Ševrolet aveo: Sa rezervoarom 1.000 kilometara
Ne smetaju mu ni akcize!
Na pomolu je novi ekološki obračun. „Aveo“ dizel baca rukavicu hibridima. U mešovitom režimu „pije“ 4,2 litra u gradu, piše u fabričkim podacima. Da li je baš tako? Pre nekoliko meseci, na međunarodnoj prezentaciji, postigli smo prosek od 3,3 litra, uglavnom na otvorenom. Sada smo od Centra „Boban“, dilera „Ševroleta“, dobili „aveo“ kako bismo to proverili u gradskim uslovima.
Od ekološkog naoružanja ima dizel-agregat 1,3, start/stop sistem i gume s niskim koeficijentom trenja, tempomat... Uz poštovanje ograničenja brzine u gradu, potrošnja se bez problema spušta ispod pet litara, i to sa uključenom klimom. Ipak, veoma je teško spustili ispod 4,5 litara. To smo uspeli samo u vreme kad nema gužve, ali i uz upotrebu tempomata u gradu.
Ipak, ovo je odličan rezultat imajući u vidu da je „aveo“ težak čak 1,3 tone. Relativno velika masa donela je osećaj u vožnji sličan klasi iznad. Za upravljačem se oseća masivnost, što je retkost u B-segmentu. Jedina smetnja je to što je vešanje „avea“ tvrđe podešeno, pa prijavljuje većinu rupa na asfaltu. S druge strane, stabilnost je na višem nivou od očekivane.
Posebno nam se svideo enterijer. I ovde je, kao i u svim novim „ševroletima“, primenjen princip dvostrukog kokpita iz „korvete“. Pohvaljujemo digitalnu instrument-tablu, odličan dizajn volana s dobro podešenom servo-asistencijom. Otvori za ventilaciju s pet krakova su prvi ukras kabine, ali su i praktični i prilagodljivi.
Cenovnik je prihvatljiv jer osnovni model košta 9.485 evra, dok „aveo“ dizel s testa uključuje subvenciju od 100.000 dinara pošto emituje 99 g/km, pa s bogatom opremom košta oko 12.700 evra.
ŠEVROLET AVEO
Motor: 1.248 cm3
Snaga: 95 KS pri 4.000 o.
Momenat: 210 Nm pri 1.750 o.
0-100 km/h: 11,7 s
Maks. brzina: 174 km/h
Dužina/širina/visina: 4.004/1.735/1.520 mm
Međ. razmak: 2.520 mm
Prtljažnik: 290/653 l
Masa: 1.300 kg
Potrošnja na testu (grad): 4,9 litara
Osnovni model: 9.485€
Testirani model: 12.700€
Precizno upravljanje
Električni sistem upravljanja (EPS) postavljen je na stubu i dostupan je na modelima sa 1,2-litarskim benzinskim motorom ili 1,3-litarskim dizelima. Sistem podrazumeva kompenzaciju habanja i garantuje konstantno precizno upravljanje tokom čitavog životnog ciklusa automobila.
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)