VOZILI SMO DŽIP KOMPAS 4X2: Kome stvarno trebaju četiri vuče? Dva točka daleko stižu, šta sve može novi osvajač
Ovaj "džip džip" možda i nije džip jer ga ne guraju svi točkovi. Ali ovde sa prednjim pogonom možete daleko da dogurate. Visok klirens, samopouzdanje u brend, niska cena, snažan motor. Moć je ipak tu, bez obzira što nema kardana.
Baš takav je bio na testu Kurira. Manje od "čirokija", više od "renegejda", za mnoge prava mera za gradske ulice. Praktičan da se spakuje na manje parking mesto, a opet dovoljno veliki da izazove respekt na beogradskom asfaltu.
Dizajn je klasičan, a počinje sedmodelnim grilom, već poznatim logom "Džipa". "Kompas", kao umanjeni "čiroki" je pristojan momak, proporcijalno slabiji od moćnijeg brata. Sem sedmostrukog nosa, ostatak karoserije je očekivan. Na delu je klasična terenska pojava, visoka hauba i povišen klirens. Atraktivni bokovi sa četvorougaonim blatobranima su tu da otkriju robustni karakter, a to se prenosi i za volanom ako imate model sa našeg testa.
Na papiru raspolažemo sa skromnih 1.300 kubika, ali srećom i 150 konja. Da nije slab pokazuje nam pri jačem pritisku na gas. Motor je nov, četvorocilindrični turbo benzinski sa direktnim ubrizgavanjema, ali ključ je u obrtnom momentu od čak 270 Nm. Stotku hvata za solidne 9,4 sekunde, ali bitnije to da u gradu zna da potegne u svakom trenutku. Ključ je u prenosu - automatskoj 6-stepenoj transmisiji sa duplim kvačilom, koja bez trzaja gura "kompasa", ali i pomaže ekonomičnost. U gradu troši oko osam litara benzina, a na otvorenom se lako pravi prosek ispod 6,5 litara.
U gradu se vozi veoma lako, sve komande su mekane, servo jak, udobnost odlična. Naravno, sa visine pratimo saobraćaj, pa užurbani vozač lako može da se organizuje po trakama jer vidi daleko sve kolovozne trake. Krug upravljača je mesnat, a dugmići pregledni. Ponovo moramo da pohvalimo najvažnije tastere - za jačinu tona i traženje radio-stanica - smeštene iza volana, što je objektivno rešenje koje još niko nije prevazišao.
Kabina je moderna, klasično "džipovska", pomalo i asketska. Komande su odlično organizovane, materijali kvalitetni, gotovo da nema delova od loše plastike. Udobno se sedi, vozač lako podešava sedište dok ne nađe položaj koji mu odgovara. Pozadi se dvoje komotno voze, čak ni treći čovek neće imati veći problem. Ipak, zameramo dosadne boje na ekranu multimedije. "Džip" i ovde traži jednostavnost, ali trebalo je kreativnije organizovati osvetljenje ekrana.
To doduše ne kvari odličan osećaj za upravljačem. Radujemo se jer plovi po asfaltu, radujemo se jer nam udarne rupe ne smetaju, radujemo se jer možemo bez straha da skrenemo sa puta. Utisak kvaliteta i imidža u "džipu" redovno ide uz of-roud performanse. Čak i na testu kada vozimo s pogonom na prednje točkove, on bez muke izlazi na kraj sa lošom podlogom. Dva pogonska točka daleko stižu...
Sem snažne pasivne bezbednosti, na raspolaganju su aktivni sigurnosni sistemi. Treba naglasiti da je u standardnoj opremi sistem upozorenja za napuštanje trake, ali i upozorenje za sudar!
Mnogo toga sofisticiranog nam donosi ovaj "džip", što je veoma važno u klasi krosovera i SUV vozila, gde vlada najveća konkurencija. U ovoj maloj džungli pobeđuju najjači, pa je i cena ogroman faktor. Baš to je našem modelu sa testa jedna od najjačih strana. Osnovna cena može se označiti sa "samo". Jer 23.200 evra je korektna ponuda i znak da igla na našem "kompasu" pokazuje pravi smer.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
UČITE ŠTA MOŽE VAŠ KOMPAS
Izvucite najviše iz svake avanture učeći od stručnjaka unutar aplikacije JeepOff-Road Pages. Naučite o specifičnostima kao što su ljuljanje, naginjanje, pritisak u gumama i odstojanje od tla, ili preuzmite u obliku koji je lak za čitanje. Držite performanse svog vozila na oku kako biste sa više pouzdanja ostali na tragu avanture.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega