"Sitan" je "mercedes" u krvi, kabina je prefinjena, motor odličan, uživanje prisutno, ali cena viša od konkurencije

Da li je ovo "mercedes"? To je ključno pitanje za sve koji gledaju srebrnu zvezdu na volanu, bez obzira na to da li su za upravljačem S klase ili šlepera "aktros".

Na testu Kurira vozimo "sitan", fensi dostavnjak s bogatom opremom, koji ima pregršt mesta u kabini i odličan motor. Dizajn je važan faktor za sve koji odluče da robu voze "na nivou". Spoljašnjost se odlikuje uravnoteženim proporcijama, pre svega snažnim bokovima i naglašenim koševima točkova koji predstavljaju nesvakidašnje stilske elemente za mali kombi. Kompaktne dimenzije, sa dužinom od 4.498 mm, omogućile su lako parkiranje u gradu.

mercedes-citan-13.jpg
Foto: Đorđe Bošković

Posebno privlačan aspekt u kabini je horizontalni oblik instrument table, dok podignuti centralni greben podseća na erodirani kamen. Boje su atraktivne i prefinjene, a organizacija prostora odlično osmišljena. Materijali i plastika ipak nisu kvalitetni kao na ostalim "mercedesima", ali su bolji od konkurencije i napravljeni da traju. Oduševljava ponuda prostora u oba reda sedišta, u modelu "turer" s testa, a u ponudi je furgon verzija. Zadnja vrata su klizna, što olakšava ulazak na malom prostiru.

mercedes-citan-8.jpg
Foto: Đorđe Bošković
mercedes-citan-4.jpg
Foto: Đorđe Bošković

Posle obrta ključa štekće dizel 1,5 od 110 konjskih snaga. Sedimo visoko i imamo odličan pregled saobraćaja. Servo asistencija volana je jaka i može se voziti jednim prstom. Iako na papiru ubrzanje do stotke od 15,5 sekundi deluje skromno, subjektivni utisak je veoma ubedljiv. Agregat raspolaže sa 260 Nm momenta, pa u svakom trenutku imamo punu snagu na raspolaganju.

mercedes-citan-2.jpg
Foto: Đorđe Bošković
mercedes-citan-14.jpg
Foto: Đorđe Bošković

Na testu smo skoknuli do Brzeća i bez umora vozili 270 kilometara. Stabilnost je korektna s obzirom na klasu, ali i ESP neprekidno motri na poteze vozača. Prednji točkovi su oslonjeni na "mekferson" osovinu s ramenima u donjem delu, a pozadi je sistem oslanjanja s torzionom oprugom koji omogućava znatnu uštedu prostora. Za obezbeđenje pravilnog vođenja točkova, tu su uporne i vodeće spone, dok su opruge i amortizeri montirani zasebno. Pri jačem ulasku u krivine karoserija se blago uvija, ali ovaj dostavljak nije ni pravljen za sprint. Potrošnja od 6,5 litara dizela na testu, u kombinovanom režimu, nije niska kao što smo planirali, ali masa i aerodinamika klase ipak otežavaju postizanje očekivanog proseka ispod 5 litara.

FENSI UDARNIK! VOZILI SMO MERCEDES SITAN: Radno i paradno vozilo! Foto: Đorđe Bošković
Oduševljava rad MBUX multimedije, koja radi bez greške. Ako slušate Jutjub, izađete iz vozila, vratite se i uključite ga ponovo, on vas vraća tačno tamo gde ste stali. Upravljanje svim funkcijama krajnje je jednostavno i logično.

mercedes-citan-9.jpg
Foto: Đorđe Bošković

Posle više od 600 pređenih kilometara "sitan" nam je ušao u krv. Naravno, ne vozi se kao njegova luksuzna braća, ali on je fensi dostavnjak. To sve ipak ima svoju cenu. Najjeftiniji je 26.800 evra, a nakrcana varijanta s testa 37.400. Ipak, u odnosu na većinu konkurencije, faktor uživanja za volanom je ovde prisutan, pa je "sitan" poželjan kao radno, paradno i porodično vozilo.

mercedes-citan-7.jpg
Foto: Đorđe Bošković

Furgon verzija

Nosi dve euro palete


"Sitan" je dostupan sa najviše dvoje kliznih vrata. Visina otvora prtljažnika je 1.059 milimetara. a prtljažni prostor je lako dostupan: prag za utovar kod furgon varijante nalazi se na visini od samo 59 cm. Dva dela zadnjih vrata mogu se blokirati pod uglom od 90 stepeni i čak se mogu pomerati sa 180 stepeni prema boku. Nosivost furgona je do 2,9 m3, prema VDA normi, a dve euro palate se ukrštaju jedna za drugom u prtljažni prostor. Kapacitet vuče je 1,5 tona.

mercedes-citan-10.jpg
Foto: Đorđe Bošković


TEHNIČKI PODACI


Motor: 1.461 ccm

Snaga: 95 KS

Masa: 1.718

Nosivost: 517 l

Dužina: 4.498 mm

Ubrzanje 0-100 km/h: 15,5 s

Maks. brzina: 162 km/h

Potrošnja na testu: 6,5 l

Cena sa PDV: od 26.832 evra

(Kurir.rs/ M. Radulović)