Ilon Mask sa Teslom nastavlja da pravi čuda. Njegova kompanija sada je predstavila produkcijsku verziju svog prvog kamiona na baterije koji je nazvan Semi (kamion poluprikolica), otprilike tri godine nakon što je prvobitno najavljen.

Mask je na promociji ovog vozila u Nevadi sa oduševljenjem rekao da "izgleda kao da je došao iz budućnosti", prenosi DW.

Mask, koji se pojavio na pozornici na događaju u Teslinoj fabrici u Nevadi, rekao je da će kamion za duge relacije na baterijski pogon smanjiti emisije štetnih gasova na auto-putevima i nadmašiti postojeće dizel modele u pogledu snage i bezbednosti.

- Ako ste vozač kamiona i želite najopakiji kamion na putu, to je to - rekao je Mask, ističući da je prošlo pet godina otkako je Tesla najavila da razvija potpuno električni kamion.

Mask je prvi put predstavio prototip Semija 2017. i kazao da će izaći na tržište 2019. Ali, do trogodišnjeg odlaganja došlo je zbog problema sa ograničenjima baterije.

STIGAO JE TESLIN PRVI KAMION, SLON U KOŽI GEPARDA! Predstavljena "zver na struju" nazvana Semi, autonomija i do 800 kilometara! Autor: Printscreen YouTube @TeslaMotors

Mask je kazao da Semi sa jednim punjenjem baterije može da pređe oko 800 kilometara, ako vuče teret od 37.000 kilograma.

Dodao je da ovaj kamion ima tri puta veću snagu od onoga sa dizel motorom.

Ipak, stručnjaci u industriji i dalje su skeptični u pogledu toga mogu li električni kamioni na baterije ekonomično podneti napor vuče velikih tereta stotinama kilometara.

Proizvođači velikih kamiona sa pogonom na vodonik doveli su u pitanje njihovu isplativost u slučaju električnog baterijskog pogona. Tvrde da će za prevoznike na dugim relacijama punjenje ovih ogromnih baterija trajati veoma dugo i da je bolje koristiti kamione na vodonik.

Za sada nije poznato koliko će Tesla Semi koštati. Obično električni kamioni koštaju oko 70 posto više od onih na dizel. Međutim, oni su dugoročno znatno ekonomičniji, kada se gleda ušteda na gorivu i ceni održavanja.

Kamioni u kategoriji modela Semi predstavljaju samo 1 procenat prodaje vozila u SAD, ali su odgovorni za 20 odsto ukupnih emisija vozila, navodi Tesla.

Tesla je rekla da će druga, buduća vozila koristiti tehnologiju pogonskog sklopa razvijenu za Semi, ali nije iznela pojedinosti o tome.

Semi koristi tri elektromotora, od kojih je samo jedan uključen pri krstarećim brzinama auto-putu, a dva su u rezervi kada kamion treba da ubrza, što je stavka koja kamion čini energetski efikasnijim, rekao je Mask.

- Ova stvar ima ludu snagu u odnosu na dizelski kamion. U osnovi je to kao da se slon kreće poput geparda - kazao je Mask.

(Kurir.rs/ B92)