Naftni i električni lobi se ne vole, pogotovo kad je u pitanju drumski prevoz. Čuveni "ExxonMobil" pokreće marketinšku kampanju za sintetičko ulje, koja ima zadatak da naglasi neke osnovne prednosti koje fosilna goriva imaju naspram električne energije.

Naravno, sve je upakovano u pozivnicu "potrošačima širom zemlje da odstupe od svojih uređaja i zajedno slave ljubav prema vožnji". Distopijski video prikazuje svet u kojem su ljudi bukvalno vezani žicama koje ih prate gde god idu. Kako poručuje proizvođač, video "čini vidljivim nevidljive niti koje nas sve drže preterano povezanima".

elektrifikacija.jpg
printscreen YT 

Kompanija nudi i rešenje takve sputanosti, i to u vožnji vozilom pokretanim benzinom. Na kraju to protagonista videa i čini, a autori pritom poručuju: "Isključivanje. Osećaj je sličan oslobađanju. Zbog ljubavi prema vožnji."

CIlj opravdava ovakav ton reklame činjenicom da "više od polovine Amerikanaca navodi da su im se neki od najdražih trenutaka u životu dogodili u automobilu - od uzbuđenja dobijanja vozačke dozvole, porodičnih putovanja do pevanja uz muziku dok kilometri prolaze".

elektrifikacija1.jpg
printscreen YT 

U svakom slučaju, većina će se složiti da je ovim videom antagonizam između dva lobija došao na viši nivo. Da li to znači početak rata i obavezno zauzimanje strana, pokazaće vreme, ali i odgovor nekog od proizvođača vezanih uz elektrifikaciju u autoindustriji.

(Kurir.rs / Index.hr)