Spoljašnjost je vizuelno uvećana, ali enterijer je mnogo bolji nego kod prethodnika. Iako je skup, „Pežoov“ dizel ponovo nas je oduševio
PEŽO 208: Šarmer! Autor: Kurir

To, lave!
„Pežo 206“ bio je miljenik dama. Isti je slučaj s modelom 207. Šta tek da očekujemo od novog 208 - biće to fatalna veza. Ima toliko aduta da će mu žene oprostiti sve mane.

Nova dvestaosmica je napumpana, pa je vizuelno porasla. Nos haube je podignut, dok su dugački farovi dobili ukrasnu LED liniju. Zadnji deo je sličan s ranijim modelima, dok je visok krov obezbedio pregršt mesta u kabini.

Pametna kabina

Radno mesto vozača - odlično. Dobro se sedi jer se sedišta pomeraju u relativno velikom radijusu, dok se volan šteluje u obe dimenzije. Celo okruženje krcato je ukrasima. Krajevi ventilacije su metalizirani. Sve pohvale za elipsoidni oblik volana i za smanjen obim upravljača. U modelu s testa imali smo na raspolaganju veliki displej, na kojem je moguće proveriti parametre vožnje, a takođe i povezati ga s pametnim telefonom. Smeta nam što je nekoliko funkcija iskomplikovano, ali ovu manu dame će oprostiti.

Obrtomer i pokazivač brzine urađeni su nekonvencionalno. Veoma su lepi, kao i celokupno osvetljenje enterijera, mada mogu biti i nepregledni, što zavisi od visine vozača. Upravljač odlično leži u rukama, pa se 208 vozi veoma lako. Sve pohvale za stabilnost u krivinama. Iako smo poželeli kraće hodove, hvalimo poboljšanja na manuelnom menjaču.

Dobri, ali skupi dizeli

Pod haubom smo imali 1,6 e-HDI od 92 konjske snage. Ovo je agregat koji treba da pređe bar 200.000 hiljada kilometara bez problema. Ubrzava dobro, do stotke mu treba 10,5 sekundi. Na raspolaganju je i funkcija overbast, s kojom na nekoliko sekundi raste obrtni moment. S ovim motorom u gradu potrošnja će lako biti spuštena na manje od pet litara dizela na 100 km. Bez štednje, 208 nam je trošio tek 5,5 gradskih litara.

Cena od 10.900 evra skuplja je od proseka u segmentu B vozila, ali 208 zauzvrat nudi veliku dozu emocija. Zameramo što su dizelaši značajno skuplji, pa je cena modela s testa neprijatnih 15.000 evra. Međutim, lav se kupuje srcem, što treba da poništi ovu razliku.

PEŽO 208 1,6 HDI

Motor: 1.560 ccm
Snaga: 92 KS pri 4.000 o.
Masa: 1.050 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Potrošnja (fabrički): 3,8 l
Potrošnja na testu: 5,1 l
Dužina/širina/visina:
3.960/1.830/1.400 mm
Prtljažnik: 285 l

Osnovni model: 10.950 evra
Testirani model: 15.200 evra