VOZILI SMO OPEL GRENDLAND 1,2: Kros sa znakom MUNJE spreman za jak tempo, ne plaši se sprinta, ni SILASKA S ASFALTA!
Mali, ali snažan motor donosi dobru cenu, ali dobre performanse uz niže troškove
Čudo traje već čitavu deceniju. Motor 1,2 je senzacija i danas, ali da li radi u težim modelima. Na testu Kurira seli smo u "opel grendland", tonu i po težak krosover, kako sve to izgleda.
Kada smo pre mnogo godina vozili "pežo 308 1,2" morali smo dva puta da vadimo saobraćajnu, jer vuče kao dizel. Obrtni moment (95 odsto) je tu na 1.500 obrtaja.
Šta to znači u našem slučaju. "Pežo" je u međuvremenu kupio "Opel" i sada je pred nama pobratim od 3008. Poluterenac i mala zapremina, da li je to realna opcija. Nekoliko dana smo se zabavili sa ovim malim, ali snažnim modelom. Kao i drugi modeli sa munjom ma haubi, i "grendland" osvaja "vizor" maskom. Crni poklopac motora koristi se na trkama da spreči refleksiju svetlosti, a sada je u funkciji stila. Tu su i puna LED svetla (standard), a sistem Intelliluk Led Pikell, najnovija tehnologija sa 84 svetla odlično radi i ne zaslepljuje ostale vozače.
"Grendland" je spolja veoma primamljiv. Može komotno da vozi 4 odrasle osobe, pa i petoro ako vozač nije preko 185 cm visine. Enterijer je dinamičan i ergonomičan. Kožni volan je standard, pa nema neke razlike u odnosu na opremu. Ipak, nervira nas komplikovano upravljanje multimedijalnim sistemom. Iako su pred nama dva ekrana od 10 i 12 inča potrebno vreme za navikavanje. Jedan od glavnih elemenata stila je mala svemirska ručica osmostepenog automatskog menjača. Klackalice na volanu su samo finale sportskog karaktera.
Na testu nismo imali kožna sedišta, ali su dobro profilisana i drže čvrsto u krivinama. Iako ovo nije viši paket opreme, ovo je vozački auto. Uživamo u performansama, pre svega jer imamo nemački čvrsto oslanjanje. U gradu je visok pa je saobraćaj pregledan u svakom trenutku.
Turbo benzinac nam je na 130 na sat trošio oko 7 litara, ali na magistrali se spušta ispod 6. U gradu može da troši takođe manje od šest litara benzina, ali ako vozite brzo, lako premašuje 9.
Udaljenost od tla je 20 cm, što dozvoljava smeliji."napad" na ivičnjake... Sve vreme je da nama i elektronski sistem Grip Control, koji računa u svakom milisekundu i po potrebi prebacuje obrtni momenat na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom. Iako nije 4x4, ovo je dobar terenac za sve koji s asfalta silaze samo kad moraju.
Cena za najjeftiniji model sa automatskim menjačem sa testa je 32.590 evra, a sa manuelcem 2.000 evra manje. "Opel" je i dalje popularan u Srbiji, a za ove pare dobijate kvalitetan, atraktivan i elegantan kros.
Opel grendland 1,2 turb
Motor: 1.199 ccm
Snaga: 130 KS pri 1.750 o.
Obrtni moment: 250 Nm
Menjač: Automatski 8-stepeni
Masa 1.4.61
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,3 s
Maks. brzina: 188 km/h
Dužina / širina / visina:
4.477 / 1.906 / 1.609 mm
Prtljažnik: 519
Rezervoar: 43 l
Osnovni model: 30.590 evra
(Kurir.rs / M. Radulović)
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)