VOZILI SMO TOJOTU KOROLU SEDAN: Partner na duge staze, specijalista za krivine i magistrale!
Najčuveniji japanski automobil, godinu i po posle premijere, i dalje pokazuje da ima performanse u vrhu klase i da će sačuvati rekord
Ne upoznaš nekoga dok sa njim ne pojedeš kilo soli! Automobil ne upoznaš dok tokom test vožnje ne pojedeš barem 50 grama soli. Oprema je „sol“, vozilo „tojota korola sedan“, a da bismo ga osetili i upoznali, skoknuli smo do Sitonije i prešli 1.500 kilometara.
Podsetimo se, „Tojota“ ponovo pravi pionirske korake u auto-industriji, pa je tako smelo izbacila dizelaše, a u ponudi su samo oktanci i hibridi. Sem toga, u primeni je nova strategija da njihovi automobili „ne smeju biti dosadni“. A kada su to i bili dosadni? Setimo se samo čuvenih sivih „korola“, koje su od 1990. postale ikone na našim putevima.
Sedan verzija nije agresivan kao hečbek, ali tu je gepek od 471 litra u koji ćete smestiti sve što vam treba za odmor. Prednja maska je slična i započinje dinamičnim svetlima. Karoserija je inače spuštena za 25 milimetra, što je donelo sportske momente, dok zadnji deo smiruje celokupan utisak.
Ipak, agregat sa testa donosi korektne performanse. Pod haubom je trocilindrični 1,5, naravno benzinac, sa 123 konjske snage. Maksimalna brzina od 190 na sat obećava, ali ubrzanje do stotke je skromnih 12 sekundi, a da bi „išao dobro“, mora se držati agregat u crvenom. Za svaku pohvalu je stabilan i kultivisani rad, ali i sportski zvuk, što inače nije karakteristika motora kojima „fali“ jedan cilindar. Najbolje od svega je potrošnja, jer i kada sve vreme vozite 130 na sat, uz kombinovanu gradsku vožnju, na kraju smo završili test sa samo 5,8 litara.
Sedi se nisko, a visoki vozači lako nalaze položaj. Klirens od 135 mm omogućio je vrhunsku stabilnost u krivinama. „Tojotina“ TNGA platforma obezbedila je niže težište, ali i unapređenu geometriju prednjih točkova, dok je multilink pozadi standardan.
Enterijer je ono što novu „korolu“ odvaja od većine konkurencije i jedan je od najatraktivnijih u C segmentu. Izlomljeni centralni greben, plava instrument tabla modernog dizajna, veoma su privlačni. Inače „korola“ se prodaje u tri karoserijske verzije. Hečbek je dugačak 4.370 mm, sedan broji 4.630 milimetra, a karavan čak 4.650 mm.
Što duže upoznajete „korolu“, utisak je bolji. Po svemu sudeći, brend „korola“ ostaće rekorder.
Mladen Radulović
"KOMPLIKOVANO JE, ALI TO JE PROMENA KOJA DONOSI NADU, BAR ŠTO SE SRBIJE TIČE" Vučić o američkim izborima: Među prvima u svetu sam čestitao Trampu