Na kontrolnoj tabli vašeg auto "ljubimca" postoji dugme (auto sa kružnom strelicom) koje se brine o kvalitetu vazduha u kabini.

Ono aktivira sistem za recirkulaciju, ali nisu svi vozači upoznati s njegovim korisnim svojstvima i funkcijama primene.

dugme.jpg
Foto: Printscreen / Twitter

Ušteda goriva

Recirkulacija je zapravo unos vazduha u putnički prostor, filtracija kroz klima-uređaj i naknadna distribucija u deflektore.

Glavna razlika između recirkulacije i tradicionalnog usisavanja je u tome što protok vazduha dolazi iz kabine, a ne spolja.

Ovakav režim omogućava brzo zagrevanje ili hlađenje vazduha, jer se temperatura u kolima razlikuje od spoljne temperature. Istovremeno, čuva se klima i štedi gorivo.

U praksi malo ljudi koristi ovu funkciju, a najčešće se upotrebljava za sprečavanje ulaska neprijatnih mirisa.

Pazite na kiseonik

Kod recirkulacije treba biti vrlo pažljiv, jer putnici troše kiseonik, pa je važno periodično pustiti svež vazduh u kabinu. Ovo se posebno odnosi na duga putovanja.

Nedostatak kiseonika može da ima ozbiljne posledice, recimo da vozač izgubi svest i kontrolu nad četvorotočkašem.

Kada je reč o sprečavanju ulaska prašine, polena i nečistoća najbolje bi bilo da pročitate o filteru kabine.

(Kurir.rs / SrbijaDanas)

Bonus video:

54:52
REDAKCIJA 29.08.2022. 2. DEO Izvor: Kurir TV