O električnim automobilima stvaraju se razni mitovi i legende, a tako je sa svim novim tehnologijama.

Doduše, električni automobili nisu neki veliki novitet, ali je zato aktuelna ideja da bi oni trebali postati naša budućnost.

Dakle, jedna od pretpostavki je da će se strujom pogonjena vozila u slučaju sudara brzo zapaliti zbog baterija, ali testovi sudara i same nesreće to demantuju i pokazuju da će se električni automobili zapaliti, ali ne češće od benzinaca i dizelaša.

screenshot-4.jpg
Mercedes-Benz 

U svrhu dokazaivanja sigurnosti električne tehnologije Mercedes je testirao svoja dva modela, odnosno pripremio crash test (test sudara).

Sudarili su se frontalno Mercedes EQA i EQS, jedan težak 2,2 tone, drugi čak 3 tone. Oba vozila postizala su 56 km/h i imala su 50 posto pokrivenosti prilikom samog udara, a test prikazuje uobičajenu vrstu nesreće na lokalnim putevima.

Brzina simuliranog sudara uzima u obzir da bi vozači ipak pokušali zakočiti u stvarnoj nesreći pre nego što se vozila sudare. Ona nadmašuje zahteve za Euro NCAP testove sudara, koji se odvijaju pri brzini od 50 km/h.

Premda su to vozila s velikom masom, u oba slučaja sigurnosni prostori za putnike ostali su netaknuti i vrata su se mogla otvoriti. Sistemi visokog napona automatski su se deaktivirali tokom sudara, a same baterije ostale su netaknute.

U Mercedesu tvrde da su na 150 mernih tačaka na po dve lutke koje simuliraju odrasle osobe zabeleženi niski rizici od opasnih povreda.

(Kurir.rs/ Revija HAK)