DA LI ZNATE KOJA JE SVRHA „DLAČICA“ NA AUTOMOBILSKOJ GUMI? Sigurno ste ih nekada videli, a niste imali pojma zašto uopšte postoje!
Na svakoj novoj gumi možete videti male gumene dlačice, a mnogi ne znaju šta su te dlačice koje su obično smeštene na bočnoj strani.
Prema Vilu Robinsu, direktoru strategije potrošačkih proizvoda za "Bridgestone America", to su nusprodukti procesa proizvodnje guma.
Prilikom izrade guma dolazi do procesa poznatog kao vulkanizacija. Tada se sirova guma zagreva i oblikuje u obliku gume. Kada se kalup uzorka gaznog sloja utisne u novu gumu, nešto viška gume će iscureti kroz male otvore ili kanale u kalupu. Kako se guma hladi i stvrdnjava, ti sitni pramenovi ili dlačice ostaju pričvršćeni za površinu gume.
- Svaki je kalup specifičan za veličinu i vrstu gume koja se izrađuje. Kada je uzorak utisnut, dodatna guma traži način da pobegne iz kalupa - kaže Robins. Zanimljivo, gume dolaze bez određenog broja ventilacionih otvora. Tačan broj zavisi od dizajna i veličine gume. Ali prisustvo „brkova“ je univerzalno. Oni nisu ništa više od ostataka komplikovanog procesa.
- Oni pomažu da se osigura da u gumi nema zarobljenih gasova ili mehurića vazduha koji bi mogli da ugroze integritet i performanse - tvrdi Margarete Stine, stručnjakinja za automobile na "4WheelOnline". Budući da se nalaze na delu gume koji ne dodiruje put, Stine kaže da nemaju uticaja na performanse po kišnom vremenu ili ukupnu udobnost vožnje.
Sada kada znate kako su te „dlake“ dospele tamo, možda ćete se osećati malo nervozno ako ih ne vidite, ali ne treba da budete. Kako piše Auto Klub, Robins kaže da se dlačice prirodno troše tokom normalne vožnje, a njihovo prisustvo ili odsustvo ne određuje da li je guma bezbedna. Mnogo je važnije redovno pregledati svoje gume na znakove istrošenosti, kao što su smanjena dubina profila, pukotine ili ispupčenja.
(Kurir.rs)
Bonus video:
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega