Uprkos teškoj situaciji zbog brojnih sankcija koje su uvedene Rusiji zbog vojne intervencije u Ukrajini, čelnici "Lade" ("AvtoVAZ") se nadaju oporavku i najavljuju nove modele i proizvodnju od čak 500.000 vozila godišnje.

Aktuelni problemi sa snabdevanjem izazvani sankcijama su primorali "Ladu" da proizvodi i prodaje vozila bez ABS sistema, vazdušnih jastuka i klima-uređaja. Ipak, "Lada" ne odustaje, pa je tako obelodanjen novi plan o restrukturiranju poslovanja.

Maksim Sokolov, bivši ministar saobraćaja Rusije i sadašnji predsednik i generalni direktor AvtoVAZ, otkrio je da će predlozi za nove modele "Lada" biti predstavljeni odboru ovog meseca.

lada-4x4-vision-4.jpg
Avtovaz 

Kako prenosi Automotive News Europe, tokom svog govora na ekonomskom forumu, Sokolov je rekao:

- Nakon što su prethodni akcionari kompanije "Reno" otišli u maju, kompanija je mirovala više od dva meseca, ali smo uspeli da uspostavimo nove proizvodne lance i logistiku, kao i da obezbedimo snabdevanje komponentama za proizvodnju osnovnih modela.

Pod prethodnim vlasništvom, "Lada" je trebalo da predstavi nove modele bazirane na CMF arhitekturi, koji bi se delili sa "Dačijom". Bez pristupa komponentama alijanse "Reno-Micubiši-Nisan", "Lada" bi mogla da se osloni na upotrebu starijih platformi i motora za svoje nove modele. Ipak, to nije problem za rusko tržište, jer tamo trenutno ne važe evropski propisi o emisiji i bezbednosti.

ladaelargusprototype.jpg
Lada 

"Lada" inače radi i na svom električnom vozilu, kao što je nagovešteno konceptom "e-Largus", baziranom na elektrifikovanoj verziji B0 platfome "Reno grupe".

Novi cilj proizvodnje je 500.000 jedinica godišnje, a većina će se proizvoditi u fabrici u Toljatiju koja trenutno zapošljava 42.000 radnika.

Ovo je manje od prethodnih proizvodnih ciljeva koje je postavio "Reno", koji je uložio milijarde u fabriku. Prošlog meseca, "AvtoVAZ" je preselio proizvodnju "lade veste" iz Iževska u Toljati, a svojim radnicima je ponudio pakete dobrovoljnog otpuštanja.

(Kurir.rs/ Autoblog)