Ovo je još jedna lista polovnih automobila, ali ovaj put pažnja se posvećuje vozačima koji su tek položili vozački ispit, i planiraju da kupe svoj prvi auto.

Listu je napravljena po cenovnom rangu (od 1.000 do 8.000 evra), ali i po oceni instruktora auto školi i automehaničara. Između želje i realizacije potrebno je zadovoljiti neke uslove.

Osim finansijskog, koji je većini najbitniji, vaš prvi automobil bi trebalo da je kompaktnih dimenzija, što znači da ne treba da gledate dalje od gradskih modela maksimalne dužine oko četiri metra.

2020-yarisgr004.jpg
Tojota 

Treća generacija Yarisa predstavljena je u decembru 2010. godine sa sportskim stavom, redizajniranim prednjim delom i prostranijom unutrašnjosti.

Novi model koristi jedan brisač vetrobranskog stakla umesto para brisača i ima metar postavljen nazad ispred vozača i iza volana u poređenju sa prethodnim modelima. U evropskim zemljama, Yaris je takođe bio u ponudi sa 6-stepenim manuelnim menjačem za motor od 1,33L ili CVT menjačem koji se često prodaje kao "7-brzinski MultiDrive" ili "MultiDrive S". 7-stepeni se odnosi na mogućnost izbora unapred definisanog stepena prenosa između 7 dostupnih, emulirajući 7-brzinski sekvencijalni menjač, sa ručicama na volanu.

profimedia0431700304.jpg
Profimedia 

U sigurnosnu opremu Toyote Yaris uključena su dva prednja vazdušna jastuka, bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese , vazdušni jastuk za kolena vozača i ABS. Na Euro NCAP crash testu Toyota Yaris osvojila je najvišu ocenu. Toyota Yaris dostupna je sa sledećim motorima: tri cilindarskim 1.0 benzinskim sa 68 KS, 1.3 benzinskim motorom sa 87 KS i potrošnjom od 6,5 litara na 100 kilometara i 1.8 benzinskim motorom od 131 KS. U ponudi je i 1.4 dizel motor sa 90 KS.

Od 2010.godine u ponudi je i 1.33 benzinski motor sa 101 KS. 1.4 dizel motor troši u proseku 5 litara na 100 kilometara. Upravljač ima progresivan servo pa je pri nižim brzinama mekši, dok pri višim postaje puno tvrđi i direktniji, a kvačilo i menjač su dosta tvrdi za jedan gradski auto. Kako je dizel nešto teži od benzinca, vešanje je dodatno ukrućeno do te mere da automobil zna biti dosta neudoban, pogotovo u gradu gde zna skakati pri prelasku preko rupa. Na otvorenom putu je nešto bolje, ali se i dalje konstantno trese. Držanje puta je u okvirima klase, iako se uz tako tvrdo vešanje dosta naginje.

CENA

Na sajtu Polovniautomobili cene su u rasponu od 5.500 do 8.000 evra, u zavisnosti od godišta i opreme. Pojedini modeli se cene čak i do 10.000 evra.

tojota-jaris.jpg
Kurir 

SEAT IBIZA III generacija (2002-2009)

Treća generacija Ibize izgleda sjajno, zabavna je za vožnju, ima jake motore i odlično upravljanje. Obzirom da naginje sportski nastrojenim vozačima, vešanje je prilično tvrdo podešeno, pa ne očekujte udobnost Citroena, ali je ovaj auto osvojio brojne nagrade u supermini klasi, što je dovoljna preporuka.

Seat Ibiza ima reputaciju španske kompanije koja pruža elegantne i pristupačne automobil. Sa elegantnim stilom i rastućom reputacijom vrhunskog kvaliteta izrade.

Seat želi da bude viđen kao sportista u rukama VW Grupe, i sa automobilima kao što su Seat Ibiza, to ne bi trebalo da bude veoma teško postići. Sa tim oštrim linijama i zategnutom, Seat Ibiza 3 je zabavan za vožnju, ako ne i vodeća u klasi. Seat Ibiza 3 je dobio četiri zvezdice Euro NCAP kreš testovima.

