Poznata je izreka da čizma glavu čuva, a šubara je krasi. Slično se odnosi i na vozila, ako napravimo paralelu između pneumatika i čizama. Stvar je vrlo jasna i nebrojeno puta dokazana - dobra i kvalitetna guma je jedan od najvažnijih činilaca bezbedne vožnje.

Deo gume koji ostvaruje kontakt sa putnom podlogom naziva se gazeći sloj i dizajniran je da odgovara veličini i težini vašeg vozila. Iznenađujuće, površina trenutnog kontakta sa kolovozom nije mnogo veća od površine dlana.

Kada se gume neravnomerno troše, to u velikoj meri smanjuje kontakt gazećeg sloja sa kolovozom, a samim tim smanjuje i kontrolu upravljanja i povećava zaustavni put.

0802-shutter.jpg
Foto: Shutterstock

Ako proveravate istrošenost guma kao deo redovnog servisa ili održavanja, potražite neujednačen uzorak habanja. Ako postoji značajno habanje, zamena gume može biti jedina opcija.

Ovo su glavni uzroci habanja guma:

1. Previše vazduha u gumama uzrokuje trošenje po sredini. To dovodi do grube vožnje i slabijeg odziva na komande za kočenje i upravljanje.

Prenaduvane gume takođe su sklone oštećenjima od udarca.

2. Premalo vazduha u gumama uzrokuje brzo habanje obe sopljne ivice gaznog sloja gume.

Osim što uzrokuje veću potrošnju goriva, vožnja na premalo naduvanim gumama je i opasna. Bočne stranice pneumatika se savijaju i pregrevaju zbog niskog pritiska u gumama, što može dovesti do njihovog pucanja.

01:31
SPREMITE SE ZA ZAMENU LETNJIH GUMA: 1. novembra zakonski rok, ovo je sve što terba da znate pre odlaska kod VULKANIZERA Izvor: Kurir televizija

3. Habanje guma samo na unutrašnjoj ili spoljašnjoj ivici obično je znak problema sa poravnanjem točkova. To se obično dešava ako uglovi nagiba nisu u skladu sa fabričkim specifikacijama.

Ovaj problem je praćen povlačenjem vašeg automobila tokom vožnje u jednu stranu ili problemima sa upravljanjem.

Zato je najbolje da proverite ogibljenje i obavite centriranje trapa u servisu.

(Kurir.rs/ B92)