Sistem automatskog parkiranja već neko vreme je dostupan u Mercedesovim vozilima, ali je sada nadograđen sistemom autonomnog upravljanja nivoa 4, što znači da vozilo može samostalno upravljati bez nadzora i pomoći vozača.

Prvo odobrenje da se vozilo može kretati bez vozača u javnom saobraćaju izdato je u Nemačkoj, a trenutno je ova opcija dostupna isključivo u Štutgartu, tačnije u garaži tamošnjeg aerodroma.

APCOA P6 je prva javna garaža na svetu koja ima dozvolu za komercijalnu upotrebu sistema parkiranja 4. nivoa.

22c0242-006-50.jpg
Mercedes-Benz 

- Prvo odobrenje na svetu za korisničku upotrebu naše visoko automatizovane funkcije parkiranja bez vozača, razvijene zajedno sa našim tehnološkim partnerom, kompanijom Bosch, pokazuje da vođstvo u inovacijama i "Made in Germany" idu ruku pod ruku - kaže Markus Šefer, član uprave Mercedes-Benz Grupe AG i glavni tehnološki direktor.

U praksi to znači da vozilo samo odlazi do parking mesta, kao i da se vraća vlasniku na poziv. Celokupno upravljanje moguće je preko aplikacije za mobilni telefon kojom korisnik vozila odrađuje sve radnje vezane uz parkiranje, uključujući i plaćanje.

U NEMAČKOJ DOZVOLJEN MERCEDES BEZ VOZAČA: Trokraka zvezda ponovo POMERA GRANICE, ovoga puta kada je autonomna vožnja u pitanju Autor: Mercedes-Benz

Usluga je dostupna na modelima EQS i S-klasa proizvedenim nakon jula ove godine. Oni bolje upućeni prisetiće se kako je sličan sistem predstavljen 2019, dve godine nakon početka razvoja sistema parkiranja.

Osnovna razlika je da je tada korišćenje bilo dosta ograničeno na testna vozila, dok novo omogućava interakciju sa vozilima u privatnom vlasništvu, odnosno ulazak autonomno upravljanih vozila (nivoa 4) u javni saobraćaj.

(Kurir.rs/ B92)