"Kuga" je nikad bolja, brza, upotrebljiva, pametna, ali gde je šarm?! Kada se, pre desetak godina pojavila prva "kuga" lako je privlačila poglede, imala je čuveni kinetički dizajn i izgledala moćno. Novi model koji vozimo na testu Kurira je daleko bolji i napredniji, ali da li će se nekome svideti pitanje je ukusa.

ford-kuga-4.jpg
Foto: Kurir


Nije, ipak, sve tako crno. Prednji farovi sa dugačkom LED linijom liče na "Poršeove" modele, što je, izvesno, bila namera dizajnera. Slede veoma mirni bokovi, što je i problem, a zadnji deo vadi situaciju gde su ugrađene LED svetlosne grupe. Takođe, spoljašnjost "kuge" veoma je promenljiva s obzirom na opremu. "Titanijum" paket značajno je ulepšava i sa srebrnom maskom donosi ekskluzivnost, ali mora se odvojiti još evra da bi se odlučili za premijum varijantu.

ford-kuga-10.jpg
Foto: Kurir


Dizajn ostavimo ukusima, jer s druge strane "kuga" ima mnogo toga da vam pokaže. Upotrebljiva je, inteligentna, ali i napeta. Nije nas oduševio podatak iz saobraćajne da je pod haubom 1,5 litarski benzinac. Ali, ovi skromni cilindri u čuvenom "ekobustu" donose nam čak 150 konjskih snaga. Sve je za pohvalu u ovom agregatu. Najpre nas je oduševio bešumnim radom, a onda smo ga bacili u crveno. Ne tako lagana "kuga" (1.560 kg) lako ubrzava do stotke. Za samo 9,7 sekundi juri do trocifrenog, što je odličan rezultat u klasi, pa i sportski nastrojeni mogu da je iskoriste. Vuče odlično bez obzira na to da li je ravno, ili uzbrdo. Sem toga malo je i spuštena u odnosu na prethodnika (klirens 197 mm), tako da se zabava može pronaći i u krivinama.

ford-kuga-5.jpg
Foto: Kurir

Sve je to u skladu sa "fokus" filozofijom koja kao prioritet stavlja performanse. Tome u prilog ide i 5 modova vožnje, među kojima se ističe "sport". Tada je "kuga" još ljuća i lako može da se potrka po ulicama. Ipak, ako uđete prebrzo u krivinu, ESP ništa ne rizikuje, pa za neke ukuse reaguje prebrzo.

ford-kuga-1.jpg
Foto: Kurir


Manuelni menjač je relativno kratkog hoda, a sve komande lako su dostupne. Vozi se lako i prijaju mu sve sredine. U gradu je pregledan i visok, pa se spretno probija po gužvama. Oduševio nas je i na otvorenom putu. Sem što je prijatan za krstarenje, pri 130 km/h troši samo 6 litara benzina. Pritom asistira sa adaptivnim tempomatom, koji je veoma koristan, ali ako vozite oštrije zna grubo da reaguje i prikoči kad "vidi" vozilo ispred. U gradu nam je od velike pomoći kompjuter koji pazi na mrtav ugao, pa se kretanje olakšava. Potrošnja između 8 i 9 litara po gužvi, za ovu klasu i motor za svaku je pohvalu.

ford-kuga-9.jpg
Foto: Kurir

Enterijer je urađen od dobrih materijala, sve je jasno i jednostavno. Centralni ekran od 12,3 inča je povećan pa je sada još upotrebljiviji. U odnosu na prethodnika, "kuga" je 90 kg lakša, ali i duža za 89 mm sa ukupno 4.524 kg mase. Dobro je i to što je međuosovinski razmak od 271 cm (+2 cm) obezbedio veliku ponudu prostora u drugom redu, pa se tri krupne osobe ovde lako voze, što nije uvek slučaj u klasi. Novost su podesiva zadnja sedišta, pa delovi idu šinom napred-nazad, što je više nego korisno kada pakujete kabast teret.

ford-kuga-6.jpg
Foto: Kurir


Naš SUV "ford" raspolaže i mnogobrojnim modernim sistemima, prepoznaje prepreke na putu i može sam da koči, ume da pojača ton bez dodira tastera, ali zna i sam da parkira... Napredak u odnosu na prethodnika je očigledan.


(Kurir.rs / Mladen Radulović)

ford-kuga-8.jpg
Foto: Kurir


Upravljanje sistemom SYNC 3 i bez upotrebe ruku

"Ford SYNC 3" multimedijalni sistem vam omogućava da kontrolišete telefon, muziku i navigaciju glasovnim naredbama. Ekranom možete upravljati gestovima i pomeranjem prstiju za promene na intuitivnoj navigaciji. SYNC 3 se takođe povezuje s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto, a pomoću funkcije AppLink možete pristupiti nekim od omiljenih aplikacija.


Sam koči i sprečava udes

Sistem za izbegavanje sudara s detekcijom pešaka koristi kameru da „pregleda" put koji je pred njim. Ako otkrije rizik od sudara sa vozilom, pešakom ili biciklistom, upozorava vas. Ako ne reagujete pravovremeno, sistem može da se automatski aktivira do pune sile kočenja, što pomaže smanjenju intenziteta ili čak eliminisanju sudara.


"Kuga" parkira sama


"Kuga" je dostupna i sa sistemom Active Park Assist 2.0, koji najpre identifikuje prikladno parkirno mesto, a zna i automatski da parkira, ali i da isparkira sa parkirng mesta. Sistem aktivirate jednostavnim pritiskom na taster, a zatim mu prepustite i volan i pedale - on će se sam pobrinuti za sve.

VOZILI SMO FORD KUGA: Benzinsko eko-čudo pod haubom je snaga nove generacije Foto: Kurir