Pouzdan, upadljiv, snažan, i da je jeftiniji od 20.000 evra. To je bitno za jedan SUV. Nekad bilo. Nema više toga, sada je sve isto, samo što treba da je jeftiniji od 30.000!

Sve je manje ovakvih ponuda, ali jedan od njih je "hjundai tuson". Počeo je davno, 2005. godine, neko vreme zvao se "ix 35", a kad je vratio pravo ime u ličnu kartu, ponovo vozi punim gasom.

hyundai-tucson-1.jpg
Kurir 
hyundai-tucson-3.jpg
Kurir 

Dinamika je već tu, sa statičnim momentom. Ima pregršt ekspresivnih detalja - od moćne maske sa skrivenim dnevnim i okretnim LED svetlima, preko oštrih bočnih linija, sve do cele dužine. Zadnja svetla iznad kojih se prvi put u jednom "hjundaiju" nalazi brisač sakriven u spojleru. Aluzija je na brušeni dijamant, a sve se dobro uklopilo.

hyundai-tucson-4.jpg
Kurir 
hyundai-tucson-5.jpg
Kurir 

Dužina od 4,5 metara omogućava parkiranje u gradu, ali ponuda prostora u celoj kabini je veoma dobra. Vozač sedi odlično, a pozadi ostaje mesta za gabarite putnike. Na zadnjim sedištima obezbeđeno je dodatnih 26 mm prostora za kolena u odnosu na prethodnika, uz sve to u gepeku ostaje oko 600 litara, zavisno od verzije.

hyundai-tucson-8.jpg
Kurir 

Kabina je klasična i dobro organizovana, mada manje avangardna od eksterijera. Centralni ekran je veliki i pruža sve informacije. Grafika je solidna, mada može da nervira jer je svako dugme na tač. Naravno, glavne komande su za volanom, pa se relativno lako rukuje osnovnim funkcijama. Osvetljenje instrument-table na ekranu od 10,25 inča je svetloplavo. Sedi se visoko, a preglednost je odlična.

hyundai-tucson-11.jpg
Kurir 

Na dugme palimo 1,6 benzinac. Možda ne zvuči ubedljivo, ali on pravi 150 konjskih snaga. U praksi je još jače. Pun gas donosi rezak zvuk cilindara, ali i lako i jako ubrzava "tusona" za odličnih 10 sekundi do 100 km/h. Kada pošaljete obrtomer u crveni sektor, deluje kao sportista. Snaga nam je donela zabavu u gradskim ubrzanjima, a sem toga "tuson" je vrhunski zvučno izolovan.

hyundai-tucson-2.jpg
Kurir 

Sem što juri pravo, "tuson" zna da dinamično pegla i krivine. Ima kombinaciju "Mekfersona" i multilinka, pa je u oštrijim skretanjima predvidiv. Osnovni model košta oko 26.900 evra, što ocenjujemo kao korektno za ono što dobijate. Reč je o kompletnom modelu, koji donosi zabavu i dinamiku na putu.

VOZILI SMO HJUNDAI TUSON! KOREJCI IGRAJU NA SIGURNU KARTU! Upadljiva pojava i snažan agregat! Autor: Kurir

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: 1.598 ccm

Snaga: 150 KS

Moment: 250 Nm pri 1.500 o.

Dužina / širina / visina (mm)

4.500 / 1.865 / 1.651

Međuosovinski razmak (mm) 2.680

Masa: 1.634 kg

Ubrzanje 0-100 km/h : 10,3 s

Maksimalna brzina: 190 km/h

Prtljažnik: 600 /1.800 l

Potrošnja na testu (grad): 8 l

Testirani mode: 28.890 evra

(M. Radulović)