DA LI NA AUTOBANU STVARNO NEMA OGRANIČENJA BRZINE? Vozači mogu da stisnu DO METALA, ali u ovim slučajevima mogu i da debelo plate!
Nemački autoban najpoznatiji je po tome što se priča da nema ograničenja brzine. U praksi je, međutim, sasvim drugačije, iako zone bez ograničenja postoje.
Na pojedinim delovima nemačkih auto-puteva nema ograničenja brzine, ali to ne znači da vozači mogu da rade šta hoće. Doduše, mogu, ali moraju da se suoče sa posledicama.
Naime, i dalje postoji termin preporučene brzine od 130 km/h, koji važi za motorna vozila ukupne mase do 3,5 tone. Ovo je preporuka za brzinu ako maksimalna brzina nije ograničena odgovarajućim znakovima.
Prema Nemačkom auto-klubu (ADAC), ova preporuka važi samo ako su vremenski uslovi pogodni. U slučaju jake kiše ili magle, preporučena brzina je još manja...
Naravno, ukoliko se uključe digitalni znaci o ograničenju brzine, vozači moraju da je poštuju. Ovi znaci najčešće se aktiviraju u blizini velikih gradova, gde je veliki protok saobraćaja.
Ko se ne pridržava preporučene brzine na deonicama auto-puteva bez ograničenja, ne mora da strahuje od kazne, jer prekoračenje preporučene brzine nije prekršaj.
Doduše, postoji i bezbednosni aspekt – što je veća brzina, to je vreme reakcije kraće, duži zaustavni put vozila... Ali to nisu svi problemi.
Ako preticanjem oštetite drugog učesnika u saobraćaju, možete upasti u ozbiljne nevolje. S obzirom da nepoštovanje preporučene brzine povećava rizik od nesreće, može postojati rizik od solidarne odgovornosti u slučaju sudara.
To, na primer, znači da svako ko prebrzo vozi krajnjom levom trakom i udari u vozilo koje iz vozne naglo skrene u tu traku, može biti delimično kriv za nesreću ako značajno prekorači propisanu preporučenu brzinu.
To dalje znači da ćete vi ili vaše osiguranje morati da pokrijete deo štete.
(Kurir.rs, B92)
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)