Sada je vreme za prolećno sređivanje, s obzirom na to da su se tokom zime nataložile brojne nečistoće. Većinu ovih stvari možete i sami da obavite, nije toliko komplikovano, a pritom uštedećete novac.

Ovo je zapravo vrlo bitna stavka, jer, ukoliko ne očistite nagomilanu prljavštinu na vašem automobilu, to vašem četvorotočkašu može doneti brojna oštećenja.

Ukoliko želite da se čuvate od bolesti i da uživate u vožnji, bolje je da očistite sve kako biste lakše disali tokom narednih meseci.

Pranje spoljašnjosti i motora

Motor perite od nekih antikorozivnih sredstava ili u auto-servisu, ali nikako nemojte da perete pod pritiskom jer se tako od savremenih agregata može oštetiti kompjuter. Pranje motora vodenom parom je najbolje rešenje.

profimedia0006462206.jpg
Profimedia 

Gumeni delovi

Posle zime gumeni delovi su često jako oštećeni jer se na minusu ova guma stvrdne i neretko zalepi za vrata, pa ko ste na silu zalupili vrata, verovatno ste ih oštetili. . Ako su kederi oštećeni vrata neće dobro dihtovati, što posledično dovodi do toga da ćete slabije rashlađivati kabinu tokom leta, a i rizik od prodora vode biće veći. Takođe, treba proveriti i da li su brisači tokom zime oštećeni da biste ih zamenili pre letnjih pljuskova.

perionica.jpg
Shutterstock/ EZ-Stock Studio 

Klima i sedišta

Najbolje je da odvezemo automobil na dubinsko pranje i da tako zaboravimo na muke, ali to zna i da mnogo košta. Ko to sebi ne može da priušti, može da nabavi sprej za suvo pranje enterijera. Pri pranju sedišta nikako ne koristite vodu jer će natopiti sunđere, a kako se neće dobro osušiti tu će nastati buđ i kasnije će se osećati neprijatni mirisi.

Ukoliko je sa klimom sve u redu, odnosno ako ne škripi, ako ne dopire topao vazduh, dovoljno je samo da je dezinfikujete nekim hemijskim sredstvima koje se mogu kupiti u prodavnicama auto-opreme.

registracija-poskupljenje-saobracajna-dozvola-sedista.jpg
Shutterstock/Ilustracija 

Za majstore:

Ulje u motoru

Ova tečnost koja je krucijalna za neometano funkcionisanje agregata tokom zime apsorbuje vlagu. Ukoliko motorno niste menjali u proteklih 8 – 10.000 km ili godinu dana, obavite to sada.

Kočiona tečnost

Tečnost u kočnicama takođe apsorbuje vlagu tokom zime, što rezultira grejanjem kočnicama, umanjenom kočionom silom i u nekim slučajevima ozbiljnijim kvarom izazvanog korozijom. Najbolje je da tačku ključanja ove tečnosti proverite u servisu, i po potrebi je zamenite. Ako u protekle dve godine niste menjali ili makar proveravali ovu tečnost, sada je vreme.

shutterstock-615642422.jpg
Shutterstock 

Ulje u menjaču

Nemojte poput većine vozača zanemarivati ovu tečnost i čekati da se prvo jave problemi kako biste tek onda reagovali. Popravke menjača često mogu biti i prilično skupe. Zavisno tipa menjača, menjačko ulje se doliva ili menja posle određene kilometraže, a sve u skladu sa preporukom proizvođača.

Akumulator

Posle zime nije na odmet proveriti kapacitet baterije i očistiti akumulator. Na njegovim polovima se skupljaju nečistoće koje slabe kontakte i zbog toga dolazi do lošeg starta. Polove i kleme na akumulatoru očistite od korozije i prljavštine običnom kuhinjskom žicom ili čeličnom vunom.

shutterstock-560248822.jpg
Shutterstock 

Filteri

Filter ulja menjate kada menjate i motorno ulje, a filter goriva po preporuci proizvođača, ali znajte da se posle korišćenja tzv. zimskog goriva punog aditiva, ovaj deo dodatno zaprljao. Tokom leta filter kabine (polena ili klime) i vazduha su posebno na udaru. Kabinski filter menjajte najmanje na 10.000 pređenih km, ali i češće ako vozite samo gradske vožnje jer se mnogo brže isprlja. Što se tiče filtera vazduha proverite u kakvom je stanju i po potrebi ga zamenite.

(Kurir.rs)

Bonus video:

00:18
Motor mu ispao na sred puta puta a auto produžio: Nesvakidašnji udes na obilaznici oko Beograda Izvor: #Instagram/192_rs