ENTERIJER

Na prvi pogled, pa i na drugi, sigurno nikada ne bi ste pogodili da je Seat Ibiza 3 bazirana na šasiji VW Pola. Mnogo je atraktivnija i lepše dizajnirana, a i pruža veće uživanje u vožnji.

Šasija odlično drži zadatu putanju, odziv volana je direktan i precizan, a ležanje u krivinama odlično. Ovo ima i svoje negativne strane pa očekujte malo tvrđu vožnju, pogotovo pri manjim brzinama. Sa tačke gledišta vozača, uopšte nemate utisak da vozite mali auto. Mesta ima više nego dovoljno, volan i sedište se podešavaju u svim pravcima pa će čak i oni najviši moći udobno da se smeste.

seat-auto-seat-ibica.jpg
Seat 

Za razliku od dosadnog prethodnika, Seat Ibiza 3 odlikuje originalan, aerodinamična silueta i stilizovan sportski enterijer. Vrlo povoljno impresioniran mat materijala na kontrolnoj tabli, što ograničava odbijanje sunčevu svetlost. Sve komande su na dohvat ruke.

Na zadnjoj klupi ipak malo drugačija priča, pa danak atraktivnom dizajnu plaćaju putnici pozadi koji neće baš imati puno mesta, pogotovo za glavu. Gepek je na nivou klase. Svi modeli Seat Ibiza 3, dolaze standardno sa dve vazdušne jastuke i ABS. Na NCAP crash testovima Seat Ibiza 3 je dobila četiri od mogućih pet zvezdica, što je prosek za automobil njegove veličine i starosti. Seat Ibiza 3 nije bila pravljena kao sedan. Model Kordoba je Ibicin sedan, zapremina prtljažnika do 485 l.

MOTOR

Najmanji benzinac koji se ugrađuje u Seat Ibiza 3 je 1.2 (54 – 70 KS) trocilindraš. Odlično se pokazao u gradu, jeftin je za održavanje, a prosek potrošnje koji možete da očekujete je nešto ispod 5 litara bezolovnog benzina. Drugi po redu je 1.4 (75 do 101 KS) četvorocilindraš koji iako dosta tiši i mirniji od manjeg benzinca.

Ima potrošnju goriva od 6 do 9 litara na 100 km. Klasa za sebe su izuzetno fleksibilni i veoma dinamični modeli sa 1.8 T, turbo motori, snage 150 ili 180 KS. Napravljeni za sportsku vožnju, za entuzijaste koji se ne računaju troškove goriva. Zbog skupe popravke na glavi, ne preporučuje se korišćenje LPG kod ovih motora.Tu je i benzinac 2.0 sa 200 KS. Dva 1,9 – litarska turbo dizela od 64 KS i 190 KS , a tu je i 1,4 – litarski TDI sa 70 do 80 KS.

seat-ibica-restilizovana.jpg
Seat 

CENA

Na sajtu Polovniautomobili cene su u rasponu od 3.500 do 5.000 evra, u zavisnosti od godišta i opreme. Pojedini modeli se cene čak i do 7.000 evra.

ZAKLJUČAK

Seat Ibiza 3 je atraktivna alternativa za Škodu Fabia i VW Polo. Za ljude koji su u potrazi za trajnim i jeftinim automobilima.

VW Polo MK4 (2002-2009)

Polo Mk4 dužine je 3.916 mm, što znači da konstruktori nisu obavezno žurili da preskoče “magičnu” granicu od 4 metra. Tokom svog životnog veka konkurencija ga je sve oštrije i oštrije napadala, a posebno je ironično što mu je jedan od najozbiljnijih rivala bila Škoda Fabia.

