VOZILI SMO ČERI TIGO 7 PRO! SASVIM DRUGAČIJE Da li je kineski krosover lošiji, ili bolji od konkurencije! Ovo su prednosti i mane
Kinezi su neiskvareni u auto-industriji. Za oko nam je zapao fabrički podatak - "tigo 7 pro" sa 1,6 motorom i 186 konjskih snaga troši 8,6 litara, piše u fabričkoj deklaraciji. Kod evropskih i američkih proizvođača to bi verovatno bilo ispod šest litara, naravno samo na papiru. U praksi bi stigli na isto kod većine modela. Zanimljivo da smo na testu lako spuštali prosek ispod 7,5 litara u mešovitom režimu, što je korektno za auto ovolike snage. Pošteno!
"Čeri" je drugi put među Srbima. Poslednji put su došli pre desetak godina. Srpska avantura trajala je oko dve godine, najbolji kupci bili su gradski komunalci, a onda je sve utihnulo. Novi susret usledio je pre mesec dana. Ova marka sada je daleko ozbiljnija, unapređena, brza i konkurentna. Na Navaku smo provozali vodeće modele, a sada smo uzeli "tigo 7 pro" na test.
Oznaka "pro" nas asocira na telefone "Huavej", gde je krajnje ozbiljan sufiks. Da li je i naš "tigo" profesionalan? Uočavamo materijale koji su kvalitetni, plastika je mekana, grafika atraktivna. Prati nas deža vi osećaj. Volan je sličan modelima "Kije", ručica menjača na "volvima", a otvori ventilacije na BMW. Ipak, ovo je dobar miks. Za pohvalu je ambijentalno osvetljenje instrument-table, pa dominiraju plava i crvena boja. Ergonomiji se nema šta zameriti, a sve je nadohvat ruke, prostrano i jednostavno za rukovanje. Na drugom redu sedišta mogu da se komforno smeste visoke osobe, pa kabina zaslužuje visoku ocenu.
Pojava je robustna. Kinezi u dizajnu najčešće imaju uzor, a u ovom slučaju prednji kraj podseća na modele "Rendž rovera" sa LED ukrasima. Masivni C-stub doprinosi atraktivnosti, ali pravi male probleme za preglednost. Na testu smo vozili najjaču verziju "egzekjutiv", pa nam prija panoramski krov površine 1,13 kvadrata, kožna sedišta, prefinjeni sistemi... Tu je i One-touch ON/OFF/Warped staklo sa sistemom protiv ukleštenja, koji štiti putnike od povreda.
Pod haubom je 1,6T-GDI motor sa čak 186 konjskih snaga i 274 Nm momenta pri 2.000 obrtaja u minuti. Do 100 km/h stiže za samo 8,3 sekunde, pa se može zvati i sprinterom. Snaga se prenosi putem 7-DCT automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. Probali smo da ga uhvatimo "na spavanju", ali pri naglom pritisku na gas brzo odrađuje svoj posao. U vožnji je tih, prijatan, sve komande su mekane. Leži na T1X platformi, koja obezbeđuje visinu za prednja i zadnja sedišta i viši klirens. Prijaju mu i velike brzine i gradska vožnja. Kada je reč o krivinama, ne treba očekivati čuda, ali tek pri jako oštrim zavojima pokazuje uvijanje karoserije. S druge strane, za pohvalu je način na koji pegla neravnine i ležeće policajce.
U gradu se lako vozi, a imamo upozorenje na mrtav ugao u retrovizorima, upozorenje na vozilo ispred i ceo bezbednosni paket. I šta još treba "kinezu" da uspe na tržištu? Konkurentna cena. Osnovni model košta oko 28.800 evra, a testirani u luksuznoj opremi oko 31.000. Pitanje da li je ovo dovoljno da bi se pomrsili računi ostalim etabliranim proizvođačima.
Kurir.rs / M. Radulović
PREDSEDNIK VUČIĆ SA PREDSEDNICOM SAVETA ZA DUALNO OBRAZOVANJA ŠVAJCARSKE: Ključna uloga u smanjenju stope nezaposlenosti