Kineski digitalni gigant "Šaomi" sledeće godine lansiraće svoj prvi automobil. Projekat je pri kraju, a biće s pogonom na struju

Zamislite "mercedes android" s kamerom od 50 megapiksela i zumom 100 puta?! Ili "hjundai" koji nudi 300 megabajta memorije za najnoviji telefon... Ili "ford" koji se hvali neuništivim tač-skrinom, otpornim na vodu... Nešto ovde nije kako treba!

S druge strane, čuveni kineski proizvođač mobilnih telefona uskoro stiže. Ali ne u ruku, već na točkovima. "Šaomi" uskoro počinje proizvodnju svog prvog automobila. Da li ima nade za "Šaomi" i da li će se neko javiti kao u čuvenoj srpskoj predstavi "Ođe mobilni", videćemo za godinu, dve dana.

saomi10.jpg
Printscreen 

Iako je u digitalnom svetu globalni gigant, čuveni proizvođač telefona suočio se sa oštrim propisima u matičnoj državi. Naime, pre nekoliko godina Kina je šakom i kapom sponzorisala fabrike automobila u razvoju. Međutim, pošto je veliki deo projekata propao, supersila s Dalekog istoka postala je opreznija, a dozvole sve ređe.

"Šaomi" je zato priložio ozbiljan elaborat pre nego što je dobio zeleno svetlo za automobil koji će, po svemu sudeći, dogodine biti na ulicama. Najpre je pre godinu dana procurio prototip "MS 11", ali zasad nema naznaka o zvaničnom imenu.

"Šaomi" će 2024. biti spreman za proizvodnju električnih automobila, navedeno je u najnovijem saopštenju kompanije. Lej Đun, osnivač i predsednik "Šaomija", otkrio je da je zimsko testiranje prvog automobila ove kompanije uspešno okončano, te da tim koji stoji iza njega ubrzano raste i rekordno završava sve planove. Đun smatra da bi masovna proizvodnja trebalo da počne u prvoj polovini 2024. godine. Kompanija je dosad investirala više od 433 miliona dolara u biznis sa automobilima, a tim sada čini više od 2.300 ljudi. Ove godine se očekuju investicije veće od 2,8 milijardi dolara, a dodatnih 14 milijardi se očekuju u narednih pet godina.

saomi12.jpg
Printscreen 

Pre nekoliko meseci Lej Đun je anketirao građene i pitao javnost koju cenu bi bili spremni da plate za "Sjaomijev" prvi električni automobil. Navodno je 1,7 miliona ljudi odgovorilo i 70 odsto njih je glasalo za to da automobil ne košta više od 21.750 dolara. Zanimljivo je da je 10 procenata želelo da automobil košta više od 43.500 dolara.

saomi11.jpg
Printscreen 

Kineskih mediji navode da će "Šomijev" elektromobil biti limuzina sa četvora vrata, ali i da će koštati mnogo više od 43.000 dolara, a imaće određen stepen samovozećih sposobnosti. "Šaomi" veoma brzo uči da je lanac snabdevanja automobilima daleko komplikovaniji nego što je naviknut. Za razliku od telefonske industrije, na automobilski svet zaliha utiče toliko mnogo faktora da se kompanija bori da kontroliše troškove. Za godinu ili dve, možda umesto "halo" čujemo "ođe šaomi'".

Senzori autonomne vožnje

Uči da vozi

"Sjaomi" polaže nade u softverska rešenja, kao i u autonomnu vožnju. Kompanija koristi LiDAR senzore koje isporučujekompanija "Hesai technology", specijalizovana za autonomnu robotiku. "Hesaijev" hibridni poluprovodnički LiDAR senzor AT128 je "Sjaomijev" izbor za glavni senzor, a biće podržan dodatnim potpuno poluprovodničkim radarima koji će ponuditi najviši nivo svesti o okruženju za autonomni sistem automobila.

BROJKE

Prototip: MS 11 Investicija tokom 2023. godine: 2,8 milijardi $ Očekivana cena: Više od 43.500 $ Prodaja: 2024.