Dostupan kao hečbek sa troja i petora vrata, ali i kao sedan koji se izgledom solidno razlikuje od hečbeka pošto je on u suštini namenjen specifičnim tržištima. VW Polo je redizajniran 2005. godine kada je dobio nove farove koji su mu dali mnogo ozbiljniji izgled. Kao polovnjak drži visoku cenu, iako mnogi konkurenti nude i više od njega. Nije se baš proslavio pouzdanošću. Razni problemi su rešeni prilikom redizajna.

penzioner-c.k.folksvagen-polo-folksvagen-touran.jpg
Folksvagen 

ENTERIJER

Radno okruženje vozača je vrlo ergonomično, praktično i funkcionalno. Naravno, po VW tradiciji deluje hladno i “dosadno”. Sedišta su udobna. Kabina je prostrana, mada ne možete da očekujete da pozadi udobno sedi troje odraslih.

Kvalitet materijala u kabini je generalno dobar, mada tu često dolazi do sukoba mišljenja. Neki kažu da ima previše tvrde i nekvalitetne plastike.

MOTOR

Svi motori su prikladni. Benzinski motor 1.2 sa 65 KS je zabavan, dok je 16V 1.4 sa 100 KS još bolji, za razliku od 1.2 sa 55 KS i 1.4 sa 75 KS koji su lošiji od prethodna dva. Turbo dizeli sa 75 KS i 100 KS su odlični, a 1.9 SDI ima manjak snage. Dobar izbor je 1,4 benzinski motor sa multi-point ubrizgavanjem. On dobro obavlja svoj posao – posebno na kratkim relacijama. Potrošnja benzina vozi normalno ispod 6 litara na 100 km. Benzinac 1.2 sa 64 KS jeste najjeftiniji, ali često nije najbolji izbor, drugi agregati su bolji, a ovom se prigovara potrošnja goriva do 9 litara na 100 km.

Nažalost oni su najviše i kupovani. Optimalni i provereni izbor jeste benzinac 1.4 sa 75 KS, a od dizelaša je 1.9 SDI. manji a moderniji je trocilindrični dizel motor tipa pumpa brizgaljka 1.4 TDI sa 75 KS koji je ređi na tržištu ali je i skuplji. Svi VW Polo modeli se lako voze i stabilni su pri brzinama. Poznati su i po tome da pri velikim kilimetražama zadržavaju prvobitne osobine i veoma su pouzdani.

Stariji vozači i dalje veruju da su VW modeli neudobni kao Golf “dvojka”, ali iznenadili bi se koliko je Polo udoban. Lako apsorbuje čak i ozbiljnije neravnine ili rupe. Putnici se ne zamaraju previše ni nakon dužih putovanja. Upravljač nije namenjen sportskoj vožnji - lagan je i ne baš precizan, što nam govori da je namenjen opuštenoj i udobnoj vožnji.

Snaga motora ide od 55 KS, pa sve do verzija sa 1.8T motorom sa 150 ili 180 KS. Možda deluje i previše, ali podsetimo se da neki konkurenti imaju i snažnije sportiste. Tu je i obožavani 1.9 TDI sa 101 KS ili 130 KS. Štedljiviji vozači više vole trocilindarski 1.4 TDI, dok oni kojima je izdržljivost najvažnija najviše cene 1.9 SDI bez turbo punjača.

CENA

Na sajtu Polovniautomobili cene su u rasponu od 2.500 do 4.000 evra, u zavisnosti od godišta i opreme.

ZAKLJUČAK

VW Polo 4 dolazi sa opremom koja se pre nekoliko godina nije ni mogla zamisliti u ovoj klasi vozila. Komforan i tih, VW Polo 4 se savršeno ponaša pri svim brzinama. Upravljanje je znatno unapređeno u odnosu na predhodne modele.

Zahvaljujući širem međuosovinskom rastojanju i poboljšanoj geometriji znatno je stabilniji u krivinama. VW Polo sa odličnim kvalitetom izrade, pouzdanošću i dobrim imidžom je jedan od lidera u ovom segmentu. Mali automobili oduvek drže vrednost. Sa razgranato mrežom servisa i dobrom ponudom rezervnih delova VW modeli popularni su kao novi, ali i kao polovni automobili.

Peugeot 307

Definitvno jedan od najboljih polovnjaka koji svojim izgledom i preformansma i dalje pleni, i jedan od čestih izbora kod vozača početnika.

