Mercedesov "kamion budućnosti" je stigao! Kompanija Daimler Truck je zvanično predstavila električni Mercedes eActros 600, dometa 500 kilometara, za koji veruje da će odmah početi da zamenjuje flotu dizelaša u Evropi i svetu.

Fabrika porudžbine počinje da prima već ove godine, a serijska proizvodnja kreće krajem iduće, saopštila je kompanija na predstavljanju kamiona na autoputu kod Egestorfa u Donjoj Saksoniji. Veliku autonomiju omogućava baterija kapaciteta preko 600 kWh!

viewtile-3.jpg
Daimler Truck 

Kamioni na električni pogon na duži rok mogu da zamene većinu teretnih vozila sa dizel motorom, navode iz Daimlera. Rok zamene, naravno, zavisi od troškova u raznim zemljama, uključujući cenu struje i dizela, kao putarine.

Na primer, u Nemačkoj i Francuskoj kamion na električni pogon pod sadašnjim oklonostima, uprkos dva, do dva i po puta veće nabavne cene, postaje isplativiji posle pet godina upotrebe, odnosno 600.000 pređenih kilometara, navodi kompanija.

Precizne podatke o ceni eActrosa, međutim, Daimler nije još saopštio.

Karin Radštrom iz upravnog odbora Daimler Truck je za agenciju dpa rekla da zbog ekonomske računice već 2030. tri od pet novih kamiona u prodaji može biti električno.

viewtile-1.jpg
Daimler Truck 

Prema njenim rečima, izgradnja potrebne infrastrukture je veći izazov od samog razvoja električnih teretnih vozila i od nje će zavisiti brzina elektrifikacije u sektoru transporta.

Kako se navodi, vozilo je tehnički projektovano za kombinovanu ukupnu masu do 44 tone, u šta je uračunata i masa baterija, vozila i prikolice. Međutim, kada se na kamion zakači standardna prikolica, ona može da preveze do 22 tone korisnog tereta.

TRANSFORMACIJA DRUMSKOG TERETNOG TRANSPORTA: Mercedes predstavio novu električnu krstaricu eActros 600, KORAK KA CO2 NEUTRALNOSTI Autor: Daimler Truck

U Daimleru navode da je punjenje od 20 do 80 procenata moguće za svega tridesetak minuta, zahvaljujući novorazvijenim LFP baterijama s vekom trajanja do 1,2 miliona kilometara, a spominje se snaga elektromotora od 600 kW.

Novitet je opremljen MirrorCam retrovizorima koji su smešteni u kabinu, kako bi se poboljšala aerodinamika kamiona i maksimalno izbeglo prljanje i loša vidljivost jer se slika okruženja na njih prenosi preko kamerica koje su smeštene u aerodinamička kućišta sa obe strane kamiona.

(Kurir.rs/ B92)