Zajedničke platforme, isti motori, tehnologija, pa čak i dizajn. To je veoma uobičajeno među markama koje proizvode automobile u velikim serijama, naročito za automobilske konglomerate.

To je pametan način za uštedu troškova i povećanje profitnih marži. Osim toga, omogućava smanjenje cene vozila jer nudi jeftinije alternative koje omogućava privlačenje još potencijalnih kupaca.

Ono što je manje uobičajeno, ali ne i nemoguće, je kad marke iz luksuznog segmenta i visokih performansi dele platformu, tehniku ili detalje karoserije od velikoserijskih modela

A, tu je VW Grupa šampion! Osim što smo već navikli da Audi pozajmljuje platformu kao i V8 te V10 motore Lamborginiju (Audi R8/Galjardo i Huracan), italijanskim sportistima pozajmljuje i neke detalje u kabini.

Isto tako, Porše modeli su preuzimali pogone s VW polica (V6 turbodizel u kajen), ili Audijev V8 (Kajen, Panamera)..

skoda.jpg
Shutterstock 

Što se karoserijskih detalja tiče, poznato je da su neki supersportisti kroz istoriju preuzimali delove s velikoserijskih automobila zbog uštede, a primera ima desetak - poput farova Nisana 300 ZX na Lamborgini dijablu poslednje generacije, zadnjih svetala Mazde 323F kod luksuznog turera Astona Martina DB7, ili takođe zadnjih svetala sa starog Rovera 200 na supersportskom Jaguaru XJ220. Većina primera su sportski automobili iz 1980-ih i 1990-ih.

Noviji primer jeftinih delova automobila koji se koriste kod skupih sportskih modela je ugradnja spoljašnjih ručki vrata kod Lamborghini Urusa od neobičnog "donatora".

Naime, italijanski super-SUV koji košta najmanje 250.000 evra je osim pogonskog sklopa od Audija s VW polica "pozajmio" i spoljašnje kvake vrata direktno od treće generacije Škode Fabije, koja je lansirana na tržište 2014. godine. Prema tome malo Škode živi i u ovom brutalnom Lambo SUV-u.

(Kurir.rs, Jutarnji list)