Pežo 307 je automobil koji je proizvodila francuska fabrika automobila Pežo. Proizvodio se od 2001. do 2008, a u Kini do 2014. godine. 307-ica je predstavljena na salonu automobila u Parizu 2000. godine kao prototip „307 Prométhée”, a na tržište dolazi godinu dana kasnije zamenivši Pežoa 306. Prodavan je i u Australiji, Novom Zelandu, Meksiku, u Aziji.

U Brazilu se prodaje sa 1.6 i 2.0 motorima na gas. Na evropskim testovima sudara automobil je 2001. godine dobio četiri od maksimalnih pet zvezdica za bezbednost.

profimedia0520434238.jpg
MediaWorldImages / Alamy / Alamy / Profimedia 

Peugeot 307 odlično drži poziciju na tržištu, prvenstveno zahvaljujući izgledu i odličnoj kabini, a i bezbednost je na solidnom nivou. Malo je viši, a nije ni lagan, pa ne očekujte atletske performanse.

Model Peugeot 307 je bio sledeći (posle 206 i 607) automobil, koji je nastavio svežu liniju francuskog proizvođača. Odlikuje ga visina, kosi prednji farovi i diskretna maska hladnjaka sa malim logom.

U ponudi Peugeot 307 su 4 tipa karoserije : 3 – i 5 – vrata kompakt, kupe i kabriolet sa dvoja vrata, prostran karavan, nazvan Break ili SW (drugi termin samo u slučaju automobila sa srebrnim krovnim šinama i ogromnim panoramskim krovom). Proizvodnja varijante Peugeot 307 sa četvoro vrata je pokrenut u Kini, a od maja 2006. do novembra 2010., automobil je takođe proizvođen u Argentini. Proglašen je automobilom godine kada se pojavio, dobio mnogo pohvala po raznim osnovama i odlučno napao konkurenciju. Njega je nasledio model 308. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Opel Astra, Ford Focus, Mazda 3, VW Golf...

Standardni paket opreme kod Peugeot 307 uključuje stavke kao što su ABS, kontrola proklizavanja, četiri vazdušne jastuke, servo, elektronski podizači i klima priručniku. Bogatije verzije imali kožne presvlake, unapređenu audio sistem, elektro grejanje sedišta i stakla krov. 2005. je restilizovan Peugeot 307 , promenjen je izgled farova, haube , blatobrana i uklonili prednju rešetku u braniku…

ENTERIJER

Unutra obilje mesta, osim ako niste vanprosečno visoki, pozicija za volanom se lako pronalazi, sedišta pružaju dobru potporu u krivinama iako se ovaj visoki francuz dosta naginje pri oštrijim manevrima. Komandna tabla je dobro oblikovana, sve je tu gde bi ste i očekivali. Enterijer je kvalitetno izrađen, uz dobru završnu obradu.

Ergonomičnost je na zavidnom nivou. Dok napred ima mnogo mesta, pozadi kod hečbek verzije više osobe neće biti nazadovoljnije prostorom za glavu. Proseduje prosečan broj i zapreminu pregrada za sitnice. Generalno, za automobil iz tog perioda konstruktori su obavili odličan zadatak.

Na zadnjoj klupi danak lepom dizajnu plaćaju oni malo viši, jer mesta za glavu nema baš puno. Gepek je pristojnih dimenzija sa mogućnošću obaranja zadnjih sedišta, kada se dobija prilično ravna utovarna površina. I ovde je estetika učinila svoje pa je otvor za ubacivanje stvari dosta mali, a i utovarni prag dosta visok.

profimedia0003697825.jpg
PhotoEdit / Alamy / Profimedia 

MOTOR

Peugeot 307 je tokom sedam godina proizvodnje imao 9 motora. Peugeot 307 je ušao na tržište sa tri benzinska motora (1.4 75 KS, 1.6 109 KS, 2.0 136 KS) i tri dizel jedinice za napajanje (1.4 HDi 68 KS, 90 KS 2.0 HDi, 2.0 HDi 107 KS). 2003. se pojavio moćniji 1.4 benzin (88 KS) i turbo dizel 2.0 HDi 136 KS. Dve godine kasnije, debitovao dvolitarski moćni benzinac (177 KS) i 1.6 HDi motor turbo dizel u dve varijante snage (90 KS ili 109 KS).

