Prva generacija Golfa jedan je od najznačajnijih modela Volkswagena. Od njega je sve počelo i razvilo se u više nego uspešnu priču koja traje decenijama. "Kec" je sada klasik i neretko izbor tjunera koji vole da ga "nabudže" i dodaju koju konjsku snagu više.

U ovom slučaju reč je o verovatno najvećoj modifikaciji nekog Golfa 1 jer je primerak proizveden 1979. godine dobio čak dva VR6 motora pojačana turbo punjačima!

screenshot-2.jpg
Printscreen YouTube @Carscoza 

Sadašnji vlasnik, Willem Jacobus, kupio ga je 2006. s prijateljem i od tada su odrađene značajne modifikacije na klasiku. Golf nije preko noći prešao s jednog na dva motora u Jacobusovom vlasništvu. Prvo je dobio veći motor pre nego što je prodat nećaku.

U međuvremenu je dobio još jednu zamenu motora, a ovaj put je nadograđen na jedan VR6. Nećak ga je zatim prodao nazad Jacobusu koji je tada odlučio da ugradi i drugi motor!

Turbine su dodate kasnije, povećavajući snagu automobila na čak 544 "konja" i 800 Nm obrtnog momenta. Prednji motor pokreće prednje točkove, a zadnji motor pokreće zadnje, i rade nezavisno jedan od drugog, baš kao i dva menjača.

Međutim, automobil ima samo jedan ključ, koji pokreće dva dugmeta za pokretanje kako bi Jacobus mogao zasebno pokrenuti dva motora.

Ovaj vrlo posebni Golf takođe ima dvostruke brojčanike, s dva tahometra, dva merača temperature i dva turbo sata. Jedan od najvećih izazova pri izradi bila je instalacija menjača.

Raspored s dva motora nije stvorio mnogo više buke u kabini, ali je prouzrokovao mnogo više toplote. To se u ovom slučaju rešava spuštanjem prozora, a dodatni motor, težina i snaga zahtevali su i mnogo veće kočnice.

(Kurir.rs/ Jutarnji list)