Prema analitičarima najveće švajcarske banke UBS Group AG, zapadni proizvođači automobila izgubiće čak petinu svog globalnog tržišnog udela zbog rasta prodaje kineskih električnih vozila koja su jeftinija u proizvodnji.

Ta vozila su na kraju jeftinija i u salonima, a to će svakako imati uticaja i na kupce. Predvođeni gigantom BYD, kineski proizvođači automobila gotovo će udvostručiti svoj udeo na globalnom automobilskom tržištu na čak 33 posto do 2030, napisali su analitičari UBS Patrick Hummel i Paula Gong u izveštaju koji su objavili 31. avgusta.

f02.jpg
BYD 

Izveštaj je objavio Bloomberg, a u njemu se posebno naglašava da će u opasnosti biti evropski proizvođači poput Volkswagena i Renaulta, koji će morati da se izbore sa agresivnom konkurencijom.

Uglavnom se kao razlog za rast kineskih marki spominje cena automobila koja je niža i do 10.000 evra u poređenju sa sličnim električnim automobilima evropskih ili američkih proizvođača.

f05.jpg
BYD 

Međutim, to nije jedini razlog. Najveći kineski proizvođač BYD ima 600.000 zaposlenih radnika, uključujući 90.000 inženjera.

BYD, koji takođe proizvodi baterije i poluprovodnike, uprkos nižim cenama ima i veće profitne marže - čak i od Tesle, koja je primer dobre poslovne izbalansiranosti.

(Kurir.rs/ Revija HAK)