KOLIKO STE PUTA ZAŽALILI ZBOG IVIČNJAKA: Evo kako da se popnete na trotoar BEZ OŠTEĆENJA alu-felni i guma!
Penjanje automobilom uz ivičnjak stvara dinamičko opterećenje na donjem stroju, uz rizik od oštećenja guma, felni, amortizera, kugličnih zglobova i ležajeva, kao i narušavanja geometrije točkova i posledično ugrožavanja bezbednosti...
Penjanje automobilom na ivičnjak je uobičajena potreba prilikom parkiranja, iako rizikujete kaznu od … (parkiranje na trotoaru, osim na obeleženim parking mestima, je zabranjeno). Pri tome može nastati dodatni, skuplji problem – oštećenje aluminijumskih felni i guma posebno ako su od 17 inča ili veće. Ako se bolje pogledaju sa strane, malo ih je bez oštećenja.
Ako se ovaj manevar izvrši preterano, stvara se udarno dinamičko opterećenje na donjem stroju, što smanjuje izdržljivost, a može dovesti do oštećenja guma, felni, amortizera, kugličnih zglobova i ležajeva i poremetiti geometriju točkova. Zato izbegavajte da se automobilom penjete na ivičnjake, a ako baš morate, sledeći saveti će vam pomoći:
Kako se popeti na ivičnjak bez oštećenja ivice:
1. Naduvajte gume do vazdušnog pritiska za puno opterećenje. Ovo smanjuje uvrtanje gume, što otežava ivičnjak da dođe u kontakt sa mekom stranom gume i osetljivom naplatkom.
2. Visina svakog ivičnjaka varira, pa pažljivo proverite gde je najniža i na tom mestu idite gore/dole.
3. Zamolite sve osobe da izađu iz automobila pre penjanja/spuštanja, kako bi se olakšalo penjanje i smanjilo opterećenje točkova i donjeg stroja.
4. Štetno je penjati se na ivičnjak i spuštati se sa oba točka istovremeno, to treba raditi u fazama - jedan po jedan točak.
5. Preporučljivo je penjati se prvo na veće ivičnjake sa pogonskim točkovima, jer pogonska obimna sila smanjuje dinamičko opterećenje točkova i donjeg stroja.
6. Priđite ivičnjaku automobilom polako i pod horizontalnim udarnim uglom od 45 stepeni, a kada ga točak dodirne, zaustavite automobil. Što je manji napadni ugao, veći je rizik od oštećenja bočnih zidova i felni pneumatika.
7. Prilikom penjanja sa volanom okrenite prednje točkove za dodatnih 20 stepeni prema ivičnjaku, a kada se spuštate za dodatnih 20 stepeni od ivičnjaka. Ovo prenosi opterećenje sa mekih strana gume na tvrdu i otpornu gaznu površinu i smanjuje rizik od kontakta (oštećenja) felne sa ivičnjakom.
8. Penjite se polako, u prvoj brzini, u fazama. Kada montirate prvi točak, zaustavite automobil kada ivičnjak dodirne drugi, a zatim ga nežno montirajte.
9. Spuštati automobil sa ivičnjaka, takođe pod horizontalnim uglom od 45 stepeni, u etapama, uz dozirano kočenje pri spuštanju svakog točka.
10. Trebalo bi da ima dovoljno prostora za manevar (inače odustajte!), tako da nakon penjanja/spuštanja prednjim točkovima, preranim okretanjem u pravcu ivičnjaka, ne smanjite horizontalni ugao između zadnjih točkova i ivičnjaka i povećavaju rizik od oštećenja gume i felne.
Treba da se penjete tako da kontakt gume sa ivičnjakom bude što je moguće više otpornim gaznim slojem (na slici), a ne osetljivom stranom (na naslovnoj slici). Ovo smanjuje rizik od oštećenja gume i kontakta (oštećenja) naplatka sa ivičnjakom.
(Kurir.rs / Autoportal.hr)
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega