Nameštanje kilometraže je postala redovna pojava prilikom prodaje polovnih automobila, a nudi se već od 50 evra. Ipak, pojedini proizvođači izgleda da su odlučili da tome stanu na put.

Uredba Evropske unije iz 2017. godine o zaštiti od manipulacije s brojačem kilometara se još ne primenjuje dok istraživanje Nemačkog autokluba (ADAC) dokazuje da se kilometražom novih automobila i dalje može lako manipulisati.

Policija pretpostavlja da je svakom trećem prodatom polovnom automobilu u Nemačkoj nameštena kilometraža!

gl5964golfactivefrontside169.jpg
Volkswagen 

Prevaranti povećavaju vrednost u proseku za 3.000 evra po automobilu, varajući kupce polovnih automobila ili lizing kuće. Procenjena ukupna šteta u Nemačkoj je oko čak šest milijardi evra godišnje, navodi Revija HAK.

Uredba EU 2017/1151 formalno propisuje da kilometraža u automobilu mora da se sistematski čuva. Zakon se od septembra 2017. primenjuje na nove modele vozila, a od septembra 2018. na sve nove automobile.

Međutim, sve do danas nedostaje detaljna lista kako bi ta zaštita trebalo da izgleda i koje neutralno telo bi trebalo da je proverava. Rezultat svega toga - varanje se nastavlja, ali ne na svim automobilima.

shutterstock-1998622685.jpg
Shutterstock 

Prilikom pregledavanja relevantnih sajtova s polovnim vozilima, stručnjaci ADAC-a su primetili da se to više ne odnosi na Audi A3 (od 2020.) i VW Golf 8 (od kraja 2019.).

Ovi modeli su bolje zaštićeni od prevare s kilometražom od mnogih konkurenata. Razlog su novi kompjuterski čipovi s HSM (Hardware Secure Module) koji se koriste za zaštitu kilometraže.

Volkswagen najavljuje i nove mere za sprečavanje nameštanja kilometara.

(Kurir.rs/ B92/ Revija HAK)