Opšte je poznato da niski obrtaju štede gorivo, ali manji broj vozača ne zna da ovakva štednja može skupo da ih košta, ako krše pravila vožnje.

Takav stil vožnje često može ubrzati habanje pojedinih komponenti motora.

Ako vozite noviji automobil, tu uglavnom nema problema, jer obično postoji indikator optimalne promene stepena prenosa. To je signalna lampica na vašoj instrument tabli koja se uključuje kada je idealan trenutak za prebacivanje u višu ili nižu brzinu.

Dokazano je da uputstvo ovog proizvođača, iako ima skrivenu namenu u vezi sa emisijom štetnih gasova, doprinosi manjoj potrošnji goriva.

Ako želite da brzinom regulišete potrošnju jedan od osnovnih preduslova je poznavanje motora, odnosno njegovih karakteristika, koje sve vide u krivi snage i obrtnog momenta.

automehanicar.jpg
Printscreen/RTS 
foto: Printscreen/RTS

Dakle, ista pravila ne važe za dizel, benzin ili motor sa turbinom. Još jedna stvar na koju treba obratiti pažnju je radna temperatura motora. Ako vozite automobil sa modernim turbinskim motorom, važno je da motor prvo dostigne optimalnu radnu temperaturu, što će omogućiti ulju da obezbedi adekvatno podmazivanje i hlađenje motora, prenosi Danas.rs.

Zbog toga, ako vozite na kratkim deonicama, nemojte preterivati i voziti na visokim obrtajima. Pored veće potrošnje, na taj način se povećava i habanje motora.

Ako vozite na (pre)niskim obrtajima, moraćete duže da čekate da motor dostigne optimalnu radnu temperaturu. Takođe, ekonomična vožnja bez gasa može izazvati dodatne probleme, kao što je začepljenje filtera za čestice i kvar drugih komponenti izduvnog sistema.

gas.jpg
Printscreen/Instagram 
foto: Printscreen/Instagram

I na kraju, da ponovimo: niži obrtaji u optimalnom radnom opsegu motora su ključ za manju potrošnju goriva, ali tek nakon što se motor zagreje. Istovremeno, možete popraviti svoju tehniku, tako da budete pametniji od tempomata i koristite konfiguraciju puta, posebno uzbrdice i nizbrdice.

Postoje brojni načini na koje možete smanjiti efekat skupog goriva, od redovnog servisa, naduvavanja guma, do promene stila vožnje. Ovo poslednje može uticati na smanjenje potrošnje goriva i do 20%, a najbolji efekat dolazi od sporije vožnje bez naglih ubrzanja.

Prema rezultatima američke studije iz 2017. povećanje prosečne brzine sa 80 na 96 km/h povećava potrošnju za 12,4%, a ako ubrzate sa 113 na 129 km/h, potrošnja će porasti za čak 15,4%. To znači da uz nešto niži pritisak na pedalu gasa lako možete smanjiti potrošnju za više od 1 l/100 km.

(Kurir.rs / Damas)