti uveden kasnije ove godine) i dvolitarski benzinski agregat sa 147kW (200 ks) – odnosno 169kW (230 ks) kod GSi verzije. Dvolitarske benzinske jedinice su takođe prvi Opelovi agregati koji dolaze sa sistemom deaktivacije cilindara. Ukoliko vozaču nije potrebna sva snaga, ovaj sistem će deaktivirati dva cilindra i značajno smanjiti potrošnju goriva.
Aktivna maska hladnjaka nove Insignije još više unapređuje efikasnost u potrošnji zatvaranjem gornjeg i donjeg dela maske. Kombinovanjem termalnih, električnih i aerodinamičkih uslova, inteligentna strategija kontrole otvaranja i zatvaranja gornjeg i donjeg dela maske može omogućiti vrlo efikasnu vožnju u svakodnevnim uslovima. Aktivna maska hladnjaka takođe ima termalne prednosti jer odlaže hlađenje nakon gašenja motora, ili tako što ubrzava zagrevanje motora nakon hladnog starta, što je posebno bitno tokom zime i pruža značajnu prednost u potrošnji goriva i komfora prilikom grejanja kabine.
IntelliLux LED® Pixel svetla: preciznost sa 168 LED elemenata
Nova Opel Insignia je ekskluzivno opremljena sa LED svetlosnim sistemima, od LED svetala koja su vrlo štedljiva što se potrošnje energije tiče sve do novih adaptivnih IntelliLux LED® Pixel svetala, koja imaju čak 168 LED elemenata, što ne samo da je vodeća brojka u klasi već i veliki napredak u poređenju sa prethodnih 32. Glavni snop se neprimetno podešava u milisekundama, a za to su zadužene dve kontrolne jedinice – jedna povezana sa prednjom kamerom i druga u samom faru. Veliki broj LED elemenata koji neprestano reaguju doprinosi neprimetnoj adaptaciji snopa svetlosti. Osvetljeno područje je veće nego pre, a saobraćaj ispred vas ili onaj koji vam dolazi u susret su preciznije „isečeni”. Rezultat je optimalno vidno polje u svakoj situaciji, bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Opel je dodatno unapredio svetlo za autoput najnovijeg IntelliLux LED® sistema. Prilikom skretanja levo, snop svetlosti se pomera više u levo, kako bi vozač lakše mogao da vidi znakove pored puta. Kada se skreće desno na autoputu, svetlosni snop sija više ka desnoj strani kako ne bi zaslepljivao vozače koji vam dolaze u susret. Svetla se drugačije ponašaju u zavisnosti od toga da li skrećete ili vozite po lošem vremenu, gradu, magistrali, autoputu, a takođe je posebno podešeno i za situacije prilikom parkiranja.
Vrhunski sistemi povezivosti i asistencije
Tipično za najluksuzniji model jednog brenda, Opel Insignia donosi sve moguće info-zabavne sisteme i sisteme asistencije. Nova digitalna kamera za pogled unazad unapređuje preglednost iza automobila. Bezbednost prilikom napuštanja parking mesta unazad se može dodatno uvećati opcionim sistemom upozorenja na bočni saobraćaj. Dodatni sistemi asistencije uključuju upozorenje na čeoni sudar sa automatskim kočenjem i prepoznavanjem pešaka, asistenciju održavanja vozila u saobraćajnoj traci, upozorenje na vozila u mrtvom uglu, adaptivni tempomat sa kočenjem u slučaju opasnosti, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, naprednu asistenciju prilikom parkiranja i head-up displej. Adaptivni tempomat održava odstojanje od vozila ispred putem automatskog kočenja i ubrzavanja. Sa automatskim menjačem, sistem baziran na radarima može da zaustavi Insigniju i da prati vozilo ispred u saobraćajnim gužvama.
Gamu info-zabavnih sistema koji su kompatibilni sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama čine Multimedia Radio, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro. Sistem koji se nalazi u vrhu ponude ima brojne servise povezane navigacije kao što su „Trip & Drive Management” i „Live Navigation”, koji pružaju informacije putem interneta o saobraćaju u realnom vremenu, na taj način omogućavajući vozaču da primeti zastoje i da ih obiđe. Kompatibilni telefoni se mogu puniti bežično. Kada je instaliran e-Call, poziv hitnim službama se ostvaruje automatski ukoliko su aktivirani vazdušni jastuci ili zatezači sigurnosnih pojaseva. Pored toga, poziv može i jednostavno da se obavi pritiskom na crveno dugme.
(Kurir.rs / Opel)
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega