Boja nije stvar trenda, već kretanja na tržištu, iako mnogi misle suprotno. Istraživanja idu u prilog ovoj stavki koja može znatno uticati na cenu automobila.

Analiza najponatijih nemačkih platformi za prodaju automobila, koju je sproveo jedan regionalni profilisani medij, pokazalo je da će automobili u ljubičastoj boji izgubiti na ceni za čak oko 27 odsto u odnosu na prosečnu cenu vozila iste vrste i performansi.

Osim toga, ukoliko je automobil srebrne boje on gubi 25 odsto, zlatni oko 23 odsto, crveni 11 odsto, plavi 10 odsto i na kraju zeleni tek 1 odsto.

profimedia0328404581.jpg
Profimedia 

– Možda je crvena odličan izbor za Ferari, ali ako kupujete poslovnu limuzinu poput Volksvagen Pasata ili BMW-a serije 5, ta boja je neprikladna, odnosno doneće vam glavobolje pri prodaji – navode u najpoznatijoj nemačkoj platformi za prodaju polovnih automobila Mobile.de.

Nećete pogrešiti ako kupite narandžasto vozilo jer ona donosi oko 5 odsto višu cenu od proseka pri prodaji vozila, još su bolji izbor bela sa 6 posto, crna sa 10 posto, siva sa 10 posto i žuta sa 13 posto.

profimedia0542061939-zagadjenje.jpg
Profimedia 

Sa ove platforme su primetili da se isti automobili sa živopisnijim bojama mnogo manje gledaju na internet oglasima nego oni sa neutralnijim bojama poput sive ili crne.

Ovi stručnjaci upozoravaju da prilikom kupovime ipak uvek imate na umu da boja mora odgovarati klasi automobila, odnosno prosecima – ako želite dobro da prodate polovno vozilo.

Stoga, izbegavajte i boje u trendu, koje su u modi neko vreme, ali brzo će postati trn u oku.

(Kurir.rs)

Bonus video:

01:18
Koronavirus poremetio tržište polovnih automobila u EU i Srbiji Izvor: Kurir televizija