Čak i kad je u automobilu 27 stepeni, za upravljačem postaje stresno. Povećavaju se telesna temperatura i puls.

Sa visokim temperaturama vozači će tražiti osveženje u kabini vozila, ali nemojte preterivati. Nijedan ekstrem nije dobar, ni previsoka temperatura, a ni preniska. Ako je napolju 30 stepeni, nemojte klima-uređaj namestiti na, na primer, 17 stepeni.

shutterstock-734782315.jpg
Printscreen/Facebook/novi početak 

To nije zdravo i dobro, pogotovo kada nakon duge vožnje izađete napolje u tropske temperature. Nemački autoklub ADAC obično preporučuje temperature između 22 i 25 stepeni. Tako ćete u vožnji ostati fokusirani.

profimedia0322902590.jpg
Profimedia 

Ako je spoljna temperatura vrlo visoka, nakupljenu toplinu prvo je potrebno ukloniti pre početka vožnje – treba otvoriti vrata i prozore. Prilikom vožnje, svi prozori i postojeći krovni otvor ostaju otvoreni nekoliko stotina metara. Zatim uključite klima-uređaj nakon zatvaranja. Prvo se treba hladiti nekoliko minuta u načinu recirkulacije vazduha jer će tako proces hlađenja biti brži.

Vazduh ne usmeravajte u glavu ili telo jer to može dovesti do upale sluznice. Usmerite duvanje na vetrobransko staklo. Potrošnja goriva sa uključenom klimom raste do jedne litre goriva na 100 kilometara.

profimedia0183352029.jpg
Profimedia 

No, nemojte da štedeti. Čak i kad je u automobilu 27 stepeni, za upravljačem postaje stresno. Povećavaju se telesna temperatura i puls. To smanjuje sposobnost koncentracije i reagovanja.

Ako temperatura poraste s 25 na 35 stepeni, rizik od nesreća povećava se za 20 odsto. Tako bi bilo kao da vozite s 0,5 promila alkohola za volanom.

(Kurir.rs/Revija HAK)

Bonus video:

04:10
"ČETVRTINA AUTOMOBILA NEĆE PROĆI TEHNIČKI PREGLED?!" Automehaničar šokirao: Ako ovako perete automobil, SPREMITE NOVAC ZA DELOVE Izvor: Kurir televizija