Manjak motornog ulja može izazvati posledice i trošak kod automehaničara. Ali, ni višak nije dobar, što signaliziraju dim iz motornog prostora ili auspuha, miris paljevine i čudni zvukovi motora.

Prekomerna količina dovodi do raznih problema i veoma skupih kvarova, upozoravaju stručnjaci.

shutterstock-1756932839.jpg
Shutterstock 

Delovi se više troše

Suština problema je stvaranje vazdušaste pene, koja umanjuje efekat podmazivanja i hlađenja. Pumpa teže distribuira tekućinu, pa se pokretni delovi više troše.

Višak tekućine povećava pritisak u sistemu, što nepovoljno utiče na stanje dihtunga, i ubrzava njihovo trošenje.

shutterstock-615642422.jpg
Shutterstock 

Korisnički priručnik sadrži podatak o potrebnoj količini ulja, pa ne preterujte. Šipku za merenje proverite tek pošto automobil parkirate na ravnom, i sačekate da se ohladi.

Manji višak ne bi trebalo da pravi probleme, ali pola litre ili pojava pene na šipki zvoni na uzbunu!

(Kurir.rs/SrbijaDanas)