Benzinski motori obično rade besprekorno i smatraju se isplativim. Uzimajući u obzir odnos troškova za kupovinu i najboljih performansi najisplativiji su 109 KS 1.6 ili 136 – konja dvolitarski.

Turbo dizeli imaju dobru reputaciju, iako neki elementi se vremenom kvare. Neko simpatiše 2.0 HDi, dinamičniji je i servisiranje je jeftinije nego kod 1.4 HDi i 1.6 HDi motora. Drugi simpatišu 1.6 HDi (90 KS do 110 KS) motor sa malom potrošnjom. Pruža najbolji odnos cene, performansi i ekonomičnosti, u odnosu na 2.0 HDi (90 KS ili 136 KS), niža cena registracije.

ZAKLJUČAK

Kao i njegov predhodnik i Peugeot 307 je popularan automobil kod kupaca. HDi dizelaši su preporuka. Nemojte uzimati modele sa slabijom opremom, jer se teže prodaju.

Kupovina Peugeot 307 je vrsta kompromisa. Dobija se pristupačan i udoban automobil, ali treba računati na činjenicom da u nekom trenutku mora da se posetiti radionica. Za otklanjanje manjih problema, ne mora da znači velike troškove. Uslov za niske troškove je da se kupi primerak u dobrom stanju, koji neće zahtevati velike finansijske izdatke za sitem ubrizgavanja, plivajući zamajac…

profimedia0010198843.jpg
Motoring Picture Library / Alamy / Alamy / Profimedia 

CENA

Na sajtu Polovniautomobili.com cene su šarenolike, i kreću se u rasponu od 1.500 do 2.500 evra, dok se pojedini modeli cene i do 3.500 evra (uglavnom CC-kabrio verzije).

Fiat Punto II (1999 - 2010)

Automobil koji definitvno zaslužuje da se nadje na vrhu naše liste, i NAJBOLJI auto za početnike. Fiat Punto 2 je izuzetno praktičan i pored klase kojoj pripada.

Prostrana kabina i sasvim zadovoljavajuće vozne karakteristike, mala potrošnja goriva, a cena veoma pristupačna Punto je najprodavaniji model proizvođača Fiat. Ova generacija je imala ulogu u tome da reši probleme prošle generacije.

screenshot-3.jpg
Printskrin / You Tube 

Ima manje buke u kabini, bolji enterijer i više prostora. Upravljanje i komfor su takođe na boljem nivou u poređenju sa prošlom generacijom i osećaj udobnosti je kao da ste u automobilu više klase. Automobil koji nudi komfor i dobru ekonomiju prvenstveno u gradskoj vožnji. Lak je za vožnju i parkiranje i nije skup za održavanje.

Pruža veliku razliku u odnosu na prošlu generaciju. Fiat Punto se proizvodio od 1999. do 2010. Restajling verzija je došla 2003. godine dok se Punto Classic pojavio 2007. godine. Zahvaljujući ceni manjoj od prosečne i mladim izgledom, Fiat Punto 2 je osvojio tržište supermini automobila.

Izgled i živahni motori čine Fiat Punto 2 zabavnim, dok široka gama Fiat Punto 2 počinje od osnovnog modela sa troje vrata, preko dizelaša pa sve do sportskih Abarth-a. Kvalitet izrade je solidan, ali na našim putevima ima i onih sa velikom kilometražom pa dobro pogledajte šta se nudi.

