Teško je unaprediti auto budućnosti, ali „Tojota“ je ovu operaciju uspešno obavila s novim „prijusom“

Još dublje u 21. vek!
Kakvo je čudo bio „prijus“ na beogradskim ulicama pre sedam godina! Izazivao je šok, strahopoštovanje i divljenje onih koji su se vozili s nama na testu, ali i slučajnih prolaznika. Bio je to direktan susret sa budućnošću.

Sada svi znaju šta je „prijus“. Slučajne prolaznike više ne fascinira vožnja s nultim zvukom. Šta danas može da ponudi prvi i jedini čistokrvni hibridni automobil na svetu?

To postaje mnogo jasnije za volanom. Debelo je pojačan „spejsšatlovski“ osećaj. Vozač se oseća kao da je za komandama svemirskog broda. Dizajneri enterijera majstorski su uradili novu grafiku. Optički displej je u tri dimenzije, potpuno originalan i moderan.

Naravno, tu je i čuveni ekran, koji pokazuje raspodelu električne i oktanske snage koja pokreće točkove.

Inače, novi „prijus“ pruža osećaj masivnosti, karakterističan za veće i teže limuzine, što je jedan od najvećih koraka napred. Što se tiče spoljnjeg dizajna, on je futuristički, ali nema harizmu automobila koji koštaju od 25.000 do 30.000 evra, recimo BMW-a i kompanije... To je jedini problem, mada je mnogo onih koji hvale ovaj oblik s nekoliko efektnih detalja. S druge strane, koeficijent aerodinamike je samo 0,25 - najbolji u klasi.

Hibridni pogon je kombinacija električnog i običnog motora. Pod blagim gasom auto se pokreće na struju, a kad se „nagazi“, u pomoć stiže benzinski motor. „Prijus“ 100 km/h postiže za 10,4 s, što je respektabilna brzina.

Najvažnije je to što ova „tojota“ i dalje nudi vožnju po budućnosti.

Tojota Prijus

Benzinski motor: 1.798 cm3
Snaga: 100 KS
Dva elektromotora: po 37 KS
Ukupna snaga: 136 KS
Masa: 1.400 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s
Maks. brzina: 180 km/h
Dužina/širina/visina: 4.460 / 1.745 / 1.490 mm
Međuos. razmak: 2.700 mm
Prtljažnik: 445-1.120 l
Osnovna cena: 26.090 evra

Princip rada!

„Tojota“ je utvrdila da je električni pogon efikasan pri malim brzinama, a SUS-agregat pri većim. U kretanju „prijus“ koristi samo struju, dok se kasnije uključuje benzinski agregat. Čim se pusti gas, indukuje se struja, koja puni litijum-jonske baterije. Prema fabričkim podacima, potrošnja je 3,9 litara. U gradskoj vožnji bez štednje potrošio je šest litara. Inače, tokom decenije postojanja prodato je više od milion „prijusa“ širom sveta.