Nemačka organizacija TUV je pre izvesnog vremena objavila je statistiku kvaliteta i pouzdanosti polovnih automobila. Ovi brojevi zasnovani su na milionima obavljenih tehničkih pregleda i daju odgovor koji automobili se najmanje kvare.

U periodu od jula 2020. do juna 2021. godine TUV je uradio tehnički pregled 9,6 miliona automobila. Među njima su bila 222 modela, podeljena u pet starosnih grupa, pri čemu je čak 18 odsto automobila pokazalo značajne nedostatke zbog kojih nije prošlo pregled. To je smanjenje od dva odsto u odnosu na godinu ranije.

shutterstock-538180234.jpg
Shutterstock 

Udeo automobila koji su na tehničkom pregledu pokazali manje kvarove pao je za 0,5 procentnih poena na 9,1 odsto. Joakim Bihler, generalni direktor TUV, kaže da to s jedne strane govori o dužem veku trajanja vozila, a s druge strane, vidljiva je povezanost s pandemijom virusa korona, pošto su vlasnici tokom izolacije imali više vremena za održavanje svojih automobila. Pritom, više mlađih polovnih automobila ostalo je na nemačkom tržištu umesto da se prodaju u inostranstvu.

Što se tiče starosnih grupa, rezultat je očekivan - stariji automobili pokazuju veću stopu kvarova. Glavni pregled nije prošlo 12,4 odsto vozila starijih od šest godina, 17,5 odsto vozila starih između osam do devet godina i 22,8 odsto vozila starih između deset do jedanaest godina, navodi se u statistici nemačke organizacije.

screenshot-14.jpg
Printscreen Twitter @AFP 

Prosečna starost automobila u Nemačkoj, prema Federalnoj upravi za motorni saobraćaj, trenutno iznosi 9,8 godina. U 2011. prosek je iznosio 8,3 godine, a 42 posto registrovanih automobila trenutno je starije od 10 godina.

Što se tiče modela, pobednik je mercedes GLC sa stopom kvarova od 1,5 odsto. Odmah iza njega nalaze se mercedes B klase (1,9%) i folksvagen ti rok (2%). Audi ku dva (2,1%) pobeđuje u starosnoj grupi od četiri do pet godina starosti, dok je porše 911 (3,3%) najbolji u grupi od šest do sedam godina.

Audi TT se najmanje kvari kod vozila starih između osam do devet godina.

Prema klasama automobila, pobednik među najmanjim vozilima je opel karl s 3,4 odsto kvarova, dok je u klasi malih automobila najpouzdaniji audi A1 (2,9%). Među kompaktnim modelima najmanje se kvari mercedes A klase (2,5%), u srednjoj klasi mercedes C klase (2,5%), i kod monovolumena mercedes B klase.

337044899-884119549336167-2895245853486591325-n.jpg
Printscreen Facebook Victoria Police 

Najlošije rezultate u mikro klasi pokazuje hjundai I10 (6,5%), dok je u klasi malih automobila to seat ibica (5,4%). U kompaktnoj klasi najgora je dačija logan (10,4%). U srednjoj klasi to je ford mondeo sa 6,8 odsto, a kod SUV-ova dačija daster (11,4%). Najlošijim monovolumenom pokazao se ford galaksi (7,5%).

Sa druge strane, tu je i statistika nemačkog auto kluba ADAC.

ADAC je napravio statistiku za čak 109 modela vozila, starih od 3 do 10 godina. U obzir nisu uzimani problemi kao što su pogeršno natočeno gorivo ili prazan rezervoar, jer su za njih odgovorni isključivo vozači.

U ovom auto-klubu ističu da su ocene samo smernice. Neslavno prvo mesto po nepouzdanosti zauzima automobil niže srednje klase: 10-godišnja Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila.

Treba spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali na starijim modelima ima mnogo problema. Najčešće greške – osim akumulatora – odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svećice.

shutterstock-1831988563.jpg
Shutterstock 

Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova. Uz svećice, neispravne kontakt-brave takođe su u više navrata odgovorne za kvarove.

U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se događali natprosečno često u praktično svim godištima – glavni su uzroci recirkulacija izduvnih gasova ili ubrizgavanje AdBlue-a.

Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, izgledao je loše zahvaljujući otkazivanju akumulatora.

Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, kao i Renault Kangoo imali su dosta problema. Kangoo je imao problema sa elektrikom.

Veliki broj vozila Audija i BMW-a nema ozbiljnije probleme. Na primer, A3, A4, A5, Q3 i Q5 su izuzetni pouzdani.

BMW Serije 1, 2, 3, 4, X1, X3, kao i Mini su veoma pouzdani. Odmah iza, sa malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK.

shutterstock-560248822.jpg
Shutterstock 

U vozilima je često bila neispravna kontakt-brava ili alternator.

Pozitivna iznenađenja su mali automobili FIAT Punto i Dacia Sandero. Kod Punta je zanimljivo da su i stari primerci (godina proizvodnje 2011 – 2013.) imali malo kvarova, dok Dacia Sandero dokazuje da jeftino ne znači automatski i loše.

Noviji modeli VW Golfa su dobri, ali starija godišta već imaju dosta problema. No, Golf je u svakom slučaju bolji od konkurenta u kompaktnoj klasi.

ADAC je pripremio i statistiku za električne automobila i ovde je, naravno, prvi uzrok problema baterija, ali ne ona na koju biste pomislili.

Najviše je grešaka na maloj 12-voltnoj bateriji (odnosno, akumulatoru), čak 54 odsto. Ona obezbeđuje otvaranje vrata i aktiviranje glavnog baterijskog sistema.

screenshot-1.jpg
Printscreen Instagram doza_tjunera 

Glavna baterija (uglavnom 400-voltna, u Porscheu Taycan 800-voltna), električni motor i sistem punjenja zasad čine samo 4,4 odsto kvarova. No, ova tehnologija je tek u povoju i videćemo koliko će biti pouzdana kad današnji automobili napune deset godina.

(Kurir.rs/Jutarnji/B92)

Bonus video:

02:11
KO RECIKLIRA STAROG DIZELAŠA, DOBIJA 2.000 EVRA ZA KUPOVINU KOLA! Stamatović: Akcija počinje sledeće godine i važi za OVA VOZILA Izvor: Kurir TV