MOĆ VISOKOG NAPONA! PRVA VOŽNJA NOVE TOJOTE KOROLE: Još snage, napona i kontrole, ali OVA PROMENA JE KLJUČNA!
U Španiji smo seli za volan restilizovane "korole" i probali novu petu generaciju hibridnog sistema
Pune ruke posla za Ginisa. Jedno mesto, a mnogo rekorda. Niko u istoriji nije prodao toliko automobila kao "Tojota" "korolu" - više od 50.000.000 primeraka od 1966. Mnogi i danas nemaju hibride, a kamoli petu generaciju, kao što je ovde slučaj. Niko u ponudi nema ni blizu hibridnih modela kao što ima "Tojota" - teško ih je nabrojati...
Pred nama je restilizovani model 12. generacije "korole". Kurir je na premijeri u Španiji. Savršenim putevima u okolini Malage proteklih dana najviše se čulo zujanje elektromotora. Nikad više hibrida nije prošlo ovim asfaltom.
Najvažnija promena je ono što je "koroli" najviše falilo. To je i potpuno digitalni ekran ispred vozača i centralni ekran od 12,3 inča. Gospodin "najprodavaniji" je pre četiri godine imao moderne ekrane, ali poslednje dve godine konkurencija je instalirala male "televizore", tako da je ova novina bila preko potrebna.
Takođe, za pohvalu je stil grafike u "koroli" koja se menja u tri varijante.
Sve ostalo moglo je i da ostane, ali "Tojota" je dodala pun gas. Najpre, litijumjonska baterija ima 14 odsto veću snagu, ali i 18 kg manju težinu, uz efikasniju kontrolu elektronike. To, naravno, nije sve. Benzinac 1,8 skače za 23 KS na 94 KS, a 2,0 sa 4 KS na 111 KS. Hibridni sistemi isporučuju ukupnu snagu od 140 KS (stari 120 KS) za slabiji, i 196 KS za jaču verziju sa 2,0 agregatom (stari 181 KS).
Performanse su moćne. Hibrid 1,8 juri 100 na sat za samo 9,1 sekundu, a 2,0 za fantastičnih 7,4 sekunde. S hibridima u "koroli" više nema zezanja između dva semafora. Osećaj u vožnji je očekivano na visokom nivou. Na malim brzinama čuju se samo električni šumovi, a kad nagazite, tu su i oktanski akordi. CVT neprimetno radi posao, a nešto jači zvuk javlja se samo tokom naglih ubrzanja. U većem vremenu vožnje čujete samo zvuk guma. Stabilnost hečbeka je na visokom nivou, ali oduševio nas je dugački TS (turing sports), verovatno najdinamičniji u klasi. Ovaj karavan voli krivine i očas posla izlazi velikom brzinom na pravac. Sem toga, linije su oštre i dinamične, poput sportske adrenalinske limuzine.
Spoljašnje linije su samurajski oštre i seku po vazduhu. Od novina tu je novi LED oblik napred, kao i nova maska hladnjaka. Pozadi je na delu blaga stilizacija svetlosne grupe. Sve je na visokom nivou. Cene još nisu poznate, ali očekuje da budu slične postojećim.
BROJKE
TOJOTA KOROLA 12.
Motor: 1,8 hibrid 140 KS
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,1 s
Motor: 2,0 hibrid 196 KS Ubrzanje 0-100 km/h: 7,4 s
Mladen Radulović
"KOMPLIKOVANO JE, ALI TO JE PROMENA KOJA DONOSI NADU, BAR ŠTO SE SRBIJE TIČE" Vučić o američkim izborima: Među prvima u svetu sam čestitao Trampu