Kurir među prvim evropskim redakcijama seo za volan "jaris krosa". Performanse i osećaj za volanom su na visokom nivou

Da li je dovoljno da se zoveš "jaris"? Dosad je sve pretvarao u zlato, a sada kreće u važnu misiju - operaciju "Kros". To je novi automobil, odignut od tla, dizajnerski potpuno nezavisan, ali najvažnije, odličan za vožnju! Kurir je bio među prvim evropskim redakcijama koje su prošlog ponedeljka sele za volan novog modela "jaris kros" (yaris cross). Na parkingu aerodroma u Briselu za vrata je zalepljeno obaveštenje "dezinfikovan automobil". Nije trebalo, ali poštujemo namere organizatora, "Tojote", da ništa ne prepuste slučaju.

2778979.jpg
Foto: Kurir

Najvažnije, "kros" je od klasičnog novog "jarisa" duži za 24 centimetra i broji ukupno 4.180 mm dužine. Nastavlja se filozofija manje je više, a to znači da ćete ovaj mini-SUV lako parkirati u gradu, ali će u njemu opet biti sve što vam treba. On je prostran, vozač sedi odlično i hvalimo veliki radijus pomeranja volana u obe dimenzije.

yaris-kros-13.jpg
Foto: Kurir
yaris-kros-7.jpg
Foto: Kurir

Završna obrada, i sve za šta se dohvatimo je, očekivano, veoma dobro, ali mogli su biti ugrađeni i plemenitiji materijali.

yaris-kros-3.jpg
Foto: Kurir

Enterijer liči na brata "jarisa", štofom su obložene bočne linije, ali širina je ono što prija. Instrument tabla je poznata iz "korole", ali sada ovde imamo važne tastere gde se može birati podloga kao što su sneg i blato, ali tu je i taster EV, odnosno čist električni pogon. Tu dolazimo na teren "Tojote", koja i dalje nudi najbolji hibridni pogon.

yaris-kros-23.jpg
Foto: Kurir
yaris-kros-19.jpg
Foto: Kurir

Japanci obećavaju oko 50 odsto električnih kilometara. To smo probali, i uverili se da je na magistralnom putu obećanje ispunjeno. Posle više od 100 pređenih kilometara na otvorenom potrošnja je bila 4,3 litra goriva.

yaris-kros-11.jpg
Foto: Kurir
yaris-kros-20.jpg
Foto: Kurir

Prijalo nam je i gledanje "jaris krosa" - prednjim delom dominiraju LED sveta napred, ali oduševljava briljantni zadnji kraj, sličan RAV. Terenac je nabijen snažnim linijama, ali one su kompatibilne i sa karakterom. Naš hibrid fino ubrzava do 100 km/h za nešto više od 11 sekundi.

PRVA VOŽNJA, NOVI JARIS KROS: Kurir u Briselu za volanom mini TERENCA! Da li se sve što se zove jaris PRETVARA U ZLATO Foto: Kurir
yaris-kros-22.jpg
Foto: Kurir

"Jaris kros" već može da se naruči u pretprodaji, prodaja počinje tokom septembra, a cena je jedan od jačih aduta. Naime, osnovna verzija u "luna" paketu košta 17.490 evra! I to će doprineti da se vozi s osmehom jer može mnogo da uradi na asfaltu i van njega.

Bez kompromisa

Bezbednost na prvom mestu

Pod filozofijom "bezbednost na prvom mestu" - najnovija generacija "Tojota sejfti sens" aktivne bezbednosti i sistemi za pomoć vozaču su standardni u svim verzijama "jaris krosa", dok je struktura karoserije dodatno ojačana. Sistem uključuje, između ostalog: sistem pred sudar (PCS) sa detekcijom vozila, detekciju pešaka danju i noću, otkrivanje biciklista, pomoć pri skretanju na raskrsnici i pomoć pri upravljanju u hitnim slučajevima, adaptivni tempomat punog opsega, upozorenje o napuštanju trake (LDA) i pomoć pri praćenju trake (LTA) i još mnogo toga.

JARIS KROS

Motori:

Hibrid: 116 KS Benzinski 1,5: 125 KS Ubrzanje 0-100 km/h: oko 11 s Dužina: 4.180 mm Širina: 1.765 mm Visina: 1.595 mm

(Kurir.rs / Mladen Radulović)