Zastava 101, "kec" ili "stojadin", verovatno je najpopularniji automobil bivše Jugoslavije. Omiljeno porodično vozilo mnogih imalo je osim svojih putničkih varijatni i neke specijalne verzije.

Jedan takav projekat je bila i transportna verzija sa tri osovine, za prevoz ljudi i tereta, po čemu je bila jedinstvena u Evropi.

Ova Zastava 101 je urađena na bazi dobro poznate dostavne varijante Poly, a ponela je naziv Zastava 101T.

333255510-4739561342834963-5380426020191117467-n.jpg
Printscreen Facebook Oficijalna stranica Zastava 101 foruma 

Imala je duplu zadnju osovinu i razvijana je tokom devedesetih godina u Institutu Zastava s ciljem postizanja maksimalne nosivosti i broja putnika.

U to vreme slična vozila, ali ne s duplom osovinom, nudli su Renault (Express), Citroen (C15) i još neki.

08:19
STOJADIN, SIMBOL JUGOSLAVIJE! Sa njim se živelo, putovalo, uživalo, a vrednost mu danas samo raste Izvor: Kurir televizija 

Iako prototip, ovo vozilo je bilo registrovano, i to na pet osoba. Projekat je na kraju nažalost odbačen, a automobil je prodat Ronilačkom klubu Kragujevac, gde se aktivno vozio.

Poslednji put je viđen pre nešto više od deset godina, pa se pretpostavlja da je završio na otpadu.

(Kurir.rs/ Autoblog)