Mnogi vlasnici Fiat Punto 2 su doterali svoje ljubimce u Srbiju, kupujućih ih u inostranstvu od rent-a-car firmi. Fiat Punto 2 automobil je bio popularan u Evropi i ima dosta primeraka sa velikom kilometražom. Drugi modeli u klasi su: Volkswagen Polo, Peugeot 206, Seat Ibiza, Nissan Micra, Ford Fiesta, Renault Clio...

profimedia0134164299.jpg
Alvey & Towers Picture Library / Alamy / Profimedia 

ENTERIJER

Fiat Punto 2 ima mesta za vozača na pretek pa čak i oni najviši mogu bez problema udobno da se smeste. Pored toga, bez problema se pozadi mogu smestiti još tri osobe, ali pod uslovom da prednja sedišta nisu povučena do kraja.

Preglednost sa vozačevog mesta kod Fiat Punto 2 je odlična, jedino što kvari utisak je činjenica da se volan ne podešava po dubini mada se većina korisnika nije žalila na neudobnost. Gepek je pristojne veličine i pravilnog oblika, a i utovarni prag nije previše visok.

Zadnja klupa se obara po potrebi pa se tako može prevesti i veći teret. Menjač Fiat Punto 2 zahteva određeni period navikavanja, a i kontrole su nekako razbacane po autu pa se, recimo, prekidač za električno pomeranje retrovizora nalazi iza ručne kočnice i uopšte nije lako dostupan.

Sama vožnja kod Fiat Punto 2 je udobna, ali naginjanje karoserije je veliko. Tepih na podu je veoma tanak i slabijeg kvaliteta, kao i plastični delovi unutrašnjosti.

Ni završna obrada nije na zavidnom nivou, ali to nije previše izraženo i u većini slučajeva odgovara količini novca uloženog u automobil. Fiat Punto ne nudi puno opreme ali nudi funkcionalnu unutrašnjost sa puno pregrada za sitnice i držačima za čaše.

Držači za čaše su dovoljno veliki za 2 male flaše, a u džepove u vrata ne može da stane flaša. Kontrole za električne podizače prozora se nalaze na konzoli ispod radio uređaja. Odlična pomoć za vožnju u gradu i za parkiranje je takozvani City servo režim koji olakšava okretanje volana pri niskim brzinama.

Motor

Svi motori u Fiat Punto 2 su postavljeni poprečno, bez obzira na verziju uvek je pogon točkova na prednjoj osovini, što u ovom času ne bi trebalo da iznenadi nikoga. Menjači sa 5 i 6 stepeni manuelni i 5 stepeni automatskim menjačem ili CVT konstantno promenljive transmisije. Rezultat automobila u Euro NCAP testova sudara je pristojan, to je četiri zvezdice. Od benzinaca Fiat Punto 2 imamo varijantu od 1200 kubika sa 8 ili 16 ventila.

U zavisnosti od toga, snaga varira od 60 do 80 konjskih snaga. Slabija varijanta Fiat Punto 2 jako slabo vuče, nije dovoljna čak ni za prosečnu gradsku vožnju, a na uzbrdicama će vam ruka konstantno biti na menjaču, a motor na visokim obrtajima. Najčešće će te se susretati sa benzinskim motorom 1.2 sa osam ventila i 60 ks. Malo troši i u slučaju havarije, pucaja zupčastog kaiša, najmanje će Vas koštati popravka, jer se klipovi i ventili najverovatnije neće oštetiti, kao što bi se desilo snažnijoj verziji benzinaca koji imaju hidraulične podizače ventila.

Cena

Na sajtu Polovniautomobili cene su u rasponu od 1.000 do 2.000 evra, u zavisnosti od godišta i opreme.

ZAKLJUČAK

Glavne prednosti Fiat Punto 2 su pre svega niski troškovi, visoka mogućnost manevrisanja u uskim gradskim ulicama i prilično prostran enterijer, posebno kod modela sa 5 vrata.

Fiat Punto 2 je jedan od polovnih bestselera kako kod nas tako i u svetu i to prevashodno zbog svoje niske cene, velikog prostora koji se dobija i cene održavanja koja je jako niska.

(Kurir.rs/SrbijaDanas/Polovni Automobili)

Bonus video:

00:20
Deca jure besne automobile da ih slikaju Izvor: Instagram/serbialive_beograd