Mali, ali snažan motor donosi dobru cenu, ali dobre performanse uz niže troškove

Čudo traje već čitavu deceniju. Motor 1,2 je senzacija i danas, ali da li radi u težim modelima. Na testu Kurira seli smo u "opel grendland", tonu i po težak krosover, kako sve to izgleda.

Kada smo pre mnogo godina vozili "pežo 308 1,2" morali smo dva puta da vadimo saobraćajnu, jer vuče kao dizel. Obrtni moment (95 odsto) je tu na 1.500 obrtaja.

whatsapp-image-20231022-at-10.13.48-pm-2.jpg
Kurir 
whatsapp-image-20231022-at-10.13.49-pm-1.jpg
Kurir 

Šta to znači u našem slučaju. "Pežo" je u međuvremenu kupio "Opel" i sada je pred nama pobratim od 3008. Poluterenac i mala zapremina, da li je to realna opcija. Nekoliko dana smo se zabavili sa ovim malim, ali snažnim modelom. Kao i drugi modeli sa munjom ma haubi, i "grendland" osvaja "vizor" maskom. Crni poklopac motora koristi se na trkama da spreči refleksiju svetlosti, a sada je u funkciji stila. Tu su i puna LED svetla (standard), a sistem Intelliluk Led Pikell, najnovija tehnologija sa 84 svetla odlično radi i ne zaslepljuje ostale vozače.

whatsapp-image-20231022-at-10.13.49-pm-3.jpg
Kurir 
whatsapp-image-20231022-at-10.13.48-pm.jpg
Kurir 

"Grendland" je spolja veoma primamljiv. Može komotno da vozi 4 odrasle osobe, pa i petoro ako vozač nije preko 185 cm visine. Enterijer je dinamičan i ergonomičan. Kožni volan je standard, pa nema neke razlike u odnosu na opremu. Ipak, nervira nas komplikovano upravljanje multimedijalnim sistemom. Iako su pred nama dva ekrana od 10 i 12 inča potrebno vreme za navikavanje. Jedan od glavnih elemenata stila je mala svemirska ručica osmostepenog automatskog menjača. Klackalice na volanu su samo finale sportskog karaktera.

whatsapp-image-20231022-at-11.03.40-pm.jpg
Kurir 

Na testu nismo imali kožna sedišta, ali su dobro profilisana i drže čvrsto u krivinama. Iako ovo nije viši paket opreme, ovo je vozački auto. Uživamo u performansama, pre svega jer imamo nemački čvrsto oslanjanje. U gradu je visok pa je saobraćaj pregledan u svakom trenutku.

Motor 1, 2

Tajna snage

Motor 1,2 ima visokoefikasnu turbinu, koja može da se zavrti na 240.000 o/min. Posebne mere su preduzete na sagorevanje, a u to ubrajamo položaj brizgaljki, upravljanje impulsima ubrizgavanja, oblik mlaza, pritisak ubrizgavanja od 200 bara, kao i specijalne legure. Klipovi su presvučeni ugljenikom, strukturom sličnoj dijamantu. Aluminijumska glava motora je produkt termičke obrade.

Turbo benzinac nam je na 130 na sat trošio oko 7 litara, ali na magistrali se spušta ispod 6. U gradu može da troši takođe manje od šest litara benzina, ali ako vozite brzo, lako premašuje 9.

whatsapp-image-20231022-at-10.13.47-pm.jpg
Kurir 

Udaljenost od tla je 20 cm, što dozvoljava smeliji."napad" na ivičnjake... Sve vreme je da nama i elektronski sistem Grip Control, koji računa u svakom milisekundu i po potrebi prebacuje obrtni momenat na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom. Iako nije 4x4, ovo je dobar terenac za sve koji s asfalta silaze samo kad moraju.

whatsapp-image-20231022-at-10.13.48-pm-6.jpg
Kurir 

Cena za najjeftiniji model sa automatskim menjačem sa testa je 32.590 evra, a sa manuelcem 2.000 evra manje. "Opel" je i dalje popularan u Srbiji, a za ove pare dobijate kvalitetan, atraktivan i elegantan kros.

Opel grendland 1,2 turb

Motor: 1.199 ccm

Snaga: 130 KS pri 1.750 o.

Obrtni moment: 250 Nm

Menjač: Automatski 8-stepeni

Masa 1.4.61

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,3 s

Maks. brzina: 188 km/h

Dužina / širina / visina:

4.477 / 1.906 / 1.609 mm

Prtljažnik: 519

Rezervoar: 43 l

Osnovni model: 30.590 evra

VOZILI SMO OPEL GRENDLAND 1,2: Kros sa znakom MUNJE spreman za jak tempo, ne plaši se sprinta, ni SILASKA S ASFALTA! Autor: Kurir

(Kurir.rs / M. Radulović)